Санобробка, що була проведена після 10-12 год. практично неефективна.
Повна спецобробка техніки та транспорту здійснюється на станціях знезараження транспорту (СЗТ) і включає в себе:
¨ При зараженні РР у змиванні останніх дезактивуючими розчинами або водою з одночасною обробкою поверхні щітками дезактивуючих комплектів, обробка продовжується до досягнення встановлених норм (200 Мр/год);
¨ При зараженні ОР і БЗ – у повному знезараженні поверхні спеціальними розчинами з частковою, або повною розробкою техніки з наступною чисткою та її змащенням.
Л А Н К И
с к а д л а н о к
Рис. 9.2. Структурна схема станції знезаражування техніки
Всього особового складу на СЗТ – 21 чол.
Орієнтовані можливості СТЗ за 10 год. роботи:
¨ дезактивація автомобіля струмом води – 50 одиниць
¨ витирання поверхні автомобіля змоченим ганчір’ям – 30 одиниць
¨ одна машина обробляється однією ланкою (2 чол.) за 25-30 хв.
Алгоритм знезаражування транспортних засобів:
А. Під час дезактивації:
1. Змиванням струмом води (15 л/м2 поверхні автомобіля) і витирання внутрішнім поверхонь ганчір’ям змоченим у паливі.
2. Обробка автомобіля дезактивуючим розчином (3 л/м2) з бронстбойтів зі щітками та витиранням внутрішньої поверхні ганчір’ям змоченим у паливі.
3. Обробка автомобілів паро-газо-рідинним струмом теплових машин.
4. Витирання ганчір’ям змоченим у паливі або дезактивую чому розчині.
Б. під час дегазації (дезінфекції):
1. Обробка заражених автомобілів дегазуючими (дезінфікуючими) розчинами за допомогою розпилювачів з щітками (0,5 л/м2). Вся поверхня обробляється однаково.
2. Змиванням ОР з зараженої поверхні за допомогою палива (у разі відсутності дегазуючих розчинів).
УВАГА! При одночасному зараженні техніки ОР і РР спочатку здійснюється дегазація, а дезактивація здійснюється після контролю на радіоактивне зараження. Якщо зараження буде більше 200 мр/год – дезактивують, при меншій зараженості РР дезактивацію не проводять.
Після обробки техніка поступає в район очікування, звідти вона надходить до своєї автоколони.