МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розвиток і формування особистостіОсобистість постійно перебуває в русі, у змінах, у розвитку. Вчителю важливо знати, як відбувається розвиток особистості. «Розвиток» взагалі поняття філософське. Розвиток – це специфічний процес змін, результатом якого є виникнення якісно нового, поступальний процес сходження від нижчого до вищого, від простого до складного, це процес накопичення кількісних змін, які переходять у якісні. Розвиток людини — розгорнутий у часі процес послідовних зовнішніх і внутрішніх, кількісних і якісних змін, які характеризують рух людської істоти від нижчих до вищих рівнів її життєдіяльності людини, обумовлюють її становлення як соціальної істоти (від безпорадних і невпевнених рухів до рухів керованих, точних, координованих; від незнання до знання; від копіювання до оригінальної творчої роботи тощо). Розвиток людини є безперервним процесом, який не припиняється до моменту припинення самого життя. Розвиток не обмежується кількісними змінами, зростанням того, що вже є, а містить обов’язково якісні зміни. Кількісні зміни зумовлюють виникнення нових якостей, тобто ознак, властивостей, які утворюються в ході самого розвитку, і зникнення старих. Розвиток є там, де народжується щось нове і водночас відживає старе. Стосовно людини виділяються три види (форми) розвитку – фізичний, психічний і соціальний. Фізичний розвиток (анатомо-фізіологічний) передбачає розвиток організму, кісткової, м’язової та інших систем. Психічний розвиток характеризується процесами змін і становлення психіки людини. Формування свідомості, самосвідомості, почуттєвих, вольових процесів тощо. Соціальний розвиток вирізняється процесом оволодіння людиною соціальним досвідом (мовою, моральними якостями та под.). та соціальними функціями. Індивід в своєму розвитку відчуває соціально обумовлену потребу бути особистістю і знаходить здатність стати особистістю, що реалізовується в суспільно значимій діяльності. Цим визначається розвиток людини як особистості. Розвиток особистості – процес становлення особистості, як соціальної якості індивіда в процесі виховання і соціалізації. В педагогіці та інших науках про людину вживають і термін формування. Формування особистості– це складний процес становлення особистості, який відбувається в результаті розвитку і виховання, соціалізації, який характеризується певним завершенням, що має ознаки закінченості. Проте у процесі формування особистості говорити про завершення, закінченість можна лише умовно, бо цей процес безперервний, протягом життя (тобто, формування виступає як результат розвитку особистості і означає її становлення, набуття цілого ряду стійких властивостей і якостей. Формувати – значить «придавати форму чому-небудь», стійкість, закінченість, визначений тип). Поняття «розвиток особистості» та «формування особистості» дуже близькі, їх нерідко вживають як синоніми. Читайте також:
|
||||||||
|