МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Принципи побудови бюджетної системиПринцип єдності бюджету означає існування єдиного рахунку доходів і видатків кожної ланки бюджетної системи. Принцип повноти полягає у відображенні у бюджетах всіх видатків і доходів. Принцип достовірності - це формування бюджету на основі реальних показників, науково обгрунтованих нормативів та відображення у звіті про виконання бюджету тільки тих доходів і видатків, які є результатом кінцевих касових операцій банків. Принцип гласності забезпечує висвітлення в засобах масової інформації показників бюджетів і звітів про їх виконання. Принцип наочності - це відображення показників бюджетів у взаємозв’язку з загально-економічними показниками в Україні та за її межами шляхом використання засобів максимальної інформативності результатів порівняльного аналізу, визначення темпів і пропорцій економічного розвитку. Самостійність бюджетів забезпечується наявністю власних дохідних джерел і правом визначення напрямів їх використання відповідно до законодавства України.
Поняття держбюджету та його роль у виконанні функцій держави Суть бюджету полягає в тому, що він виступає найважливішим засобом розподілу і перерозподілу грошових коштів між виробничою і невиробничою сферами. Поняття бюджету , незалежно від рівня його формування (державний чи місцевий), можна розглядати в трьох аспектах: · бюджет як економічна категорія; · бюджет з матеріального боку; · бюджет як правова категорія. Бюджет як економічна категорія представляє собою систему економічних (грошових) відносин, виникнення і реалізація яких пов’язана з формуванням, розподілом і використанням бюджетних фондів різного рівня. З матеріального боку бюджет представляє собою централізований грошовий фонд, що формується на тому чи іншому рівні для забезпечення функцій відповідних органів державної або місцевої влади. Бюджет як правова категорія являє собою Закон України, прийнятий найвищім органом законодавчої влади - Верховною Радою, а на місцях - рішенням місцевих Рад народних депутатів. У Конституції України чітко визначено бюджетний процес. Бюджетний процес - це регламентований законодавством порядок складання, розгляду і затвердження бюджетів, їх виконання і контролю за їх виконанням, затвердження звітів про виконання бюджетів, що входять до бюджетної системи України. У доходах бюджету відображається податкова політика держави, а у видатках - пріоритетні напрямки вкладень коштів. Державні доходи - це грошові відносини з приводу розподілу вартості волового внутрішнього продукту, це частина валового внутрішнього продукту, що використовується державою для здійснення своїх функцій. Доходи формуються через податкові надходження від підприємств усіх форм власності та від населення. Вони об’єднуються у централізовані фінансові ресурси і зосереджуються, як правило, у державному бюджеті. Видатки всіх бюджетів поділяються на поточні та видатки розвитку. В умовах спаду виробництва, коли необхідна жорстока економія коштів, поточні видатки є головними. Поточні видатки - це витрати бюджетів на фінансування мережі підприємств, установ, організацій і органів управління на початок бюджетного року, а також на фінансування заходів щодо соціального захисту населення та інших заходів, не передбачених у видатках розвитку. Видатки розвитку - це витрати бюджетів на фінансування інвестиційної та інноваційної діяльності, зокрема фінансування капітальних вкладень виробничого і невиробничого призначення; фінансування структурної перебудови народного господарства; субвенції та інші видатки, пов’язані з розширеним відтворенням. при розробці бюджету необхідно спрогнозувати вартісні показники для основних споживачів прогнозної інформації. Іншими словами, бюджетне прогнозування - це визначення вірогідних показників доходів і видатків бюджету на перспективу. По суті це науково-аналітична стадія розробки бюджету, в процесі якої формуються концепція, шляхи її вирішення і основні цілі, які повинні бути досягнуті. Бюджетне прогнозування - це один з видів економічного прогнозування і в часі може поділятися на коротко- (1-5 років) і довгострокове (5-10 років). Найбільш прийнятними його методами є екстраполяція, моделювання, експертні оцінки. Бюджетне планування - це комплекс організаційно-технічних, методичних і методологічних заходів з визначення доходів і видатків бюджетів на всіх стадіях бюджетного процесу. Воно є складовою частиною фінансового планування і грунтується на одних з ним принципах.
Читайте також:
|
||||||||
|