Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Успадкування набутих ознак.

Теорія Ламарка про успадкування набутих ознак, хоча й існувала до 20-х років ХХ століття, проте не отримала свого експериментального підтвердження у генетиці, ембріології. Доведено, що не успадковуються батьківські інтереси, страхи, етичні та естетичні стандарти, професійна майстерність. Дітям передається тільки те, що є у генах.

Спадковість, навколишнє середовище і мінливість.

З одного боку, існує переконання, що, якщо щось виявилося як спадкове, то його вже нічим або майже нічим не замінити. Однак спадкові захворювання не є ані неминучими, ані невиліковними. Їх можна запобігти і виліковувати. Існує мало спадкових ознак, які не можуть бути зміненими відомими чинниками навколишнього середовища. Такими незмінними ознаками є група крові, колір очей.

З іншого боку, є думка, що ознаки або відмінності між індивідами, що відносяться до впливу навколишнього середовища, можна легко змінити, що вони швидкоплинні, штучні і навіть нереальні. Неправильно вважати, що стійкими є тільки спадкові властивості; набуті властивості теж можуть бути стійкими.

 

Поведінка, що не є результатом научіння

Поведінка, що не є результатом научіння, детермінована структурними (анатомо-фізіолого-біохімічного) властивостями організму. Вони успадковуються, передаються несвідомо, їм не навчаються в процесі онтогенезу, соціалізації. Часто така поведінка є такою, що призводить до загибелі істоти, однак вона слугує іншим видовим цілям.

Виділяють такі види: тропізми, рефлекси, інстинкти.

Тропізми – це поведінка, що є орієнтовною реакцією організму в цілому (поворот, підхід, відхід), на стимул, на його фізичні і хімічні властивості. Прикладом може бути поворот рослини до сонця або до іншого джерела світла.

Рефлекс – специфічна відповідь частини організму на певну форму стимуляції ззовні.

Інстинкт існує при наявності більш складної поведінки, що є проявом фізіологічної потреби (до їжі, води). Інстинкти не усвідомлюються, проте спрямовують поведінку на те, щоби вижити, продовжити рід тощо.

 


Читайте також:

  1. III. Актуалізація набутих знань
  2. Аутосомно_рецесивний тип успадкування.
  3. Генетичні дані успадкування спортивного таланту
  4. Зчеплене успадкування.
  5. Зчеплене успадкування.
  6. Крок 1. Успадкування батьківських методів.
  7. Набутих і спадкових порушень обмі­ну речовин, складу і структури
  8. Питання № 1: Поняття особи злочинця та характеристика її ознак.
  9. Право дарування, успадкування, обміну та застави земельних ділянок
  10. Право успадкування у нормах руської правди.
  11. ТЕМА 4 «ЗЧЕПЛЕНЕ УСПАДКУВАННЯ. ПОЗАЯДЕРНА СПАДКОВІСТЬ»
  12. Тема: Хромосомна теорія спадковості. Зчеплене успадкування.




Переглядів: 1536

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Взаємовплив спадковості і середовища | Тілобудова і поведінка

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.