Запам'ятайте значення слів-синонімів, що часто вживаються в діловому мовленні:
ДБАТИ. ПІКЛУВАТИСЯ. ТУРБУВАТИСЯ.
Дбати – виявляти старання, турботу, увагу. Дбати про підвищенням якості виробів.
Піклуватися – виявляти особливу турботу про когось, щось, опікуватися (здебільшого йдеться про дітей, старих, хворих). Піклуватися про сина.
Турбуватися – непокоїтися, хвилюватися, тривожитись. Не турбуйся про мене, мамо!
ДЕФЕКТ. НЕДОЛІК.
Це синоніми. Слово дефект - запозичене, слово недолік - українське, має більш широку сферу вживання. Воно позначає упущення, недогляди, помилки в якій-небудь справі, діяльності, роботі. Це вислів ділового спілкування (усунути недоліки в роботі). Слово дефект вживається, коли маємо на увазі вади, які можна побачити чи фізично відчути на чомусь чи на комусь конкретно. З цим словом усталилися словосполучення: дефект мовлення; дефект психіки. Якщо ж ідеться про людину, зокрема про характер, вдачу, рекомендується вживати слова: вада, гандж.
ЗАМІСНИК. ЗАСТУПНИК.
Замісник - посадова особа, яка тимчасово виконує чиїсь обов'язки, тобто заміщає відсутнього керівника.
Заступник - це офіційна назва посади.
КВИТОК. БІЛЕТ.
Квиток - вживається у словосполученнях: театральний квиток, залізничний квиток, студентський квиток тощо.
Білет - кредитний, банківський, екзаменаційний.
НАСТУПНИЙ. ПОДАЛЬШИЙ.
Слово наступний вживається лише з конкретним поняттям: наступна зупинка, наступний тиждень. На означення абстрактного поняття вживається слово подальший: подальше життя, подальша доля.
ПОВІДОМЛЯТИ. СПОВІЩАТИ.
Вибір даних слів залежить від стилю використання. Повідомляти - частіше використовується у книжній мові (повідомляємо про зарахування, про приїзд тощо). Сповіщати - має дещо емоційне забарвлення (сповіщати про візит, про прибуття високопоставлених гостей, про відкриття форуму тощо).