МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Бюджетний календар 18 страницатрат коштують дорого. Тому багато органів влади починають розробляти системи бюджету з результатами діяльності. Аналіз витрат часто здійснюється з періодичним залученням консультантів з бухгалтерських фірм або внутрішніх підрозділів з використанням більш неформальних методів, які ґрунтуються на існуючих бюджетних та бухгалтерських даних. Методи «калькуляційних відомостей» передбачають огляд операцій за такими документами: контракти, закупівельні відомості, рахунки та платіжні відомості. Моніторинг і оцінка. Важливу роль для бюджетного управління має моніторинг і оцінка. Це стосується як фіскальних, так і фізичних показників діяльності. Для міського голови, ради і відповідних управлінь важливо встановлювати мету послуг (наприклад, вивезення сміття) і здійснювати моніторинг досягнення цієї мети. Моніторинг може мати форму звітів про етапи виконання, опитувань або отриманих скарг. Це внутрішня перевірка фактичних результатів здійснення видатків - чи правильно розміщено кошти з метою досягнення найвищого рівня послуг, чи вони просто надані для виплати заробітної плати. 6.4. Порівняння виконання місцевих бюджетів Історично склалося так, що більшість місцевих урядів вважала виконання бюджету попереднім аудитом своїх рахунків і порядку їх оплати. Наголос робився на правових аспектах платежів, технічних повноваженнях установ, які затверджують платежі, і точності запропонованих платежів. Сучасне уявлення полягає в тому, що виконання бюджету є діяльністю, яка передбачає залучення людських, матеріальних і фінансових ресурсів з використанням різних методів і процедур. Це передній край бюджетного процесу і етап, на якому місцева влада спілкується з громадою, яку вона представляє. Першочерговою метою виконання бюджету є забезпечення реалізації фінансових та економічних аспектів витрат. Фінансові завдання включають фінансування на визначені цілі. Економічні цілі передбачають досягнення фізичних цілей програм. Досягнення цих двох цілей забезпечується контролем центрального бюджетного управління за місцевими органами влади та розпорядниками коштів. Практика контролю в різних країнах різна, але цей опис стосується всіх сучасних країн. Таблиця 10 Системи і учасники виконання бюджету
На практиці існує три основні системи фінансового контролю, а також групи головних учасників і довгий список методів фінансового контролю.
Розрахунок доходів і кінцевих призначень Місцеві бюджетні управління змушені миритися з тим фактом, що бюджети ґрунтуються на надходженнях. Нестача надходжень - досить поширена проблема, і бюджетні управління повинні на неї реагувати, скорочуючи фінансування, зменшуючи залишки фондів (наприклад, резерви). При цьому важливо не допускати заборгованості з видатків. Бюджетне управління здійснює детальний контроль призначень бюджету. Призначення затверджуються місцевою радою. До розрахунків кінцевого призначення можуть вноситися уточнення в останній момент перед складанням бюджетного робочого плану бюджетним управлінням. Призначення - це бюджетне повноваження брати на себе зобов'язання, але це ще не фактичні кошти. Бюджетне управління здійснює моніторинг і контроль статей видатків і позицій, затверджених для кожного управління. Призначення готуються на один рік, хоча для капітальних проектів вони можуть бути залежні від конкретної суми або мати багаторічні бюджетні повноваження для завершення проекту. Бюджетне управління прагне мінімізувати дестабілізаційний ефект нестачі надходжень шляхом точного розрахунку доходів — власні джерела, доходи, що розподіляються між державним та місцевим бюджетом, і центральні/регіональні трансферти. Проте в більшості випадків точна сума і час надходження коштів заздалегідь невідомі. Дані фактичного фінансування, як правило, підвищують і прирівнюють до надходжень. Це обумовлює необхідність у спроможності бюджетного управління здійснювати ефективний моніторинг. Багато місцевих бюджетів передбачає відхилення в очікуваних схемах отримання надходжень і здійснення видатків. Це означає складання схеми надходжень і видатків па початку бюджетного року. Зразок такої схеми подано в табл. 11. Випуск розпису/кошторису Схема або план видатків є лише непрямим засобом контролю. Важливим безпосереднім засобом бюджетного контролю є «процес складання кошторису» (терміни «розпис» і «кошторис» іноді взаємно замінюються). У багатьох країнах затверджені призначення видаються бюджетними управліннями розпорядникам, часто в квартальних сумах. Наприклад, якщо департамент має призначення сумою в 1 млн грн, бюджетне управління може внести в розпис лише 300 тис. на перший квартал року. Основою для розпису можуть бути період часу, вид діяльності, проекти або об'єкти. Кошти надаються за зобов'язаннями розпорядників на засадах, встановлених бюджетним управлінням. У деяких країнах застосовується додатковий крок для деталізації і контролю використання призначення - це і називається кошторисом. У таких випадках розпорядник коштів уповноважує підпорядковані установи взяти зобов'язання в межах зазначених сум. Загальна сума асигнувань не може перевищувати суму розпису. Це є ще одним засобом контролю з боку бюджетного управління. Таблиця 11 Стаття бюджету: Утримання доріг (усього затверджених призначень: 2 млн. грн.)
