Взявши на себе зобов’язання відносно певного проекту, фірма повинна регулярно і систематично оцінювати припущення та інші фактори, з урахуванням яких приймалося рішення, а також контролювати прогрес у розвитку проекту на всіх стадіях його реалізації. Коли зміни у припущеннях і запланованих грошових потоках є істотними, керівництво повинно прийняти рішення відносно того, які з них необхідно внести до певного інвестиційного проекту або у сам процес прийняття рішень.
Контроль на стадії реалізації проекту.
Затвердження запиту на фінансування на стадії прийняття рішення зумовлює лише загальну суму і графік капітальних витрат, але реальний контроль за витратами починається з розміщення замовлень. Останнє включає:
1) точне визначення вимог на основі графіків постачання та монтажу, строків виконання і випробувань;
2) встановлення переліку постачальників з метою визначення цін;
3) вибір найкращих цінових пропозицій.
Більшість проектів при сітьовому плануванні потребує визначення критичного шляху у графіках доставки і монтажу. Цей шлях характеризується як найдовший по сітці. Рис. 3.4 наочно це
Рис. 3.4. Критичний шлях
демонструє. На практиці визначення критичного шляху є досить часто дещо складнішою процедурою. Контроль здійснюється за допомогою аналізу витрат за бухгалтерськими записами. Звіт про реалізацію звичайно включає: суму реальних витрат; суму, яка повинна бути витрачена на звітну дату; перевищення витрат над запланованими; недовитрату коштів порівняно з плановими показниками; оцінку суми коштів, яка необхідна для завершення проекту. Для фірм вважається прийнятним допущення перевитрат по проекту до 10 % і лише після перевищення цієї цифри робиться запит щодо виділення додаткових коштів. За статистикою, 81 % фірм схильні до перегляду проектів, якщо витрати перевищують планові на 10 і більше відсотків.