Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Іслам в Україні.

Іслам в Україні існує з давніх часів. Перші згадки про мусуль­манську віру на теренах України належать до часів обрання релігії для слов'ян князем Володимиром у X ст. і приходу в Київську Русь «булгар магометанської віри». Згодом іслам проникав сюди з Поволжжя, Північного Кавказу, Близького Сходу. Від XIII ст. на південь України (переважно до Криму) переселялися пред­ставники різноманітних тюркомовних племен (хозар, половців, татаро-монголів), які були послідовниками мусульманської віри чи стали ними під впливом турецької культури. З утворенням Кримського ханства (1443 р.), що перебувало у васальній за­лежності від Османської імперії, майже весь Південний берег і південно-західні гірські терени Криму заселили мусульмани. З часом до України (переважно в Донбас) переселялися по­волзькі татари.

Крим, як один із форпостів мусульманської цивілізації, віді­грав помітну роль у поширенні ісламу на південноукраїнських землях. Однак знайомство українців з основними ідеями ісламу, з ісламським способом життя відбувалося в гострих збройних конфліктах. Коли вони стихали, налагоджувалися торгівля та спільне використання природних угідь, татар навіть приймали до козацького війська Запорозької Січі.

Громади мусульман були засновані в різний час, а їхні нащадки проживають там і зараз – в Азові та Білгород-Дністровську, Одесі, Очакові й інших містах України. Присутність ісламу в Україні та його вплив на корінне населення протягом століть залежали від політичних відносин і наслідків воєнних дій між Україною та Кримським ханством, Росією і Туреччиною.

Ставлення корінного слов'янського населення до ісламу було, здебільшого, ворожим, про що свідчить національно-визвольна боротьба українського народу проти загарбників, яка велась і під релігійними гаслами за перемогу над бусурманською вірою. Цю перемогу православної віри над ісламом на багатьох храмах України символізує хрест над поваленим ісламським півмісяцем. Сліди ісламської експансії в минулому залишилися до наших часів – це колишні мечеті, мінарети й інші архітектурні споруди.

У 20-30-ті рр. XX ст. в Україні під тиском радянської влади було закрито мечеті, мусульманські релігійні школи, а найбільш активних організаторів ісламського руху було репресовано. У 1944 р. з Криму виселили майже 190 тис. татар. Нормалізація життя мусульманських громад почалася в Україні з проголошенням незалежності.

У незалежній Україні ісламські громади діють вільно на всій її території. Об'єднані в релігійні громади мусульмани про­живають, здебільшого, в Криму, Донецькій і Запорізькій областях. Національний склад громад – татари, кримські татари та пред­ставники інших національних меншин, вихідців із Середньої Азії та Кавказу.

Сьогодні в Україні діють кілька ісламських організацій.

Духовне управління мусульман Криму (ДУМК). Його було створено і офіційно зареєстровано в 1991 р. як самостійну релігійну організацію. Першим її керівником – муфтієм Криму – був обраний хаджі С. Ібрагімов. Це управління об'єднує віруючих кримських татар сунітського напрямку та має на меті створення Кримської ісламської республіки в складі України.

Духовне управління мусульман України (ДУМУ). Зареєстроване 9 вересня 1992 р. Його очолює громадянин Лівану шейх А. Тамім. У 1994 р. це управління в Києві заснувало ісламський університет, який має п'ять факультетів, де навчаються віруючі-ісламісти різних національностей. Воно видає газету «Мінарет», спеціальну ісламську літературу та підручники. Метою ДУМУ є об'єднання всіх мусульман України та пропа­ганда ідей ісламу.

Духовний центр незалежних мусульманських громад України (ДЦНМГУ).Зареєстрований у 1992 р., має штаб-квартиру в Донецьку. Очолює центр Р. Брагін. Центр випускає газету «Аль-Баян».

 


Читайте також:

  1. АРХІТЕКТУРА НАРОДНОГО ЖИТЛА В УКРАЇНІ.
  2. Банківська система в Україні.
  3. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  4. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  5. Будівельний комплекс та його особливості в Україні.
  6. Валютні відносини та їх державне регулювання в Україні.
  7. Верховна Рада України - орган законодавчої влади в Україні. Статус народного депутата України
  8. Вибори у демократичному суспільстві. Виборчий процес в Україні.
  9. Види земель в Україні.
  10. Види страхових організацій в Україні.
  11. Виділяють три етапи розвитку ЗЕД в Україні.
  12. Визрівання передумов скасування кріпацтва. Ска­сування кріпацтва в Західній та Східній Україні. Економічний розвиток у пореформений період




Переглядів: 691

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні течії в ісламі | Займенник. Особливості вживання граматичних форм займенників

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.