Паливний насос високого тиску (ПНВТ) (Рисунок 5.1.2) являє собою блочну конструкцію, що складається з чотирьох насосних секцій в одному корпусі, що має кулачковий привід плунжерів і золотникове дозування циклової подачі палива.
ПНВТ призначений для подачі в камери згоряння циліндрів дизеля в певні моменти часу дозованих порцій палива під високим тиском.
Привід кулачкового валу паливного насоса здійснюється від колінчатого валу дизеля через шестерні розподілу.
Взаємне положення шестерні приводу паливного насоса і півмуфти приводу фіксується затягуванням гайок, що встановлюються на шпильки півмуфти. Значення моменту затягування гайок 35...50 Н·м.
Паливний насос об'єднаний в один агрегат з всережимним регулятором і паливопідкачувальним насосом поршневого типу.
Регулятор має коректор подачі палива, автоматичний збагачувач паливоподачі (на пускових обертах) і пневматичний обмежувач димності (коректор по наддуву) .
Підкачувальний насос встановлений на корпусі насоса високого тиску й приводиться ексцентриком кулачкового валу.
Робочі деталі паливного насоса змащуються проточним маслом, що поступає із системи змащення дизеля. Злив масла з корпусу насоса здійснюється в картер дизеля. Новоувстановлений на дизель насос необхідно заповнити маслом в кількості 200 ... 250 см3.