Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Базові функції, логічні функції

Основними операторами, які служать для здійснення логічних функцій є:I (AND) -кон’юнкція,АБО (OR)альтернатива, атакож НІ (NOT)- заперечення. Часто забувають про ще один оператор: ТАК - повторення. На виході оператора повторення буде 1, якщо на вході також буде 1 (рис. 10.21).

На виході оператора І (кон’юнкції) буде логічна 1, якщо на обидва входи також будуть подані 1. Оператор кон’юнкції може мати більш ніж два входи – на його виході буде 1, якщо на всіх входах також будуть 1. На рис. 10.22представлена таблиця логічної функції, а також часова діаграма дій оператора кон’юнкції.

При перетворенні логічних функцій треба звертати увагу на черговість операцій - спочатку виконуються кон’юнкційні дії (l) і тільки потім - альтернативні (АБО). Це схоже на алгебраїчні дії: спочатку множення, а потім додання. Для того, щоб реалізували альтернативні дії перед кон’юнкційними, пишучи інструкції на мові IL, потрібно перші взяти в дужки.

Можна також запам’ятати результат альтернативної дії за допомогою маркера (а отже запам’ятати її проміжний результат). У наступних діях можна посилатись на цей маркер. Маркери можна трактувати як виходи, тільки, що не „назовні " пристрою керування. Їх дії схожі на дії допоміжних реле.

Тригери SRіRS

Часто потрібно запам'ятати короткочасний сигнал. В пристрої РLС з цією метою застосовуються маркери(рис. 10.23)і тригери, наприклад, RS (рис. 10.24). Певну кількість маркерів можна налаштувати на очікування (лат. remanere = залишатися), що дозволяє зберегти їх вміст і при вимкненому живленні пристрою. Вписування величин в маркер може бути поєднане з попередньою реалізацією логічних функцій.

Якщо на вході І 0.0 (встановлюючий вхід) виникне короткочасний сигнал 1, то на вході M0.0 системи з’явиться і утримуватиметься сигнал 1 навіть при сигналі 0 на вході І0.0. З моменту появи сигналу 1 на вході обнулення І 0. 1 записаний в маркері M0.0 стан приймає значення 0. Таку саму функцію реалізує тригер SR.

Майже ідентичними особливостями запам'ятовування з тригером RS характеризується тригер SR (рис. 10.25). Головна різниця полягає в стані одночасної активності обох входів тригера (S = R = 1). У випадку тригера RS відповідно до черговості виконання інструкцій операторів S і R, перша інструкція з оператором S встановлює аргумент (Q) або маркер (M) на 1, наступна з оператором R на 0. В процесі виконання решти інструкцій в ситуації, коли результат логічних операцій, які передують обом операторам, рівний 1, аргумент Q (маркер М) залишається рівним 0. Говорять, щоу випадку тригера RS домінує обнулюючий вхід.

У випадку тригера SR, відповідно до черговості виконання інструкцій операторів S і R, перша інструкція з оператором R встановлює аргумент (Q) або маркер (M) на значення 0, наступна з оператором S на значення 1. В процесі виконання решти інструкцій, в стані коли результат логічних операцій, які передують обом операторам, рівний 1, аргумент Q (маркер М) залишається рівним 1 (рис. 10.26). Говорять, щоу випадку тригера SR домінує встановлюючий вхід. Якщо необхідно запам'ятати дане значення аргументу у випадку вимикання живлення пристрою, потрібно використати маркер очікування (напр., байтова адреса > 143, рис. 10.23).

Диференційовану поведінку обох тригерів можна використати, наприклад, в аварійних ситуаціях забезпечуючи, у випадку помилкового значення 1 одного з сигналів, подальше правильне керування процесом.

Дії виходів тригера можна взаємно блокувати, застосовуючи систему функцій логічної кон'юнкції (рис. 10.26). Даний вхід активний тільки тоді, коли другий вхід є в стані 0.


Читайте також:

  1. II. Діалогічні
  2. VІ. Структурно-логічні схеми
  3. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  6. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .
  7. Аналіз коефіцієнтів цільової функції
  8. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  9. Анатомо-фізіологічні основи статевого розвитку.
  10. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів
  11. Антигени. Антитіла. Серологічні реакції .
  12. Антропогенний вплив на природне середовище та сучасні екологічні проблеми




Переглядів: 750

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Програмування, мови програмування | Операції введення і передавання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.