Основними етапами процесу складання місцевих бюджетів вважаються такі:
· Встановлення граничних обсягів бюджетних асигнувань;
· Складання і доведення до розпорядників бюджетних коштів інструкцій з підготовки бюджетних запитів;
· Підготовка бюджетних запитів;
· Підготовка проекту рішень про місцевий бюджет та документів, що до нього додаються;
· Подання проекту рішень про місцевий бюджет на розгляд.
Складання проектів відповідних місцевих бюджетів забезпечують Рада міністрів АРК, місцеві державні адміністрації та виконавчі органи місцевих рад.
Безпосередня організація бюджетного планування, координація діяльності головних розпорядників коштів та виконання методично-консультаційних функцій з питань складання місцевого бюджету належать до компетенції місцевого фінансового органу. Якщо, місцеві фінансові органи не створені, їхні повноваження виконують виконавчі органи відповідних місцевих рад.
Робота зі складанням проекту місцевого бюджету має не тільки технічний, але й політичний характер. Адже, при складанні проекту потрібно вирішити 2-а основних завдання, а саме: 1) якомога точно спрогнозувати потребу (доходи) і спланувати витрати; 2) скласти бюджет, який би максимально враховував пріоритети і потребу місцевого населення і був схвалений громадськістю. Організація бюджетного процесу на цій стадії є дуже відповідальною.
Процес складання місцевих бюджетів передбачає врахування низки важливих рішень, які приймаються на загальнодержавному рівні. Так, окремі показники і положення, що мають дотримуватися при формуванні місцевих бюджетів, визначаються Основними напрямами бюджетної політики країни. До них належать:
· Частка обсягу міжбюджетних трансфертів у видатках державного бюджету України і значення коефіцієнта вирівнювання для місцевих бюджетів;
· Особливості взаємовідносин державного бюджету України з місцевими бюджетами в наступному бюджетному році;
· Розмір мінімальної зарплати та рівень забезпечення прожиткового мінімуму на плановий період.