МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Місцеві позики в УкраїніОдним з основних місцевих фінансових інструментів є комунальний кредит. Комунальний кредит, як і державний виникає тоді, коли у органів влади виникає потреба у фінансових ресурсах, проте державні позики існують для покриття бюджетного дефіциту, а місцеві позики для здійснення інвестиційних, переважно прибуткових проектів. Інститут комунального кредиту відіграє особливу роль у фінансах місцевих органів влади. Комунальний кредит ‑ це сукупність економічних відносин між органами місцевого самоврядування , з одного боку, та фізичними і юридичними особами – з іншого, за яких місцеве самоврядування виступає, переважно, як позичальник. Ці відносини базуються на умовах повернення платності та строковості. Комунальний кредит не слід ототожнювати з державним кредитом, при якому суб’єктом відносин виступає держава. Державні позики випускаються переважно з метою покриття бюджетного дефіциту, а місцеві – для фінансування інвестиційних проектів. Джерелами формування ресурсної бази є: - доходи бюджету; - позики. У більшості розвинених країн відбувається зростання державних і місцевих запозичень. На це мали вплив такі фактори: 1 ) населенню психологічно легше сприймати збільшення державного боргу, скорочення обсягу видатків, ніж підвищення рівня оподаткування 2) поширилися теоретичні обґрунтування доцільності запозичень у фіскальній політиці держав; 3) стрімко зростають обсяги фінансових ринків. Запозичення-операції, пов’язані з отриманням бюджетних коштів на умовах повернення, платності та строковості у результаті яких виникають зобов’язання держави, Автономної Республіки Крим або місцевого самоврядування перед кредиторами у процесі виконання відповідного бюджету. Суб’єктами місцевих запозичень можуть бути органи місцевого самоврядування в особі Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних та місцевих рад, рад міста Києва та Севастополя. Якщо здійснення місцевих запозичень у вигляді цінних паперів місцевої позики, то суб’єктами можуть бути виключно Верховна Рада Автономної Республіки Крим та міські ради. Такі запозичення здійснюються до бюджету розвитку. Сфері місцевих запозичень притаманні позитивні і негативні моменти. Основні позитивні і негативні властивості місцевих запозичень. Позитивні властивості: 1) Додаткове джерело фінансових ресурсів для органів місцевого самоврядування; 2) Є можливість забезпечення відповідно до часу сплати податків й отримання суспільних послуг. 3) Сприяють ощадливому ставленню органів влади до коштів бюджету Негативні властивості: 1) Бюджет має додаткові зобов’язання щодо обслуговування боргу; 2) Є ризики пов’язані з фіскальною, бюджетною, монетарною, валютною політиками держави. 3) Запозичення коштів до бюджету не сприяє відшкодуванню резервів розширення дохідної частини. У сучасній науці, про місцеві фінанси, для забезпечення соціальної справедливості вважається доцільним за рахунок отримання з позичкових джерел коштів фінансувати довготермінові проекти, користь від яких отримуватимуть майбутні покоління, адже саме вони пізніше сплачуватимуть борги. З іншого боку, несправедливим щодо сучасного покоління є навантаження при фінансуванні у довготермінові проекти, адже користь від цих об’єктів будуть отримувати майбутні покоління. Основними вимогами Бюджетного кодексу України щодо місцевих запозичень є: - Верховна Рада Автономної Республіки Крим та міські ради можуть здійснювати внутрішні запозичення (окрім позик та покриття тимчасових касових розривів та позик з інших бюджетів); - зовнішні запозичення можуть здійснювати лише міські ради міст, населення яких становить понад 800 тис. осіб (Київ, Харків, Дніпропетровськ, Одеса, Донецьк, Запоріжжя); - надходження від запозичень Автономної Республіки Крим та місцевого самоврядування перераховуються до бюджету розвитку місцевих бюджетів; - запозичення здійснюються лише на визначену мету і підлягають обов’язковому поверненню; - держава не несе відповідальності за зобов’язання щодо запозичень до місцевих бюджетів; - видатки та обслуговування боргу здійснюються за рахунок коштів загального фонду бюджету; - видатки та обслуговування боргу місцевих бюджетів не можуть щорічно перевищувати 10% видатків від загального фонду відповідного місцевого бюджету протягом будь-якого бюджетного періоду, в якому планується обслуговування боргу; - за порушення графіка погашення боргу з вини позичальника відповідна рада позбавляється права здійснювати нові запозичення протягом наступних 5 років. Вітчизняна система місцевих запозичень характеризується наявністю 2-х груп муніципальних позик: - перша група, позики, призначенні для покриття тимчасових касових розривів, що виникають під час виконання місцевих бюджетів; - друга група, запозичення, призначені до бюджетів розвитку органів місцевого самоврядування. Органами казначейства набула поширення практика надання місцевим бюджетам позик для покриття тимчасових касових розривів що виникають під час касового обслуговування бюджетів усіх рівнів, за рахунок ресурсів єдиного казначейського рахунку. Позики для покриття тимчасових касових розривів, які надають регіональні управління державного казначейства органам місцевої влади на безоплатній основі, дають змогу забезпечувати своєчасне здійснення основних видів поточних видатків із загального фонду місцевих бюджетів, а саме видатків соціального спрямування. Запозичення до бюджету розвитку направляються для розширення комунальної інфраструктури, зміцнення матеріально-фінансової бази муніципалітетів за рахунок реалізації прибуткових проектів. Такі запозичення здійснюються шляхом випуску облігацій внутрішніх місцевих позик , або на основі укладення угод про отримання позик, кредитів, кредитних ліній у фінансових установах. Місцеві позики можуть бути таких видів: - загальні; - прибуткові; - проектні. Загальні позики випускаються для обслуговування загальних, або поточних потреб органів місцевого самоврядування, для фінансування проектів, які не приносять прибутків. Це - спорудження об’єктів у сферах науки, освіти, охорони здоров’я, офісних приміщень для органів місцевого самоврядування благоустрій територій тощо. Читайте також:
|
||||||||
|