Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розвиток і формування особистості

Особистість постійно перебуває в русі, у змінах, у розвитку. Вчителю важливо знати, як відбувається розвиток особистості. «Розвиток» взагалі поняття філософське.

Розвиток – це специфічний процес змін, результатом якого є виникнення якісно нового, поступальний процес сходження від нижчого до вищого, від простого до складного, це процес накопичення кількісних змін, які переходять у якісні.

Розвиток людини — розгорнутий у часі процес послідовних зовнішніх і внутрішніх, кількісних і якісних змін, які характеризують рух людської істоти від нижчих до вищих рівнів її життєдіяльності людини, обумовлюють її становлення як соціальної істоти (від безпорадних і невпевнених рухів до рухів керованих, точних, координованих; від незнання до знання; від копіювання до оригінальної творчої роботи тощо).

Розвиток людини є безперервним процесом, який не припиняється до моменту припинення самого життя. Розвиток не обмежується кількісними змінами, зростанням того, що вже є, а містить обов’язково якісні зміни. Кількісні зміни зумовлюють виникнення нових якостей, тобто ознак, властивостей, які утворюються в ході самого розвитку, і зникнення старих. Розвиток є там, де народжується щось нове і водночас відживає старе.

Стосовно людини виділяються три види (форми) розвитку – фізичний, психічний і соціальний.

Фізичний розвиток (анатомо-фізіологічний) передбачає розвиток організму, кісткової, м’язової та інших систем.

Психічний розвиток характеризується процесами змін і становлення психіки людини. Формування свідомості, самосвідомості, почуттєвих, вольових процесів тощо.

Соціальний розвиток вирізняється процесом оволодіння людиною соціальним досвідом (мовою, моральними якостями та под.). та соціальними функціями.

Індивід в своєму розвитку відчуває соціально обумовлену потребу бути особистістю і знаходить здатність стати особистістю, що реалізовується в суспільно значимій діяльності. Цим визначається розвиток людини як особистості.

Розвиток особистості – процес становлення особистості, як соціальної якості індивіда в процесі виховання і соціалізації.

В педагогіці та інших науках про людину вживають і термін формування.

Формування особистості– це складний процес становлення особистості, який відбувається в результаті розвитку і виховання, соціалізації, який характеризується певним завершенням, що має ознаки закінченості.

Проте у процесі формування особистості говорити про завершення, закінченість можна лише умовно, бо цей процес безперервний, протягом життя (тобто, формування виступає як результат розвитку особистості і означає її становлення, набуття цілого ряду стійких властивостей і якостей. Формувати – значить «придавати форму чому-небудь», стійкість, закінченість, визначений тип).

Поняття «розвиток особистості» та «формування осо­бистості» дуже близькі, їх нерідко вживають як синоні­ми.


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Pp. Розвиток Галицько-волинського князівства за Данила Романовича
  5. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  6. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  7. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  8. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  9. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  10. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  11. Активність особистості та самоуправління
  12. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини




Переглядів: 934

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структура лексеми і семеми зачиняти. | Роль спадковості у розвитку особистості.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.