Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



В) Зразки тестових завдань для перевірки кінцевого рівня знань

1. В літературі описані три випадки смерті молодих, практично здорових людей, в результаті механічного пошкодження ехінококового міхура локалізованого в печінці. У двох із них (у 17 і 28-річного чоловіків) – це трапилось при падінні з велосипедів. У третьому випадку (17-річний хлопець) – під час заняття спортивною боротьбою. Причиною смерті були:

A. При розриві міхура масивне надходження в черевну порожнину його вмісту (рідини);

B. Разом з рідиною в сенсибілізований організм надійшов чужорідний білок, що викликав анафілактичний шок;

C. В черевну порожнину надійшов гідативний пісок, як джерело чужорідних антигенів;

D. Все разом узяте;

E. Вірна відповідь відсутня.

 

2. Чому групу ризику на ехінококоз, альвеококоз складають мисливці, власники мисливських собак, працівники пушних звіроферм (песців, лисиць)?

A. Пушні звірі, собаки є кінцевими хазяями ехінокока і альвеокока;

B. Пушні звірі, собаки, будучи кінцевими хазяями ехінокока і альвеокока, виділяють в зовнішнє середовище яйця з онкосферами;

C. Контакт людини з кінцевими хазяями та недотримання при цьому правил особистої гігієни;

D. Поїдання забрудненої яйцями зелені, пиття води;

E. А + В + С + D;

F. В+C +D.

3. Вкажіть інвазійну стадію та шляхи зараження людини дифілоботріозом:

A. Яйце. Людина заражається через брудні руки при обробці шкір тварин або при вживанні в їжу немитих лісових ягід

B. Плероцеркоїд. Людина заражається поїдаючи слабко термічно оброблену рибу або ікру

C. Яйце. Людина заражається проковтуючи яйця паразита із забрудненою їжею і водою або із брудних рук при контакті з хворим собакою.

D. Цистицерк. Людина заражається з’ївши погано термічно оброблену фінозну свинину

Е. Цистицерк. Людина заражається з’ївши погано термічно оброблену фінозну яловичину

4. У хворого анемія, причому кількість еритроцитів впала до 0,5 х 1012/л. Колірний показник крові високий (гіперхромна анемія). Число лейкоцитів залишилось нормальним. Хворий довгий час проживав на Сахаліні і в його харчуванні переважали рибні продукти. Враховуючи показники крові і епіданамнез можна запідозрити:

A. Опісторхоз;

B. Альвеококоз;

C. Дифілоботріоз;

D. Цистицеркоз;

E. Метагонімоз.

 

 

5. В Україні найбільші осередки дифілоботріозу зосереджені поблизу Дніпровських водосховищ. Назвіть основні види тварин, що створюють дані осередки:

A. Циклопи, діаптомуси;

B. Pиби ряду коропоподібних (щука, линок, йорж, судак);

C. Cобаки, рідше кішки, лисиці;

D. А + В+С;

E. А+С.

6. Назвіть ознаки, що відрізняють альвеокока від ехінокока:

A. Pозміщення статевого отвору в передній частині бічного краю членика;

B. Kількість гачків на сколексі 28 – 32;

C. Mатка кулястої або мішкоподібної форми, без бічних випинань;

D. Mішкоподібна матка з бічними випинаннями;

E. А + В + С.

7. Будова фіни типа ехінокок:

A. Пухірець з рідиною, всередині якого повернена одна голівка;

B. Пухирець з поверненою всередині голівкою і хвостовим додатком;

C. Пухирець складається з двох оболонок – зовнішньої(кутикулярна) і внутрішньої(зародкової);

D. Конгломерат мілких пухирців, які знаходяться в загальній сполучнотканинній капсулі - стромі;

E. Видовжене тіло, на задньому кінці розташований округлий диск з гачками.

8. При розтині трупа патологоанатом встановив діагноз альвеококоз печінки, правої легені, півкуль головного мозку. Висока інтенсивність інвазії (первинна локалізація фіни в печінці) пояснюється:

