Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні поняття

Соціологія, об’єкт соціологічного дослідження, предметна галузь науки, категоріальний апарат, гуманітарні знання, соціально-філософські погляди, позитивна соціологія, поняття "соціальне", соціальна структура, соціальна роль і поведінка, соціальний світ, соціальна реальність, соціальні потреби й інтереси, соціальні взаємодії, соціальні механізми, теоретична соціологія, прикладна соціологія, соціологічні теорії середнього рівня.

При підготовці першого питання слід звернути увагу на визначення особливостей соціологічного підходу до вивчення суспільства та суспільних явищ і процесів. Розкриваючи проблему, важливо показати, що виникнення соціології як науки пов’язано із об’єктивними умовами, соціально-економічними і політичними процесами. Необхідно засвоїти, яким чином соціологічне знання може сприяти ефективності функціонування суспільних інститутів і механізмів управління.

У відповіді на друге питання необхідно дати визначення об’єкту, предмету і завдань соціологічної науки, які були сформульовані основоположником соціології О. Контом та застосованих на практиці Г. Спенсером, Е. Дюркгеймом, М. Вебером та іншими соціологами. Рекомендуємо звернутися до поданого внизу матеріалу. При цьому слід обґрунтувати багатоваріантність трактувань предметної галузі соціології.

Готуючись до третього питання, необхідно особливу увагу звернути на засвоєння і усвідомлення категоріального апарату, через призму якого характеризуються соціальні відносини, явища та процеси.

У відповіді на четверте питання на основі знань про об’єкт та предмет соціології доцільно дати порівняння її з іншими гуманітарними науками, які вивчають суспільство, вказати на спільні завдання і відмінності. Особливу увагу слід звернути на такі науки, як соціальна психологія, соціальна філософія, соціальна культурологія, політологія, педагогіка.

Засвоєння об’єкту, предмету та завдань соціології дасть можливість корелювати отримані знання на визначення ролі соціології у професійній діяльності вчителя. При цьому особливо слід звернути на виховні функції вчителя, які потребують знання суспільства та оточуючого середовища.

Теми рефератів (доповідей)

1. Роль соціології в соціальному реформуванні українського суспільства.

2. Роль соціологічного дослідження в шкільній практиці.

3. Соціологія у радянському суспільстві.

 

Питання для самоконтролю

1. Яка специфіка соціології як науки?

2. Як співвідноситься і взаємодіє соціологія з філософією, політологією, історією?

3. Які основні поняття складають предмет соціології?

4. Яке пізнавальне й практичне призначення соціології?

5. Яке місце займає соціологія в системі наукового знання?

6. Охарактеризуйте категорію "соціальне" у широкому і вузькому розумінні.

7. Дайте характеристику основних функцій соціології.

8. Чому соціологія визначається як суспільна і гуманітарна наука?

9. Які дисципліни органічно поєднуються із соціологією?

10. У чому відмінність соціологічного вивчення суспільства від інших наук?

11. Яка роль соціології у професійній діяльності вчителя?

12. Поясніть зростаючу роль соціологічної науки в сучасному суспільстві.

13. Як змінювалось відношення до соціології у нашій країні?


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. II. Основні засоби
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  5. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  6. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  7. VII. Поняття про рану, рановий процес, види загоювання ран
  8. А/. Поняття про судовий процес.
  9. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  10. Адміністративна відповідальність: поняття, мета, функції, принципи та ознаки.
  11. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  12. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії




Переглядів: 368

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МОДУЛЬ І | Самостійна робота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.