Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття бюджетних повноважень.

Бюджетні повноваження держави.

Тема 7

1. Поняття бюджетних повноважень.
2. Розпорядники бюджетних коштів і бюджетні призначення.
3. Правові засади організації міжбюджетних відносин.

 

У бюджетному процесі на всіх його стадіях задіяні учасники бюджетного процесу, якими визнаються органи і посадові особи, наділені бюджетними повноваженнями. Бюджетні повноваження - це права та обов'язки органів державної влади у галузі бюджетної діяльності, що визначаються Бюджетним кодексом України, щорічними законами про Державний бюджет, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", іншими законами, рішеннями місцевих рад та локальними актами.
Бюджетні повноваження залежно від виду бюджетних правовідносин, у межах яких реалізуються бюджетні права їх суб'єктів, поділяються на:
— матеріальні - визначають зміст прав і обов'язків органів державної влади у сфері функціонування бюджетної системи;
— процесуальні - передбачена законодавством сукупність прав та обов'язків державних органів у сфері бюджетного процесу. Рівні бюджетних прав:
— вертикальний (між представницькими та виконавчими органами різного рівня) - базується на конституційних нормах, що розмежовують повноваження між органами державної влади;
— горизонтальний - ґрунтується на конституційних нормах про розподіл компетенції між гілками влади. Групи бюджетних прав:
— повноваження у галузі зведеного бюджету - ґрунтуються на забезпеченні єдності бюджетної системи; проведенні єдиної бюджетної політики;
— повноваження у галузі державного бюджету - це повноваження з формування, розподілу і використання коштів державного бюджету;
— повноваження у галузі місцевих бюджетів - повноваження органів місцевого самоврядування.
Основні учасники бюджетного процесу: Президент України, органи законодавчої і виконавчої влади, Національний банк України, органи державного фінансового контролю.
Бюджетні повноваження учасників бюджетного процесу:
1) Президент України:
— підписує закон України про Державний бюджет і закони України про внесення змін і доповнень до закону про Державний бюджет, а також інші закони;
— має право вето відносно прийнятого Верховною Радою України закону про Державний бюджет України з наступним поверненням його на повторний розгляд;
— має право законодавчої ініціативи - видає укази і розпорядження з питань, не врегульованих бюджетним законодавством;
2) Верховна Рада України. Верховна Рада Автономної Республіки Крим. обласні, районні, сільські, селищні, міські і районні ради:
— розглядають і затверджують бюджет;
— розглядають і затверджують звіт про виконання бюджету;
— контролюють виконання рішень про бюджет;
3) Верховна Рада України:
— визначає бюджетну політику держави;
— приймає постанови про основні напрямки бюджетної політики;
— затверджує показники соціально-економічного розвитку країни, необхідні для формування бюджетів;
— приймає законопроекти, які приводять до зміни дохідної і видаткової частин бюджетів;
4) Комітет Верховної Ради України з питань бюджету:
— приймає рішення стосовно бюджетних законопроектів;
— обробляє і узагальнює пропозиції та висновки комітетів Верховної Ради України і народних депутатів по проекту закону про Державний бюджет та інших пов'язаних з ним законопроектах;
— заслуховує інформацію відносно виконання бюджетних повноважень на всіх стадіях бюджетного процесу;
— оцінює і готує висновок про виконання закону про Державний бюджет протягом року;
— готує висновок до звіту про виконання закону про Державний бюджет;
— розробляє і вносить на розгляд Верховної Ради України законопроекти про внесення змін до закону України про Державний бюджету України;
5) Кабінет Міністрів України:
— розробляє і подає Верховній Раді України основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України, проект Основних напрямків бюджетної політики, проект закону про Державний бюджет України, звіт про виконання Державного бюджету України;
— забезпечує виконання закону про Державний бюджет України;
— розраховує показники зведеного бюджету України і готує звіт про його виконання;
— подає інформацію щодо прийнятих законодавчих і нормативних актів на виконання закону про Державний бюджет України;
— приймає рішення відносно використання закону про Державний бюджет України;
— приймає рішення відносно використання резервного фонду Державного бюджету України;
— приймає рішення про здійснення запозичень в обсягах і на умовах, визначених законом про Державний бюджет України;
6) Міністерство фінансів України:
— готує і узагальнює документи та матеріали, необхідні для формування проекту Основних напрямків бюджетної політики;
— розробляє проекти нормативів бюджетної забезпеченості;
— складає проект Закону про Державний бюджет України;
— організовує виконання Державного бюджету України;
— організовує методичну роботу з питань фінансово-бюджетного планування для адміністративно-територіальних одиниць;
— розробляє і затверджує річний розпис Державного бюджету України;
— здійснює обслуговування державного боргу України;
— подає Кабінету Міністрів України звіт про виконання Державного бюджету;
7) Національний банк України:
— визначає основні принципи грошово-кредитної політики України;
— розробляє законопроекти, пов'язані з формуванням дохідної та видаткової частин бюджету і готує пропозицї до проекту закону про Державний бюджет.

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  7. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  8. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  9. Аудит фінансово-господарської діяльності бюджетних установ включає три етапи.
  10. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  11. Базове поняття земле оціночної діяльності.
  12. Базові поняття




Переглядів: 1044

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Місцевих бюджетів. | Розпорядники бюджетних коштів і бюджетні призначення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.