МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Соціальні функції культури.В історії людини і суспільства культура відіграла непересічну роль, будучи однією з важливих умов їх становлення, буття і розвитку. Для суспільного буття особливо важливі такі функції культури: 1. Людинотворча функція. Полягає у продукуванні нових знань, норм, цінностей, їх оновлення, а в окремих випадках запозичення з інших культур і народів.Усі цінності світу чогось варті для людини, якщо поліпшують її життя, розвивають її індивідуальність, формують творчу особистість. Створюючи цінності, людина творить себе, формується як особистість. Отже, культура разом з наукою та освітою формує творчі здібності людини, готує її до життя в суспільстві на основі засвоєних, ціннісних і нормативних зразків, привчає людину справлятися з її обов’язками; 2. Пізнавальна. Ця функція передбачає продукування нових знань, норм, цінностей, ідей, уявлень про світ, суспільство, людину. У сучасну епоху розвиток суспільства особливо залежить від виробництва знань, яке є різновидом індустрії. Нові галузі праці (автоматика, електроніка, молекулярна біологія) грунтуються передусім не на виробничому досвіді, а на знаннях. Індустрія знань, яка виробляє і споживає інформацію, а не товари і послуги, охоплює в розвинутих країнах переважну частину національного виробництва. 3. Інформаційна. Виявляється вона у трансляції соціального досвіду, що забезпечує зв'язок часів і поколінь. Носіями новаторства є творчі особистості, які народжують нові ідеї, норми, способи діяльності. Тому в культурі будь-якого суспільства підтримується високий статус людей, які володіють надзвичайними здібностями до творчості, якщо ця творчість відповідає очікуванням групи, затребувана суспільством. Іноваційна діяльність є джерелом розвитку, збагачує матеріальну і духовну культури, відкидає архаїчне, віджите. Проте розвиток культури відбувається лише за умови використання досвіду попередніх поколінь. 4. Інтегративна функція культури. Через засвоєння спільних елементів культури (цінностей, норм тощо) відбувається об'єднання людей на національному і світовому рівнях, формується їх культурна (групова, індивідуальна) ідентичність. 5. Ціннісно-орієнтаційна, нормативно-регулятивна функції культури. У суспільному бутті культура задає певну систему координат, рамки прийнятної поведінки людей, моральні орієнтири, регулюючи їхнє співжиття. Деградація функцій культури призводить до занепаду сутнісних, культуро творчих сил людини, дезінтеграції, кризи суспільства.
Читайте також:
|
||||||||
|