МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Транспортна задача за критерієм часу та декількома критеріямиТранспортна задача за критерієм часу виникає під час перевезення термінових вантажів, наприклад, продуктів, які швидко псуються, в надзвичайних ситуаціях тощо, коли загальна вартість перевезень має другорядне значення, а на перше місце виходить час. Як і для класичної транспортної задачі, маємо m постачальників із запасами однорідного вантажу в кількості a1, a2, am та n споживачів, яким цей вантаж треба доставити в обсязі b1, b2, bn. Припустімо, що m n виконується умова балансу: 2 at = 2bj. Позначимо через Ху обсяг вантажу, що перевозиться від z'-ro постачальника j-му споживачеві. Відомий також час ty (i = 1, m; j = 1, n), за який вантаж перевозиться від z'-ro постачальника j-му споживачеві, й допускається, що він не залежить від 06сягів Перевезень Ху. Треба скласти такий план перевезень, щоб повністю вивезти запаси всіх постачальників, цілком задовольнити, потреби всіх споживачів, а час доставки вантажу був мінімальний. Складемо математичну модель розв'язання такої управлінської проблеми. Система обмежень цієї задачі не відрізняється від системи обмежень класичної транспортної задачі. Позначимо через T максимальну величину з усіх можливих значень ty, що відповідають ненульо- вим перевезенням (ху > 0): T = max t". Критерієм оптимальності плану перевезень є мінімальна тривалість усіх перевезень. Отже, математична модель має вигляд: T = max ty -" min; 2 ху < ai, i = 1, m; m - < 2 Ху ^ bj , j = 1, n; 1=1 Ху > 0, i = 1, m; у = 1, n. Транспортна задача за критерієм часу не належить до задач лінійного програмування, оскільки її цільова функція не лінійна від змінних Ху. Розв'язування цієї задачі можна звести до послідовного розв'язання декількох задач лінійного програмування. Транспортну задачу можна сформулювати та розв'язати за декількома критеріями якості. Такі задачі називаються задачами багатокри-теріальної або векторної оптимізації. При їх розв'язуванні існує три основні проблеми щодо: а) вибору принципу оптимальності, за яким можна вирішити, чому один розв'язок кращий за інший; б) визначення вагових коефіцієнтів кожного показника якості, за якими вирішується, які показники важливіші, а які - менш важливі, причому сума вагових n коефіцієнтів дорівнює одиниці: 2аi = 1 в) нормування чи нормалізація і=і (масштабування) критеріїв, адже в задачах векторної оптимізації часто розглядаються показники, які мають різний масштаб та одиниці вимірювання, тому, щоб порівняти показники між собою, їх треба звести до однакових одиниць вимірювання або зробити безрозмірними. Двокритеріальна транспортна задача, де критеріями якості виступають загальна вартість перевезення вантажу та загальний час перевезення, має такий вигляд: F (X) = {L( X), T (X )}-> min; m n L(X) = Т^ЦСуХу ->min; mn T(X) = tjXij -> min, де c j, t j - вартість і час перевезення одиниці вантажу від 7-го постачальника j-му споживачеві. Через D тут позначено допустиму множину розв'язків, що описується системою 2 Xj < at, i = 1, m; m - - Z xij > bj, j =1, n; Xj > 0, i = 1, m; j = 1, n. Одразу досягнути найкращого результату за всіма показниками, як правило, неможливо, тому ця задача зводиться до скалярної транспортної задачі за допомогою згортки критеріїв якості до одного критерію: F(X) = а, LX)~Lmin + а2 T{X)~Tmin ^ min, Lmax Lmin Tmax Tmin де Ашп = тіп ДХІтж = тах ДХX Ттіп = ІП Т (Х)' Ттах = Т (Х). Узагальнений критерій і(Х включає нормалізацію критеріїв якості й ураховує важливість критеріїв за допомогою коефіцієнтів ваги а1 та а2, які може змінювати особа, що приймає управлінські рішення для збільшення (зменшення) важливості критеріїв. Після отримання скалярної транспортної задачі вона розв'язується стандартними методами. Читайте також:
|
||||||||
|