Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Склад фінансових ресурсів органів місцевого самоврядування та оцінка автономії місцевих органів влади

 

У розпорядженні держави, органів місцевого самоврядування перебувають певні грошові кошти і грошові фонди, які в сукупності становлять і їхні фінансові ресурси. Основними складовими фінансових ресурсів органів місцевого самоврядування є:

1) доходи місцевих бюджетів,

2) кошти цільових фондів,

3) фінансові ресурси підприємств комунальної власності,

4)благодійні, спонсорські внески, пожертвування, інші ресурси передбачені законодавством,

5)інші ресурси.

 

Фінансові ресурси можна поділити в залежності від місця їх формування на:

· власні, тобто ресурси, сформовані на території місцевого самоврядування у процесі створення ВВП;

· фінансові ресурси, створені на інших територіях країни, які за допомогою перерозподільчих процесів спрямовуються органами місцевого самоврядування за недостатності власних коштів.

Рівень фінансової автономії органів місцевого самоврядування може бути визначений за системою кількісних показників(табл.3.1): табл. Стор 69

Показник питомої ваги видатків на реалізацію власних повноважень –це показник частки видатків місцевих органів влади, що забезпечують виконання покладених на них функцій і завдань.

Показник питомої ваги обов’язкових видатківвказує на масштаби втручання державної влади у сферу діяльності місцевих органів влади. Якщо місцевий орган влади не може забезпечити фінансування обов’язкових видатків на рівні державних стандартів, то держава надає йому фінансову допомогу.

Показник питомої ваги видатків на фінансування делегованих повноваженьвідображає обсяг завдань державної влади, що делегуються нею органам місцевої влади. Даний показник відображає, якою мірою органи місцевої влади є агентами центральних органів влади на місцях.

Показник питомої ваги власних доходів у доходах місцевих бюджетіввказує на ступінь залежності доходних джерел місцевих органів влади від їх власної діяльності та власних рішень. Це показник рівня незалежності доходної бази місцевих органів влади від доходної бази центральних органів влади, самостійності місцевих бюджетів.

Показник питомої ваги власних і закріплених доходівє показником рівня самостійності місцевих органів влади з урахуванням переданою їм державою додаткової доходної бази.

Показник питомої ваги місцевих податків та зборів у місцевих доходаххарактеризує частку доходів бюджету, що формується за рахунок встановлених місцевими органами місцевих податків та зборів.

Ступінь залежності від окремих доходних джерелвказує на залежність місцевих допускати.

Показник питомої ваги незв’язаних субсидійвідображає обсяг фінансової допомоги місцевим органам влади з боку держави, яка не обумовлюється конкретною метою та завданнями і може бути засобом зміцнення власної доходної бази місцевих органів влади.

Коефіцієнт податкоспроможності окремих територійрозраховується таким чином:

a) визначається податкоспроможність окремої громади (адміністративно-територіальної одиниці – Пт):

Пт= ВВПт/Нт, (3.1)

де ВВПт – абсолютний обсяг ВВП, що створюється в межах адміністративно-територіальної одиниці і може бути об’єктом комунального оподаткування;

Нт – населення адміністративн- територіальної одиниці;

b) розраховується показник середньої податкоспроможності в масштабах держави

Пс= ВВПс/Нс, (3.2)

де ВВПс – абсолютний обсяг ВВП, що створюється в межах держави і може

 

бути обєктом комунального оподаткування;

Нс – населення держави;

c) розраховується коефіцієнт податкоспроможності території:

Кп=Пт/Пс, (3.3)

де Пт – податкоспроможність окремої території;

Пс – середня податкоспроможність у масштабах країни.

Якщо Кп < 1, то така територія отримує фінансову допомогу з Державного бюджету в процесі фінансового вирівнювання.

Якщо ж Кп > 1, то адміністративно-територіальна одиниця передає офіційні трансферти до Державного бюджету.

Отже, рівень фінансової автономії адміністративно-територіальної одиниці залежить від її податкоспроможності: бідні території, відповідно, мають низький рівень фінансової автономії, а багаті – високий.

З питанням фінансової автономії місцевих органів влади пов’язана проблема їх взаємозв’язку з державними фінансами. Місцеві фінанси не включаються до складу державних фінансів, хоча тісно з ними пов’язані. Фінанси місцевих органів влади підпорядковані державним фінансам.

Спільними рисами державних та місцевих фінансів є те, що вони:

1) обслуговують не приватні, а суспільні інтереси;

2) мають публічний характер.

Державні фінанси беруть безпосередню участь у формуванні місцевих фінансів.

Важливо знайти такі форми взаємодії державних і місцевих фінансів, які би гарантували фінансову автономію місцевої влади й ефективність усіх публічних фінансів.

Особливої актуальності нині набувають питання наукового обґрунтування величини фінансових ресурсів місцевого самоврядування, проведення ретельного аналізу стану наявних коштів, здійснення планування і прогнозування їх обсягів, залучення альтернативних джерел доходів.

 


Читайте також:

  1. B грудини зі здавленням чи пораненням органів.
  2. D-петля, що складається з 8–12 залишків, декілька з яких – дигідроуридинові.
  3. I. При підготовці до переговорів визначите склад делегації і її керівника.
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  6. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  7. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  8. III Етап: Складання карти ризиків авіакомпанії й ранжирування виявлених ризиків
  9. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  10. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  11. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  12. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів




Переглядів: 856

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ознаки фінансової незалежності органів місцевого самоврядування | Місцеві позики в Україні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.