Відомі три типи бюджетних систем в індустріальних державах і країнах, що розвиваються. У системах першого типу кошти надаються розпорядникам відразу після затвердження бюджету. Розпорядникам надаються повні повноваження щодо видатків на початку року." Цю систему застосовують деякі країни Британської Співдружності, такі як Індія та Шрі-Ланка. У системах другого типу фінансові управління дають розпорядникам формальні розпорядження. Вони можуть видаватися на різні суми і на різні періоди. У деяких випадках, наприклад у країнах Карибського басейну, встановлюються ліміти на використання коштів, і певні проекти можуть вимагати затвердження видачі коштів з боку центральних органів. У Танзанії кошти поточного бюджету видаються протягом фіскального року; кошти бюджету розвитку видаються спеціально на кожний проект після забезпечення відповідного використання попередніх розписів. Розпорядження можуть видаватися Міністерством фінансів та Міністерством планування відповідно на поточні бюджети та бюджет розвитку. В системах третього типу фіксовані суми виділяються на конкретні періоди. У США та Латинській Америці кошти включаються в розпис поквартально. Розпорядники коштів завершують прогнозування своїх вимог на кожний квартал на основі зобов'язань і очікуваних платежів (див. таблицю 11). У Великій Британії в умовах багаторічної системи планування видатків розпорядники готують профілі видатків, подібні до американських. Ці профілі використовуються як основа для моніторингу і контролю за видатками. Успішність систем третього типу залежить від точності прогнозів, здійснюваних установами. Перший і другий типи не вимагають таких прогнозів — відносини між фінансовими органами і розпорядниками більше стосуються конкретних випадків і тому вразливі для конфліктів і ускладнень. Крім того, правові вимоги щодо безумовної видачі не враховують імовірності нестачі надходжень і не відповідають реаліям, адже фінансові управління нерідко втручаються і затримують видачу. При правильному застосуванні видачі можуть сприяти виконанню завдань розпорядників. Якщо ж вони застосовуються негативно, функція видачі і розпису може збільшувати рівень централізації влади і перешкоджати діяльності установ. Незалежно від того, яка система використовується, для досягнення максимальної прозорості в стосунках між бюджетним управлінням і розпорядником потрібна форма для відстеження призначень/асигнувань (див. табл.12). Крім того, в процесі виконання бюджету вносяться зміни до бюджету, що також потребує аналізу виливу змін. Це допоможе в майбутньому при плануванні. Таблиця 12 Форма для моніторингу відхилень у розписах/кошторисах Контроль зобов'язань
Система зобов'язань є засобом, який використовується в багатьох країнах як для обліку, так і для контролю бюджету. Система обліку поділяє: бюджет управління на дві категорії: 1) невитрачені, але внесені до зобов'язань - сплачувати за дорученнями, які отримано, або на які, можливо, виписано рахунок; 2) доступні для здійснення видатків (не внесені до зобов'язань) (табл. 13). Таблиця 13 Моніторинг залишків, внесених/не внесених до зобов'язань
Кожного разу, коли бюджетний відділ затверджує замовлення на купівлю або контракт, кошти переносять з колонки «не внесені до зобов'язань» до колонки «внесені до зобов'язань», з якої оплачується рахунок. Коли у «не внесених до зобов'язань» залишок нульовий, фінансування більше не підтверджується. Оскільки більшість комп'ютерних пакетів обліку включають цю функцію, юридичні процедури і організаційні системи в більшості випадків не створюють проблем при судових позовах. Незважаючи на технічні можливості і, на перший погляд, організаційну простоту цього засобу контролю, деякі країни з перехідною економікою та ті, що розвиваються, надають перевагу системам на касовій основі і не включають зобов'язань. Tie послаблює бюджетний контроль і, як правило, призводить до непередбаченого дефіциту. Управління казначейством Казначейства мають цілий ряд функцій - від управління грошовими коштами до виконання бюджету. Часто роль казначейства відображає місцеву інституційну історію і поправки як результат проб і помилок. Дискусія, яка зараз відбувається в