МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Приклад.На запис звуку (закадрові тексти 1 і 2) проводиться запис (накладається) відеозображення. Закадровий текст-1 – Синхрон – Закадровий текст-2 – Stand-up. Stand-up. Закадровий текст. Синхрон. Закадровий текст. РЕЖИСУРА РЕЖИСУРА ОСНОВНИХ РАДІОТЕЛВІЗІЙНИХ ЖАНРІВ ПЛАН: 1. ОСНОВИ РЕЖИСУРИ РЕПОРТАЖНИХ ЖАНРІВ. ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ПІДГОТОВКИ ВИПУСКУ ( ВЕРСТКИ) 2. РЕЖИСУРА БЕСІДИ
Сюжет репортажу будується за такою схемою: У цьому випадку на майстер-касету проводиться запис відібраного матеріалу в наступній послідовності: Іноді спочатку проводиться запис відеозображення, на яке потім «накладається» запис закадрового звуку. Технічно відмінностей немає, однак, у цьому випадку важко контролювати й забезпечити взаємозв'язок окремих фрагментів тексту з окремими кадрами по змісту. Монтаж – головний виразний технічний засіб телебачення. Поняття монтажу з'єднання шляхом відеозапису в певній послідовності й по певній системі фрагментів у єдине ціле. Це поняття застосовується й на радіо, однак, у роботі телебачення поняття монтажу значно ускладнюється в порівнянні з радіо. При монтажі для створення цілого закінченого сюжету з'єднуються текст, відеоряд ( у рідких випадках – музика, це не ставиться до репортажних жанрів). Враховуючи різноманітність можливих використовуваних форм відеоматеріалу (синхрон, stand-up, закадровий текст, рэпэраунд) структура сюжету може виявитися як дуже простий, так і досить складний. Як правило, це залежить від різних факторів. Фактор перший. Ціль і зміст репортажу. Фактор другої. Реальні можливості, наявність того або іншого матеріалу. Фактор третій. Якість наявного матеріалу. Знімальна група перебуває в столиці Узбекистану. З редакції повідомляють новину: Узбекистан виходить із Договору про колективну безпеку СНД. Час до випуску – 4 години. До перегону матеріалу з Ташкента в Москву – 3 години. Теоретично, перший елемент майбутнього сюжету – коментар кого-небудь із офіційних осіб країни. Практично – у Миде новину підтверджують, але без коментарів. Розв'язок. У цьому сюжеті невеликою ізюминкою є те, що договір, про який мова йде, підписувався в Ташкенті, тут же, його часто навіть називають «Ташкентським». Ще й тому важливий стає фактор присутності на місці. У той же час, основний зміст сюжету під час відсутності синхрона носить скоріше коментарний характер. Довгий коментар, прикритий нейтральними планами, був би стомлюючий, тому сюжет робиться із двох основних частин: нейтральні плани із закадровим текстом і потім великий stand-up у характерній крапці міста. У тексті обов'язково виділяється присутній момент. Корр. за кадром: Узбекистан уважає недоцільним подальше перебування в Договорі про колективну безпеку країн Співдружності, термін дії якого закінчується у квітні. За деякими відомостями, офіційний Ташкент уже привів до відома про свій намір відповідні структури СНД. Головним мотивом узбецького керівництва можна, напевно, уважати незгода зі спробами – у першу чергу Росії – формувати єдині для всіх країн-учасниць Співдружності позиції по ряду міжнародних проблем. У першу чергу – щодо просування НАТО на Схід, англо-американських бомбардувань Іраку, урегулювання косовської кризи, а також посилення російської військової присутності у Вірменії й продовження військової присутності Росії в Таджикистані. Корр. у кадрові: Офіційне керівництво республіки поки не робило ніяких заяв щодо виходу Узбекистану з Договору. Однак, у міністерстві закордонних справ цю інформацію мені підтвердили, відмовившись, щоправда, від коментарів. чи Навряд можна вважати це великою сенсацією: президент Узбекистану Іслам Каримов уже кілька років відкрито говорить про неможливість подальшого існування СНД у вигляді воєнно-політичного блоку. А от враховуючи визначальну роль Ташкента в регіональній