м3 – загальна кількість охолоджуючої рідини в системі;
˚С-1 – коефіцієнт температурного розширення;
˚С – приріст температури води в системі при роботі двигуна. Приймаємо: ˚С.
м3.
Продуктивність циркуляційного насоса:
м3/год,
де, кДж/год – кількість теплоти, що відводиться від циліндрів двигуна:
де, – доля теплоти згоряння, що відводиться в охолоджувальну рідину. Приймаємо: .
кг/(кВт·год) – питома витрата палива;
кВт – потужність двигуна;
кДж/кг – нижча теплота згоряння палива.
– коефіцієнт запасу. Приймаємо: .
кДж/(кг·К) – питома теплоємність антифризу;
кг/м3 – густина антифризу;
˚С – перепад температур. Приймаємо: ˚С.
м3/год.
Площа поверхні теплообміну радіатора:
м2,
де, – коефіцієнт запасу. Приймаємо: ;
кДж/(м2·год·К) – коефіцієнт теплопередачі від охолоджуючої рідини до повітря;
– середня різниця між охолоджуючою рідиною і повітрям, ˚С,
де, ˚С – температура охолоджуючої рідини на вході в радіатор;
˚С – температура охолоджуючої рідини на виході з радіатора;
˚С – температура повітря на вході в радіатор;
˚С – температура повітря на виході з радіатора.
˚С.
м2.
5.4 Система газообміну (рисунок 5.4.1)
Система повітропостачання призначена для подачі повітря, необхідного для згоряння палива, в необхідній кількості і заданими параметрами.
Функціональна схема газовідводу (газовихлопу) призначена забезпечувати найбільш раціональний відвід відпрацьованих в циліндрі газів.
Під раціональним відводом розуміється така організація відводу, яка сприяє максимальному використанню енергії робочого тіла як в циліндрі двигуна, так і поза нього, а також якісну очистку і наповнення циліндрів. Крім того необхідно забезпечити мінімальний по шкідливості вплив на навколишнє середовище відпрацьованих газів.
Рисунок 5.4.1 – Схема смстеми газообміну
ДВЗ – двигун внутрішнього згоряння; ПР – повітряний ресивер; ВК – випускний колектор; ПК – перепускний клапан; Г – глушник; ТК – турбокомпресор; ОНП – охолоджувач надувного повітря.