Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Бюджетне регулювання, його цілі та методи

Збалансування бюджетів одного рівня, яке неможливо провести лише шляхом розмежування їх доходів і видатків, досягається за допомогою бюджетного регулювання (надання коштів «бідним» у фінансовому відношенні територіям або вилучення коштів у «багатих» територій).

Бюджетне регулювання це надання коштів з державного бюджету місцевим бюджетам з метою збалансування доходів і видатків усіх бюджетів, переливання коштів з «багатих» територій у «бідні».

Причини регіональних відмінностей видатків місцевих бюджетів(в розрахунку на 1 особу):

  • нестабільність та неузгодженість законодавства з питань фінансів, бюджету, податків;
  • щорічні зміни у складі доходів та видатків бюджетів;
  • невизначеність цілей та пріоритетів фінансового вирівнювання;
  • відсутність протягом тривалого часу (до 2001р.) стабільного, науково обґрунтованого і прозорого механізму бюджетного регулювання;
  • нераціональне розташування мережі бюджетних установ;
  • непослідовна політика щодо передачі соціально-культурних об’єктів із державної у комунальну власність;й мобілізації доходів до місцевих бюджетів
  • відсутність зацікавленості органів місцевого самоврядування в додатковій мобілізації доходів до місцевих бюджетів, споживацькі тенденції у витрачанні бюджетних коштів.

Види бюджетного регулювання:

1) вертикальне– забезпечення необхідними дохідними джерелами бюджетів різних рівнів відповідно до діючого порядку повноважень між органами державної влади та місцевого самоврядування. Вирішення цього завдання досягається шляхом розмежування видатків між бюджетами і надання їм доходів, достатніх для фінансування визначених видатків.

2) Горизонтальне– вирівнювання доходів і видатків однотипних видів бюджетів (міських, сільських, селищних). Здійснюється лише в межах бюджетів територіальних громад, окремо серед міських, селищних і сільських бюджетів.

Напрями бюджетного регулювання: Державний бюджет України; республіканський бюджет АРК; бюджети міст Києва та Севастополя; обласні бюджети; районні бюджети, бюджети територіальних громад, що характеризують сучасний стан розподілу доходів і видатків між окремими видами бюджетів, який є результатом використання бюджетного регулювання(рис.4.1).

Рис. 4.1Напрями вертикального фінансового вирівнювання

 

Завдання бюджетного регулювання:

· Досягнення відповідності між видаткам і доходами місцевих бюджетів різних видів, тобто їх збалансування;

· Забезпечення рівномірності у надходженні доходів для запобігання розривів у фінансуванні видатків;

· Досягнення зацікавленості органів місцевого самоврядування у повній мобілізації доходів на своїй території;

· Забезпечення самостійності у використанні додатково одержаних коштів у процесі виконання місцевих бюджетів;

· Перерозподіл бюджетних ресурсів між «багатими» і «бідними» територіями у фінансовому відношенні територіями;

· Зв'язок обсягів одержаної фінансової допомоги з конкретними зусиллями щодо мобілізації податків і зборів, залучення додаткових дохідних джерел;

· Здійснює фінансове вирівнювання.

В Україні традиційно використовують такі інструменти бюджетного регулювання:

· Власні доходи;

· Відсоткові відрахування від загальнодержавних податків і доходів (закріплені доходи);

· Бюджетні трансферти (бюджетні дотації, субсидії і субвенції і міжбюджетні взаєморозрахунки);

· Бюджетні позички.

Збалансування доходів і видатків бюджетів, вирівнювання бюджетної забезпеченості територій здійснюється за допомогою особливих методів. Вибір методів бюджетного регулювання залежить від того, яким чином розподілені доходи між рівнями бюджетної системи відповідно до поділу повноважень між державною виконавчою владою і місцевим самоврядуванням. Традиційно в бюджетній практиці України використовується два методи бюджетного регулювання:

1. Метод процентних відрахувань від загальнодержавних податків та доходів, які надходять на території місцевого бюджету;


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  3. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  4. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  6. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  7. IV. Электронное учебно-методическое обеспечение дисциплины.
  8. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  9. V. Обов'язки методиста кафедри педагогіки
  10. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  11. А) Методика проведення заняття
  12. А) Методика проведення заняття




Переглядів: 4831

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність і стан фінансового вирівнювання. | Надання фінансової допомоги бюджетам у певній сумі (бюджетні трансферти).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.