Україні щодо функцій казначейства, свідчить про нечітке розмежування бюджетної і банківської функцій у процесі виконання бюджету. Сучасне казначейство повинне забезпечувати управління коштами, ефективно виконуючи бюджет, контролюючи загальні видатки і мінімізуючи вартість запозичень. Для виконання цих функцій система обліку повинна реєструвати зобов'язання, а не лише касові операції. Ця тема технічно складна і тут подаються лише найпростіші її елементи. ОЕСР виділяє три функції казначейства: 1) облік і звітність; 2) управління коштами та боргами; 3) виконання бюджету і фінансове планування. Для цілей обліку і звітності казначейство має реєструвати всі платежі на єдиному рахунку в Центральному банку, Центральний банк консолідує позицію уряду кожного дня, виходячи з залишків на додаткових рахунках галузевих міністерств. Це забезпечує макроекономічний контроль за виконанням бюджету. Питання полягає в тому, чи платежі мають здійснюватися центральним казначейством, чи галузевими міністерствами. Централізація обліку та контролю платежів у казначействі з точки зору макроекономічного контролю є доцільною. Однак є принаймні три проблеми, пов'язані з централізацією платежів: 1) казначейство може бути перевантажене рішеннями щодо дрібних операцій; 2) це може призвести до політизації рішень, оскільки облік і платежі будуть централізовані в одній і тій самій організації (потенційний конфлікт інтересів або неможливість внутрішнього контролю); 3) несумісність з програмами фіскальної децентралізації уряду, коли підрозділи нижчого рівня мають повноваження здійснювати платежі. Отже, більш корисним було б децентралізувати облік на допоміжних рахунках. Регіональні підрозділи казначейства встановлюють граничні обсяги та проводять розрахунки за платежами місцевих органів влади, але не мають повноважень затверджувати суми і цілі платежів. Щоб уникнути заборгованості і сприяти виконанню місцевих бюджетів, регіональні органи казначейства також узгоджують грошові депозити місцевих органів з банківськими виписками. Більш децентралізований підхід передбачає відповідальність місцевих органів влади за внутрішній менеджмент, тоді як казначейство здійснює контроль грошових коштів (відповідність принципу нормативної централізації та операційної децентралізації). Щодо функції управління коштами та боргами, казначейство має надавати Мінфіну дані стосовно грошових засобів і зобов'язань за рік, щоб підготувати план запозичень. Уточнений базовий план, що є засобом планування і моніторингу, дає можливість бюджетному управлінню та казначейству прогнозувати рух грошових коштів. За касовими операціями простежується часовий розподіл надходжень і видатків, завдяки чому казначейство може передбачати вимоги місцевих органів стосовно запозичень. Етапи розпису та кошторису показують заплановане використання бюджетних призначень. Але вони не виявляють часового розподілу платежів за контрактами закупівлі, а також фактичного прогресу в громадських роботах. Для того щоб удосконалити бюджетне планування і запобігти утворенню значної заборгованості, зобов'язання можна розподілити на постійні і непостійні. Важливо, щоб ліміти позик, установлені казначейством відповідно до касових планів галузевих управлінь, не суперечили необхідним зобов'язанням. Цьому може допомогти розрахунок непостійних зобов'язань. В Україні головні ролі і функції Державного казначейства у виконанні бюджету визначені в статтях 48-51 Бюджетного кодексу. Кодекс передбачає більшу роль для казначейства в бюджетному плануванні, тому це призводить до певного непорозуміння між Міністерством фінансів, казначейством і місцевими органами влади. А саме: 1) бюджетний облік і звітність (статті 48-4); 2) «обслуговування» бюджету та управління коштами (статті 48-2); 3) бюджетні платежі (статті 48-3); 4) бюджетний нагляд і контроль ( статті 48-1 і 48-3). Дискусія щодо значення цих ролей для виконання місцевих бюджетів ще триває. Перша роль зрозуміла - облік і звітність з бюджетних операцій і внесення на єдиний рахунок. Це забезпечує економічний контроль зведених видатків усіх рівнів органів влади - не лише з центрального рівня. Метою є переведення обліку з касової основи