МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
НОМІНАЛІЗМ РЕАЛІЗМ- реально існують окремі речі; - реально існують лише загальні ідеї; - загальні ідеї – це лише імена речей; - речі – це лише втілення ідей; - загальні поняття створює людина; - окремі речі створює людина; - загальні поняття існують в розумі Бога; - загальні поняття не існують реально. 14. Виберіть правильний варіант формулювання змісту так званої “теорії подвійної істини”: а) існує два роди істини – істини людського розуму та істини божественного одкровення; ці істини існують автономно, тобто самостійно, лише де – ніде вступаючи у взаємодію; б) існує два роди істин, що подані у Святому письмі – істини відкриті, прямі, доступні та істини приховані, утаємничені. 15. “Не слід збільшувати сутності без потреби… Там, де щось можна пояснити простіше, а не складніше, перевагу слід надати простому поясненню”. – Це є формулювання: а) вихідного принципу середньовічної екзегетики; б) принципу під назвою “бритва Оккама”; в) принципу симфонії розуму та віри Фоми Аквінського; г) одного із аргументів Іустина Філософа; д) позиції, проголошеної Тертуліаном. 16. Спробуйте пояснити, чому та в чому саме схоластика відіграла позитивну роль у формуванні засад новоєвропейської науки. Для таких пояснень використайте тези – підказки, наведені нижче (ті, які ви вважаєте правильними): а) схоластика сприяла подальшому розвитку логіки: б) схоластика не ставилась вороже до інтелектуальних новацій; в) схоластика не лише проголошувала певні тези, а й вимагала їх обговорення та доведення; г) схоластика вперше подавала світ як систему взаємодіючих сил; д) схоластика підпорядковувала пізнання найпершим догматам християнської релігії. 17. За найпершими світоглядними орієнтирами епоха європейського Відродження була: а) епохою християнського світобачення; б) епохою світського, атеїстичного світобачення; в) епохою наукового емпіричного світосприйняття; г) епохою панування релігії в усіх сферах суспільного життя; д) епохою панування мислення “здорового глузду”. 18. Із наведених нижче варіантів оберіть правильні: “Характерними ознаками гуманізму слід вважати”: а) опору на факти та ясну логіку; б) піднесення значущості земного життя людини та її самовдосконалення як особистості; в) висування на перший план освіти та моральних засад людського життя; г) наголос на тому, що людина є перш за все творчою істотою; д) сповідування принципу співвідношення макрокосму та мікрокосму. 19. Розвиток концепції єдиної світової душі, загальної світової симпатії та гармонії було на першому плані в концепціях: а) гуманізму; б) натурфілософії; в) ренесансного неоплатонізму; г) неосхоластики; д) неотомізму. 20. Тезу про те, що книга природи написана перш за все мовою математики, висував та розвивав: а) Джордано Бруно; б) Марсіліо Фічіно; в) Бернардіно Телезіо; г) Галілео Галілей; д) Йоган Кеплер.
Читайте також:
|
||||||||
|