Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація навчального процесу з фізичної культури у ВНЗ.

Організація навчального процесу по фізичній культурі припускає використання визначених елементів і умов, що забезпечують навчання і виховання студентів (проведення навчальних занять, тренувань по видах спорту, спортивно-масових заходів, а також змагань).

Зміст фізичного навчання і виховання студентів складають:

- планування;

- підготовка і проведення рідних форм занять фізкультурою;

- матеріально-технічне забезпечення;

- фінансове забезпечення;

- медичне забезпечення;

- науково-дослідна робота.

Планування різних форм фізичної роботи передбачає роботу на перспективу процесу навчання і виховання студентів. Він здійснюється на основі навчального плану і розрахунку годин, організаційних указівок, керівництва. На основі навчального плану складається навчальна і робоча програма по фізичній культурі.

При плануванні фізичної роботи зі студентами на навчальний рік необхідно підбирати засоби і методи з метою максимального підвищення якості навчання, враховувати об'єктивні формування знань рухових умінь і навичок студентів, виховання в них фізичних і психічних якостей, враховувати задачі навчання і виховання студентів, систематичність форм навчання і виховання, сполучення загального фізичного навантаження протягом навчального тижня, року, враховувати місцеві умови.

Зв'язок фізичного навчання з загальними задачами освітньої системи Вуза обумовлена необхідністю підвищення професійного рівня і працездатності студентів, освоєнню ними навчальних дисциплін.

Систематичність фізичного навчання і виховання припускає регулярність і визначеної послідовності у використанні різних засобів і методів, що забезпечується:

- проведенням занять фізичною культурою не менш двох разів у тиждень;

- щоденними заняттями ранковою гімнастикою;

- проведення спортивних тренувань не менш двох разів у тиждень.

Сполучення різних форм фізичної культури і її видів повинне бути погоджене по термінах і основному змісті з навчальними заняттями в залежності від сезонних факторів. Наприклад, навесні і восени доцільно планувати заняття на повітрі (легка атлетика, футбол і ін.). Починаючи з кінця осені по початок весни – заняття в спортивних залах.

Рівномірний розподіл загального фізичного навантаження протягом навчального тижня. Небажано ставити навчальні заняття фізичною культурою два дні підряд. Неприпустимо в розкладі ставити дві пари фізичної культури в один день.

Облік місцевих умов припускає облік:

- рівень фізичної підготовки студентів, стан їхнього здоров'я;

- матеріально-технічне забезпечення занять;

- місце розташування Вуза щодо спортивних споруджень, парків, екологічно заражених об'єктів;

- облік кліматичних факторів.

Чим вище рівень фізичної підготовки студентів, тим складніше може бути зміст фізичних вправ. При низькому рівні фізичної підготовки студентів повинне широко застосовуватися система вправ, що підводять.

Матеріально-технічне забезпечення занять повинне бути таким, щоб забезпечити якісне освоєння студентами навчального матеріалу програми. Планувати заняття фізичною культурою треба так, щоб забезпечити максимальну пропускну здатність місць занять (спортивних залів, басейну).

Фінансове забезпечення передбачає виділення засобів, необхідних для придбання інвентарю й устаткування, ремонту і при необхідності оренди спортивних залів, басейну, стадіону.

Медичне забезпечення передбачає:

- контроль медперсоналу Вуза за проведенням заходів щодо фізичної культури і спорту;

- контроль за санітарно-гігієнічним станом місць проведення занять;

- прищеплювання навичок самоконтролю, гігієни, загартовування;

Контроль за загальною диспанц-ей співробітників;

 

4. Види роботи викладачів кафедри фізичного виховання у ВУЗі.

Навчальна робота – головний напрямок діяльності кафедри фізичного виховання. Кожен викладач розробляє навчальні і робочі програми відповідно до навчального плану, заповнює індивідуальні плани роботи викладача на навчальний рік. На їхній підставі завідувач кафедри готує план роботи кафедри не навчальний рік.

Кожен викладач заповнює журнал навантаження, у якому відзначає годинник виконаних видів робіт. Крім того, ведеться журнал взаимопосещений занять викладачами кафедри, що підвищує ефективність проведення навчальних занять. Узагальнення і передача передового досвіду викладача, оцінка занять з боку дозволяє бачити позитивні і негативні моменти в проведенні, постійно підвищувати свій професійний рівень.

Наукова робота являє собою заняття науковою діяльністю у Вузе, участь у конференціях, симпозіумах, наукових і науково-методичних семінарах з питань фізичного виховання, спорту, фізичної реабілітації. Види наукової продукції – тези доповідей, статті, реферати, автореферати, дисертації.

Методична робота припускає розробку нових навчальних програм, написання методичних розробок, посібників, рекомендацій до проведення теоретичних і практичних занять фізичною культурою.

Крім того, на кафедрі проводяться методично семінари, що дозволяють обмінюватися передовим досвідом роботи і нових напрямків у плані застосування нових засобів, форм, методів і методичних прийомів у процесі навчання студентів фізичній культурі.

Виховна робота. Кожний із членів кафедри фізичного виховання зобов'язаний проводити виховну роботу з питань успішності, відвідуванні занять студентами, дотримання дисципліни, виховання морально-вольових якостей, звички до систематичних занять фізкультурою і спортом. Викладачі кафедри є кураторами груп, у яких також проводять виховну роботу зі студентами.

Організаційна робота – одне з важливих ланок у роботі кафедри фізичного виховання. Вона передбачає організацію ряду заходів оздоровчо-спортивного характеру (турпоходів, днів здоров'я, спортивних і фізичних свят, змагань), підготовку суддів і інструкторів по видах спорту, участь самих викладачів у різних заходах і змаганнях.

Основна документація кафедри фізичного виховання:

- протоколи засідань кафедри;

- журнал обліку розпоряджень по кафедрі;

- акти перевірки роботи кафедри вищими інстанціями;

- журнал обліку навантаження викладачів;

- протоколи спортивних змагань.

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Організація і проведення спортивних походів
  4. II. Організація перевезень
  5. II. Організація перевезень
  6. II. Поняття соціального процесу.
  7. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  8. IV. План навчального процесу.
  9. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  10. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  11. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  12. А. Організація Острозького колегіуму – Академії




Переглядів: 1791

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Кругообіг речовин у біосфері. | Стадії переходу від життя до смерті. Основи судово-медичної танатології.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.