на основу зобов'язань, щоб фіксувати етани платежів, включати операції із закупівель і надавати вчасні та детальні довідки про фіскальний стан. Друга роль також ясна. Казначейство надаватиме бюджетне фінансування розпорядникам відповідно до затверджених бюджетів (51-8) і здійснюватиме платежі для операцій з закупівлі (51-7). Це стосується фіскальних трансфертів і безпосередніх бюджетних видатків. Є припущення, що «обслуговування і управління коштами» включає й роль, подібну до банківської, за якою казначейство надаватиме короткострокове фінансування для покриття розривів упродовж року. Однак стаття 73 не згадує казначейство як джерело покриття тимчасових касових розривів. Третя роль - роль казначея - теж зрозуміла. Казначейство забезпечує відповідність усіх платежів затвердженому бюджету як щодо видатків на заробітну плату, так і стосовно інших. На місцевому рівні це означає, що регіональні й місцеві органи казначейства затверджують платежі шляхом платіжних доручень, виданих місцевими органами влади. Таким чином, централізований макроекономічний контроль зберігається, оскільки операції фіксуються на єдиному рахунку; поточна відповідальність за видавання і затвердження платіжних доручень буде децентралізованою на рівні місцевих фіскальних фахівців. Четверта роль - «бюджетного нагляду і контролю» - менш зрозуміла. Мінфін вважає, що місцеві посадовці визначають власні бюджетні пріоритети, а «нагляд» означає перегляд звітів про стан коштів з метою забезпечення відповідності із запланованими бюджетами в процесі виконання. Ця роль не передбачає затвердження купівельних замовлень або рахунків-фактур, оскільки це функція місцевих розпорядників бюджетних коштів і місцевих посадовців. Держказначейство, навпаки, інтерпретує роль таким чином, щоб мати більше прямого контролю за формуванням та виконанням бюджету. Оскільки важливою рисою фіскальної децентралізації є місцеві рішення щодо складу бюджету і стратегії підвищення надходжень, ця інтерпретація суперечить цілям Бюджетного кодексу. Для порівняння наведено досвід інших казначейств щодо окремих напрямів діяльності, щоб прояснити функції казначейського обслуговування. По-перше, більшість казначейств здійснюють моніторинг і нагляд за виконанням бюджету. У деяких країнах казначейства незалежні від міністерств фінансів, а в Україні й більшості країн з перехідною економікою казначейство певною мірою залежить від Мінфіну. Мінфін, як правило, здійснює нагляд за формуванням бюджету, а також оцінку й використання казначейських органів для моніторинг}' й звітності щодо діяльності з виконання бюджету. Також вважається, що звітність за операціями надається на підставі зобов'язань і касових даних з метою посилення бюджетного контролю. Організаційно федеральні системи зустрічалися з проблемами, пов'язаними із своєчасною консолідацією урядових операцій нижчого рівня в єдиний рахунок. Із впровадженням комп'ютеризованої інформаційної системи фінансового менеджменту вчасна консолідація перестала бути технічною проблемою. Більшість операцій проходять у режимі реального часу і не залежать від географічних відстаней. По-друге, багато казначейств сприяють фінансуванню поточних і капітальних потреб центрального уряду. Центральні казначейства виконують безпосередні банківські функції, такі як видача державних облігацій, та непрямі банківські функції, такі як гарантування позик для конкретних установ з метою заохочення комерційних банків. Французьке та американське казначейства виконують такі функції. Вони також виконують банківські функції з фінансування короткострокових розривів у виконанні бюджету на національному рівні. Залежно від країни або комерційні банки з казначейськими рахунками, або органи державного казначейства сплачують нічні відсотки на залишки місцевим урядам чи стягують відсотки на часові розриви бюджетів як частину плати за послуги. Вони також надають короткострокові векселі місцевим урядам, очікуючи на регулярні доходи (надходження трансфертів або податків). Роль казначейства США не охоплює фінансування виконання бюджетів нижчого рівня, хоча федеральні гарантії позик впливають на місцеві банки і стимулюють економічний розвиток. Фінансові