A. Екзогенним виведенням зародкових сколексів з паренхіматозної оболонки материнської фіни;

B. Проростанням фіни в інші органи;

C. Занесенням дочірніх фін в інші органи по кровоносній системі;

D. Вірні всі варіанти;

E. А + С.

9. Хвора С., 32 роки, домогосподарка, прооперована з приводу ехінококозу правої легені і ехінококозу печінки. Із епіданамнезу відомо, що у неї є домашня собака, яку чоловік-м’ясник годував конфіскатами, що приносив із міської м’ясоконтрольної станції. Факторами зараження хворої не могли бути:

A. Конфіскати м'яса, заражені фінами;

B. Контакт з собакою;

C. Забруднені яйцями ехінокока овочі, фрукти, вода;

D. Недотримання правил особистої гігієни;

E. Вірні всі варіанти.

10. Хвора К., 33 років, проживає у селі, прооперована з приводу ехінококозу печінки, розказала, що за 5 років до операції бачила якісь білі міхурці на печінці у двох своїх свиней, забитих в дворі. Ці міхурці і частково печінку від свиней викинули дворовій собаці. Причиною захворювання ехінококозом жінки могли бути:

A. Ехінококозна печінка свині;

B. Контакт з ехінококозною собакою;

C. Створення хворою К. у себе в господарстві осередку ехінококозу;

D. Bживання забруднених яйцями ехінокока продуктів харчування;

E. В + D;

F. Вірні всі варіанти.

 

11. В епідеміології ехінококозу розрізняють синантропні, природні і змішані осередки. Особливостями синантропних осередків є:

A. Циркуляція збудника між собаками → сільськогосподарськими тваринами;

B. Циркуляція збудника між собаками → людиною і травоїдними та всеїдними сільськогосподарськими тваринами;

C. Найчастіше зараження ехінококозом людини;

D. А + С;

E. В+С.

 

12. Вкажіть патогенну дію при альвеококозі:

A. Токсично-алергічна; механічне ушкодження ботріями слизової оболонки кишківника призводить до некрозу й атрофії слизової оболонки; розвиток В12 – фолієво дефіцитної анемії внаслідок активного поглинання ціанокобаламіну паразитом

B. Токсично-алергічна; зруйнування тканини ураженого органа; множинні ураження внутрішніх органів внаслідок відриву дочірних пухирців паразита і поширення їх з течією крові по організму

C. Здавлювання тканин зростаючим міхуром паразита призводить до порушення функції ураженого органа і дистрофічних змін; токсично-алергічна дія при всмоктування у кров рідини міхура

D. Ураження слизової оболонки внаслідок дії ферментів онкосфер і механічне зруйнування ворсинок кишківника цистицеркоїдами; порушення процесів травлення і всмоктування в тонкій кишці, розвиток дисбактеріозу

E. Внаслідок виділення паразитом анти протеолітичних ферментів порушується травлення й всмоктування; призводить до схуднення; механічне ураження слизової оболонки кишківника органами фіксації

13. Під час дегельмінтизації у хворого виявлені фрагменти гельмінта, що мають членисту будову. Ширина члеників перевищує довжину, у центрі членика – темна, розеткоподібної форми матка. Визначте вид гельмінта:

A. Стьожак широкий;

B. Ехінокок;

C. Ціп'як неозброєний;

D. Ціп'як карликовий;

E. Альвеокок.

14. У хворого виявлена анемія. Лікар запідозрив у хворого гельмінтоз та направив його на аналізи крові і фекалій. У лабораторії були виявлені яйця гельмінта і членики з розеткопоібною маткою, що підтвердило підозру лікаря. Назвіть гельмінта, яким заражений хворий.

A. Taenia solium;

B. Echinococcus granulosus;

C. Hymenolepis nana;

D. Diphyllobotrium latum;

E. Alveococcuc multilocularis.

 

15. У хворого під час пункції кісти печінки одержана прозора, ледь жовтувата рідина, що містить дрібні у вигляді піщинок білуваті утвори. Яке захворювання можна запідозрити?

A. Ехінококоз;

B. Дифілоботріоз;

C. Альвеококоз;

D. Теніаринхоз;

E. Гіменолепідоз.

 


Читайте також:

  1. I. Актуалізація знань учнів
  2. I. Контроль і закріплення знань учнів
  3. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  4. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  5. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  6. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  7. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  8. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  9. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  10. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  11. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  12. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів




Переглядів: 759

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Заняття № 30

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.