Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості формування і використання фінансових ресурсів підприємства

Фінансові ресурси підприємства - це грошові прибутки і надходження, що знаходяться в розпорядженні суб'єкта господарювання і призначені для виконання фінансових зобов'язань, здійснення витрат з розширеного відтворення та економічного стимулювання працюючих. Формування фінансових ресурсів здійснюється за рахунок власних і прирівняних до них засобів, мобілізації ресурсів на фінансовому ринку і надходження коштів від фінансово-банківської системи в порядку перерозподілу.

Початкове формування фінансових ресурсів відбувається в момент заснування підприємства, коли утворюється статутний фонд. Його джерелами, в залежності від організаційно-правових форм господарювання, виступають: акціонерний капітал, пайові внески членів кооперативів, галузеві фінансові ресурси (при зберіганні галузевих структур), довгостроковий кредит, бюджетні засоби. Розмір статутного фонду показує розмір тих коштів - основних і оборотних - які інвестовані в процес виробництва.

Основним джерелом фінансових ресурсів на підприємствах виступає вартість реалізованої продукції (наданих послуг), різноманітні частини якої в процесі розподілу виручки приймають форму грошових прибутків і накопичень. Фінансові ресурси формуються головним чином за рахунок прибутку (від основної та інших видів діяльності) і амортизаційних відрахувань. Поряд з ними, джерелами фінансових ресурсів також виступають:

- виручка від реалізації вибулого майна;

- стійкі пасиви;

- різноманітні цільові надходження (плата за утримання дітей у дошкільних закладах т.д.);

- мобілізація внутрішніх ресурсів у будівництві та ін.

Використання фінансових ресурсів здійснюється підприємством за багатьма напрямками, головними з який є:

- платежі органам фінансово-банківської системи, обумовлені виконанням фінансових зобов'язань. Сюди відносяться: податкові платежі в бюджет, сплата відсотків банкам за користування кредитами, погашення раніше взятих позичок, страхові платежі і т.д.;

- інвестування власних засобів у капітальні витрати (реінвестування), пов'язане з розширенням виробництва і технічного його відновлення, переходом на нові прогресивні технології, використанням "ноу-хау" і т.д.;

- інвестування фінансових ресурсів у цінні папери, що купуються на ринку, (акції і облігації інших фірм), та в державні позики і т.п.;

- напрямок фінансових ресурсів на утворення грошових фондів заохочувального і соціального характеру;

- використання фінансових ресурсів на добродійні цілі, спонсорство і т.п.

Суть фінансового менеджменту полягає в керуванні фінансами з боку відповідних служб, що дозволить залучати додаткові фінансові ресурси на самих вигідних умовах, інвестувати їх з найбільшою економічною ефективністю, здійснювати прибуткові операції на фінансовому ринку, купляючи і перепродуючи цінні папери. Досягнення успіху в галузі фінансового менеджменту багато в чому залежить від такого поводження працівників фінансових служб, при якому головними стають ініціатива, пошук нетрадиційних рішень, масштабність операцій, виправданий ризик і ділова хватка.

Мобілізуючи кошти інших власників на покриття витрат свого підприємства, працівники фінансової служби насамперед повинні мати чітке уявлення про головну мету інвестування ресурсів і відповідно до неї давати рекомендації про форми їх залучення.

 


Читайте також:

  1. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  4. IV група- показники надійності підприємства
  5. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  6. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  7. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  8. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  9. V розділ. Товарна політика підприємства
  10. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  11. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  12. WEB - сайт підприємства в Інтернет




Переглядів: 427

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Функції фінансів підприємств - розподільна і контрольна. | Основи організації фінансів підприємств і вплив на них форм власності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.