операції уряду значною мірою передбачають відповідальність місцевих урядів, які делегували більшу частку цієї ролі комерційним банкам. Французьке казначейство надає фінансування на виконання місцевих бюджетів. Міжнародний досвід щодо цього різний, і українському урядові потрібно вирішити, яку частину банківських функцій слід делегувати комерційним банкам чи іншим фінансовим установам. По-третє, повноваження казначейства затверджувати платежі для урядів нижчого рівня також неоднакові в різних країнах. Роль казначейства США не включає затвердження платежів місцевих урядів. Регіональні органи французького казначейства, навпаки, отримують і затверджують платіжні доручення і замовлення на закупівлі від урядів нижчого рівня (префектів і комун). Французька система більш централізована щодо бюджетних платежів. З міжнародного досвіду видно, що фіскальна децентралізація узгоджується з затвердженням на місцевому рівні платіжних доручень в контексті жорсткого внутрішнього контролю та системи аудиту. По-четверте, небагато казначейств мають безпосередній вплив на визначення бюджетних пріоритетів. Зазвичай це вирішують міністерства фінансів та їх партнери на нижчому рівні уряду. У США бюджетні пріоритети визначає Адміністративно-бюджетне управління, а роль казначейства зводиться лише до кредитно-фінансової політики. Роль казначейства США також не передбачає визначення бюджетних пріоритетів урядів нижчого рівня. Так само французьке казначейство не втручається в процес формування місцевих бюджетів. Його функція обмежується виконанням бюджету і фінансуванням. Виходячи з міжнародного досвіду, уявляється, що Держказначейство України має обмежити свою роль виконанням бюджету і залишити його формування за Міністерством фінансів і місцевими фінансовими органами. Затвердження трансфертів/перепрограмування Виконання бюджету має справу з вирішенням проблеми фактичних ненадходжень, а не з запобіганням ненадходженням заздалегідь. Бюджетні управління намагаються мінімізувати дискреційні повноваження розпорядників у боротьбі з ненадходженнями; розпорядники прагнуть збільшити свої повноваження з використання фондів. Чим жорсткіші засоби контролю і чим вужчі межі статей бюджету, тим більше розпорядники намагаються використовувати трансферти, щоб наблизитися до цих засобів контролю. У більшості розвинутих країн і тих, що розвиваються, процедури внесення змін до бюджету передбачають два способи дії для розпорядників. По-перше, вони можуть переміщувати кошти до інших сфер, що потребують коштів. Взагалі реалізація установами контрольованої гнучкості потребує законодавчого затвердження з боку бюджетних управлінь. Незважаючи на інтерес: до «нового державного менеджменту» і передачу за потреби керівникам повноважень на переміщення коштів між широкими статтями бюджету з метою досягнення програмних результатів, мало бюджетних установ, крім деяких країн Британської Співдружності, таких як Нова Зеландія і Австралія, мають такий рівень гнучкості керівників. На їхній погляд, бюджет планується і розробляється протягом етапу формування, а не переробляється в процесі виконання. Якщо доводиться переробляти бюджет, виявляється, що прогнозування та аналіз на етапі формування стають майже несуттєвими. Близькою проблемою є те, що більшість бюджетів складається з детальних статей, відповідальність за які розпорошує керівні повноваження і зменшує гнучкість для керівників. По-друге, розпорядники коштів можуть передавати кошти бюджетним управлінням з метою переміщення в інші сфери. Це навіть менше влаштовує розпорядників. На рівні місцевих органів влади процедури внесення змін до бюджету в більшості країн, як правило, затверджують трансферти між статтями/видами діяльності або між статтями і програмами/організаціями. Вони також затверджуються для політичних і неполітичних цілей. Наприклад, відбуваються непередбачені події - виникає потреба переведення коштів з резервів на зарплату. Трансферти з спеціального водного фонду (власні кошти або кошти підприємств, які можна використати на розрахунки за міські послуги з водопостачання) до загального фонду можуть відображати зміну в політиці, тому і на такі ситуації потрібні