Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Деструктивні функції конфлікту

Конструктивні функції конфлікту на особистому рівні

Тут відбувається вплив конфлікту й на індивідуальні характеристики особи.

1. Конфлікт може виконувати пізнавальну функцію по відношенню до людей, які беруть в нім участь. Саме у важких критичних (екзистенціальних) ситуаціях і виявляються справжній характер, цінності та мотиви поведінки людей; не випадково говорять „друг пізнається в біді”. З пізнавальною функцією зв’язана й можливість діагностики сили супротивника.

2. Конфлікт може сприяти самопізнанню і адекватній самооцінці особи. Він може допомогти вірно оцінити свої сили та здібності й виявити нові, раніше не відомі сторони характеру особи. Він може також загартувати характер, сприяти появі його нових якостей, таких, як відчуття гордості, достоїнства, гідності тощо.

3. Конфлікт може допомогти позбавитися від небажаних властивостей характеру, наприклад, відчуття неповноцінності, покірності, раболіпства і т. ін.

4. Конфлікт є найважливішим чинником соціалізації людини, розвитку його як особи. У конфлікті індивід за порівняно невеликий відрізок часу може отримати стільки життєвого досвіду, скільки він, можливо, не отримає ніколи поза конфліктом.

5. Конфлікт є істотним чинником адаптації людини в групі, оскільки саме в конфлікті люди найбільшою мірою розкриваються і можна з упевненістю сказати хто є хто. І тоді особа або приймається членами групи, або, навпаки, відкидається ними. У останньому випадку, звичайно, ніякої адаптації не відбувається.

6. Конфлікт може допомогти зняти психічну напруженість в групі, зняти стрес його учасникам, якщо конфлікт вирішується позитивно для людини. Інакше ця внутрішня напруженість може навіть посилитися.

7. Конфлікт може служити засобом задоволення не тільки первинних, а й вторинних потреб особи, способом її самореалізації і самоствердження. Невипадково А. С. Пушкін писав про те, що „ є захват в бою”.

Загальні деструктивні функції конфлікту. Вони виявляються на різних рівнях соціальної системи та виражаються в наступних наслідках:

1. Конфлікт може бути пов’язаний з насильницькими методами його розв’язання, в результаті можуть бути великі людські жертви та матеріальні втрати. Крім сторін, які беруть участь у військовому конфлікті, від нього можуть постраждати й мирні жителі.

2. Конфлікт може привести сторони протиборства (суспільство, соціальну групу, індивіда) у стан дестабілізації та дезорганізації.

3. Конфлікт може привести до уповільнення темпів соціального, економічного, політичного та духовного розвитку суспільства. Більш того, він може викликати стагнацію і кризу суспільного розвитку, виникнення диктаторських і тоталітарних режимів.

4. Конфлікт може сприяти дезинтеграції суспільства, руйнуванню соціальних комунікацій і соціокультурному відчуженню соціальних утворень усередині суспільної системи.

5. Конфлікт може супроводжуватися наростанням у суспільстві настроїв песимізму і занепаду сил.

6. Конфлікт може спричинити за собою нові, більш деструктивні конфлікти.

7. Конфлікт в організаціях часто призводить до зниження рівня організації системи, зниження дисципліни та ефективності діяльності.


Читайте також:

  1. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  2. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  3. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .
  4. Аналіз коефіцієнтів цільової функції
  5. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  6. Асимптоти графіка функції
  7. Базальні ядра, їх функції, симптоми ураження
  8. Базові функції, логічні функції
  9. Банки як провідні суб’єкти фінансового посередництва. Функції банків.
  10. Банківська система та її основні функції
  11. Банківська система та її структура. Функції Центрального банку.
  12. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн




Переглядів: 1243

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конструктивні функції конфлікту | Деструктивні функції конфлікту на особистісному рівні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.