Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Значення окремих елементів живлення для росту і розвитку рослин.

У склад кожної рослини входить вода і суха речовина, яка представлена хімічними і мінеральними сполуками.

Співвідношення між кількістю сухої речовини і води в різних рослинах та їх органах неоднакове і залежить від біологічних особливостей рослин, їх віку, умов вирощування.

У плодах овочів води набагато більше ніж наприклад, у зерні злаків чи насінні олійних культур.

Наприклад: плоди огірків, помідорів містять - 4-8% сухої речовини і 92-96% води. Бульби картоплі містять - 20-25% сухих речовин і 75-80% води , а зерно злакових і бобових культур — 85-88% сухих речовин, 12-15% води. Суха речовина нагромаджується за рахунок СО2, повітря, Н2О і мінеральних солей, тобто при поєднанні повітряного і кореневого живлення . Вона в середньому складається з 4 так званих органічних елементів: С, О2, Н2 і № (відповідно 45, 42, 6,5 і 1,5).

Всі хімічні елементи поділяються на макро-, мікро, та ультрамікроелементи.

Макроелементи входять до складу рослин у значних кількостях (від сотих частинок до декількох десятих ) від маси сухої речовини. До них належать крім кисню, водню, вуглецю і азоту ще й фосфор, калій, кальцій, сірка, магній, залізо, натрій, алюміній, кремній.

Мікроелементів (марганець, бор, мідь, цинк, бром, фтор, молібден, кобальт, йод та інші) в рослинах містяться мало - від 10-5 до 10 -3 %.

Ультрамікроелементи в рослинах становлять 10-12 - 10-6 °/о. Це миш'як, германій, рубідій, золото , кадмій, радій, ртуть, срібло.

На основі аналізів про вміст елементів живлення в рослинах можна визначити винос їх з ґрунту всім урожаєм. Ці показники беруться до уваги при визначенні норм добрив на запланований урожай. Значення окремих елементів живлення для росту і розвитку рослин:

Кожен елемент живлення в житті рослин виконує конкретну фізіологічну функцію і тому його не можна замінити іншим елементом. Нестача того чи іншого елементу призводить до порушення життєвих процесів у рослині і до зниження урожайності.

Азот - входить в склад амінокислот, білків, РНК, ДНК, які відіграють важливу роль в обміні речовин, хлорофілу, ліпоїдів, ферментів, алкалоїдів і інших органічних сполук.

За нестачі азоту ріст всіх організмів затримується, листя стає світло-зеленим і дрібним, знижується врожайність. Надмірне азотне живлення посилює утворення зеленої маси, в зв'язку з чим затримується цвітіння і плодоношення. У картоплі наприклад утворюється велика гичка та зменшується врожай бульб.

Фосфор - входить в склад нуклеопротеїдів (білки ядра клітини), нуклеїнових кислот, АТФ, фосфатидів та інших сполук. АТФ містить велику потенційну енергію, яка вивільнюється при диханні і яку рослини використовують для біосинтезу білків, крохмалю,, сахарози та інших сполук.

Фосфор підвищує зимостійкість і засухостійкість, прискорює розвиток і дозрівання рослин, підвищує вміст крохмалю в бульбах картоплі.

Оскільки чутливі до нестачі фосфору культурні рослини бувають на початку життя, саме тоді слід вносити локально невеликі дози фосфорних добрив в рядки, лунки, або гнізда. Це переважно роблять при сівбі або посадці овочів, картоплі або коренеплодів.

Калій також відіграє важливу роль в житті рослин, особливо при формуванні їх молодих частинок.

Засвоюється він у вигляді К2О бере участь у вуглеводному і білковому обміні, покращує синтетичну діяльність ферментів, сприяє нагромадженню в рослинах складних вуглеводів і підсилює утворення білків і амінокислот.

Оптимальна забезпеченість калієм сприяє збільшенню вмісту цукру в овочах, плодах і ягодах, крохмалю в бульбах картоплі. Нестача калію знижує інтенсивність фотосинтезу через уповільнене утворення хлорофілу, стійкість рослин до грибкових і бактеріальних захворювань.

Сірка входить в склад білків, вітамінів, рослинних масел, бере участь в окислювально-відновних процесах у рослинах. Багато сірки міститься в хрестоцвітих рослинах, соняшнику, бобових культурах. Нестача сірки затримує синтез і ріст рослин.

Кальцій активізує синтез білків з амінокислот, підсилює процес асиміляції, бере участь у перетворенні цукрі. Він покращує азотне живлення, надає рослинам стійкості до підвищеної кислотності ґрунту, сприяє розвитку потужної кореневої системи і утворенню великої кількості кореневих волосків. Кальцій входить в склад клітинних стінок і надає їм стійкості до захворювань, нейтралізує шкідливу кислотність.

Нестача кальцію порушує процеси синтезу в рослинах, коренева система ослизнюється і втрачає стійкість до захворювання.

Магній обов'язковий компонент молекули хлорофілу, підсилює роботу ферментів, впливає на окислювально-відновні процеси.

Найбільшу потребу в ньому мають картопля, буряки та бобові культури. Мало магнію є в кислих ґрунтах легкого механічного складу і бідних на гумус.

Залізо входить в склад ферментів, що беруть участь у синтезі хлорофілу, регулює процеси відновлення і окислення органічних сполук. Нестача заліза веде до затримання синтезу і розпаду ростових речовин (ауксинів).


Читайте також:

  1. CMM. Визначення моделі зрілості.
  2. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  3. I визначення впливу окремих факторів
  4. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  5. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  8. III.Цілі розвитку особистості
  9. III.Цілі розвитку особистості
  10. III.Цілі розвитку особистості
  11. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  12. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства




Переглядів: 1755

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція № 6 | Теоретичні основи живлення рослин

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.