політиці, не можна виключати того, що приклада Узбекистану можуть піти і його сусіди. І останнє. Небагато символічно виглядає сьогоднішня ініціатива Ташкента у зв'язку з тем фактом, що Договір про колективну безпеку був підписаний тут же, в узбецькій столиці. Цей приклад своєрідний, але, у принципі, характеризує ситуацію досить складну: відсутність конкретного відеоматеріалу. Звичайно буває простіше, і проблема режисури обмежується розв'язком завдань безпосереднього монтажу відеоматеріалу. У літературі дуже мало є якихось методичних розробок, які чітко визначали б, скажімо, набір основних принципів монтажу телевізійного матеріалу з урахуванням реалій сучасного телебачення. Тим більше, для репортажного жанру. Наявні розробки ставляться, як правило, до кіно або до практики виробництва більших телевізійних жанрів: телефільму, прямого ефіру, більших студійних програм у розмовних жанрах і т.д. Щодо репортажу, як і у випадку з операторською справою, скоріше можна вичленувати набір правил, які встановлюють заборони: як не можна монтувати. Основним критерієм для режисури й монтажу телевізійного матеріалу є один: людське сприйняття. Усе, що не заважає глядачеві сприймати телевізійну інформацію у всіх властивий їй площинах (текст, аудио, відео), усе, що сприяє кращому повідомленню до глядача всього змісту інформації, закладеної в матеріал авторами – можна й потрібно. Можна й потрібно все, щоб між автором і глядачем установилося гранично повне взаєморозуміння: другий зрозумів усе без винятку, який прагнув сказати йому перший. Виходячи із цього критерію, можна постаратися й сформулювати те, чого робити не можна. Застосування методів зйомок, які знімаються камерою, що рухається й з використанням від'їздів-наїздів трансфокатора. Необхідно користуватися штативом. Рух камери, як правило, заважає глядачеві зосередитися на тій інформації, яка втримується в кадрові, і вже після відволікає від сприйняття звуку, а виходить, і змісту тексту. Спірним є питання про тривалість кадрів у репортажі. Мало хто сперечається про застосування довгих – від 5-6 і більш секунд – кадрів. Єдине застереження до їхнього застосування: у кадрові не повинно бути внутрішньої статики інформації, яка втримується в кадрові, повинна бути динамічна, і мати внутрішньо кадровий розвиток, нести життя, подію. можна доповнити: важливо, щоб вибрані кадри не зм'якшували загальної динаміки подій, не робили сюжет млявим. У цьому змісті дуже важлива єдність зображення й тексту, гармонічна комбінація довгих, але наповнених дією кадрів зробить репортаж захоплюючим, цікавим, змістовним, інформаційно насиченим. Дуже гарні бувають т.зв. «багатошарові» або комбіновані природно-комбіновані плани, коли в довгому плані одна дія змінює іншу. Є закон: момент зміни кадру (склейка) сама по собі на частки секунди вже є відволіканням. Негативну роль у цих випадках відіграють шторки, мікшування, «спалаху», які іноді використовують у склейках. Якщо про довгі кадри суперечок небагато, то про граничну стислість репортажного кадру дискусій більше. Не потрібно прагнути до величезної різноманітності кадрів у сюжеті за рахунок скорочення їх тривалості й, відповідно, збільшення кількості кадрів. Використовуйте короткі кадри при двох умовах: коли без даного кадру ( за змістом) не обійтися й іншого, більш довгого, немає – це, по-перше. І друга умова – надмірне короткий кадр не повинен дисонувати із загальною ритмікою режисури сюжету, його монтажу. Парадоксом (не в кращому змісті) будуть виглядати два-двох-два-один-два кадри тривалістю по 2-3 секунди в обрамленні 10- 15-ти секундних планів, або при загальній рівномірній ритміці, коли всі інші кадри тривають, по 5-6 секунд. В окремих телекомпаніях для виготовлення стильової єдності інформаційних програм проводяться уніфіковані правила монтажу у вигляді своєрідної пам'ятки.
Читайте також:
|
||||||||
|