процедури реагування. Більшість місцевих органів влади розрізняють різні види трансфертів і відповідні ступені складності їх затвердження. Як правило, трансферти з політичними цілями значно обмежені законами або місцевими статутами. Наприклад, зусилля розпорядників спрямовані на те, щоб здійснювати трансферти між фондами (з загального до спеціального чи навпаки) або перепрограмування коштів між організаціями чи функціями або забороняються, або перебувають під жорстким контролем, скажімо, вимагають затвердження радою. Наприклад, перевитрати рахунку заробітної плати мають автоматично покриватися профіцитом з рахунку капіталовкладень, і навпаки, трансферти між меншими об'єктами фінансування дозволені без численних затверджень, наприклад, перевитрати на відрядження покриваються профіцитом з рахунку постачання. Для трансфертів між статтями бюджету мають застосовуватися стандартні форми, які забезпечать контроль з боку бюджетного управління. Наприкінці бюджетного циклу бюджетне управління має отримати затвердження від ради на «чистку бухгалтерських книг», здійснюючи трансферти з профіцитних рахунків на дефіцитні. Контроль видатків на оплату праці за посадами Контроль видатків у Цій сфері дуже важливий, оскільки витрати на персонал становлять до 80% витрат місцевих органів влади в більшості громад. Значення цього контролю залежить від того, чи має місцевий орган влади повноваження щодо персоналу. Якщо місцеві органи влади мають повноваження щодо персоналу, важливо, щоб бюджетне управління могло контролювати рішення щодо прийняття на роботу нових працівників, заповнення вакантних посад і перегляд наявних посад. Три основні причини необхідності контролю видатків на оплату праці: — запобігання проявам корупції, таким як приховування сум заробітної плати або виплата зарплати неіснуючим працівникам. Бюджетне управління має забезпечити існування тісного зв'язку між системою обліку, штатним розписом і функцією казначейства із забезпечення оплати праці; — використання коштів на персонал як потенційне джерело резервів, наприклад, утримання повноваження працевлаштування економить кошти, які можна перемістити протягом року на інші цілі; — намагання поєднати персонал з фактичним виконанням завдань і досягненням результатів послуг. Це рідко відбувається і ефективність залежить від реформування державної служби, яке сприяє розвитку зв'язків між персоналом і робочим навантаженням. Система контролю посад у більшості країн забезпечує кожному постійному працівникові затверджену і фінансовану посаду, рівень оплати якої визначено рішенням ради. Етапи контролю посад: • встановлення реєстру посад і виплат: назви посад, опис функцій, кваліфікаційні вимоги, рівень оплати праці; • бюджетування на основі посади й плану виплат: кошторис зарплат на основі плану посад для кожного розпорядника; • зміни до плану виплат і посад: процес розгляду й затвердження основних рішень, наприклад, скасування посад, заповнення посад з нижчою оплатою, ніж закладено в бюджет, перерозподіл посад. Зміни до бюджету/затримка коштів Фінансовий контроль також виконується законодавчим органом. У випадку з місцевими органами влади це може означати здійснення контролю й подання звітності щодо бюджетного процесу до відповідних регіональних або національних парламентських комітетів. Вище в пункті 4 зазначено умови внесення змін до бюджету розпорядником коштів. У випадку внесення змін/затримки коштів контроль здійснюється парламентом або відповідними місцевими органами з метою уточнення бюджетів згідно із зміненими економічними або політичними обставинами. Додаткові запити протягом року можуть затверджуватися як зміни до бюджету місцевими радами (законодавчими/ представницькими органами). Законодавчі/представницькі органи можуть в односторонньому порядку змінювати пріоритети фінансування і уточнювати надходження. Залежно від рівня юрисдикції зміни вносяться у випадках, коли значна зміна в бюджеті вимагає формального візування і публічного розгляду. Якщо закони обмежують внесення змін до бюджету, як зазначалося, розпорядники отримують стимул переміщувати кошти шляхом трансфертів. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|