МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Характеристика кліщів — збудників i переносників збудників хвороб
в) Інструкції до самостійної навчально-дослідницької роботи:
1. Розгляньте при допомозі світлового мікроскопа постійний мікропрепарат циклопа. Тіло його поділяється на головогруди яйцеподібної форми (кілька зрослих і 3-4 вільних членика) та черевце (4-5 члеників), яке закінчується вилочкою. Непарне око, антенули та антени розташовані на голові. У самки по обидва боки від черевця є яйцеві мішки. Замалюйте в зошиті циклопа та позначте на малюнку: а) головогруди; б) черевце; в) вилочку; г) око; д) антенули; е) антени; є) яйцевий мішок у самки. 2. Розгляньте при допомозі світлового мікроскопа постійний мікропрепарат личинки тайгового кліща (Ixodes persulcatus) зі спинного боку. Тіло личинки овальне не поділене на відділи. Ротовий апарат, утворений хеліцерами та педипальпами розташований на передньому кінці тіла. Щиток покриває передню частину спинної поверхні личинки. Характерною ознакою личинки є кількість ходильних кінцівок (у німфи та імаго їх кількість інша). Замалюйте в зошиті личинки тайгового кліща зі спинного боку та позначте на малюнку: а) щиток; б) ходильні кінцівки; в) ротовий апарат. 3. Розгляньте при допомозі світлового мікроскопа постійний мікропрепарат німфи тайгового кліща (Ixodes persulcatus) зі спинного боку. Німфа схожа на личинку формою тіла, але має більші розміри. Відмінною ознакою німфи від личинки є кількість ходильних кінцівок. Замалюйте в зошиті німфу тайгового кліща зі спинного боку та позначте на малюнку: 4. При допозі лупи розгляньте імагінальну стадію тайгового кліща (Ixodes persulcatus). Та визначте його стать за положенням спинного щитка: у самки він прикриває лише передню частину тіла, а в самця - усю поверхню. Зверніть увагу на те, що у представників цього ряду тіло не почленоване на відділи, має овальну форму, спереду виступає ротовий апарат, з обох боків розташовані ходильні кінцівки (їх кількість відмінна ознака імаго). На таблицях розгляньте зображення тайгового кліща з черевного боку. Відмітьте розташування на тілі дихальних отворів (стигм), анального та статевого(розташований біля основи другої пари ходильних) отворів. У личинки i німфи статевий отвір відсутній Замалюйте в зошиті імагінальну стадію тайгового кліща зі спинного боку (самки і самця) та позначте на малюнку: а) спинний щиток (у самки); б) ходильні кінцівки; в) ротовий апарат; г) стигми; д) статевий отвір; е) анальний отвір. Визначте тип ротового апарату в тайгового кліща. 5. На таблиці розгляньте зображення аргасового кліща (Ornithodoros papillipes). Він має не почленоване на відділи тіло трапецеподібної форми. Відмінна ознака відсутність щитка на спині у обох статей та наявність там візерунка і ранта по краю тіла. На черевному боці хеліцери та педипальпи утворюють хоботок; є 4 пари ходильних кінцівок. Замалюйте в зошиті тіло аргасового кліща зі спинного боку та позначте на малюнку: а) ротовий апарат; б) ходильні кінцівки. 6. На таблиці розгляньте зображення збудника корости - коростяного свербуна (Acarus siros, Sarcoptes scabiei). Форма тіла кліщ кругло-овальна з короткими кінцівками. Зверніть увагу на ротовий апарат, розташований на передній частині тіла. Замалюйте в зошиті коростяного свербуна та позначте на малюнку: а) ротовий апарат; б) ходильні кінцівки. Визначте тип його ротового апарату. 7. Вивчіть і складіть цикли розвитку іксодових і аргасових кліщів, при допомозі підручника і таблиць, та замалюйте їх у зошиті. VI. Система навчаючих завдань: А. Тести Завдання 1 (I рівень складності) Вкажіть стадії розвитку іксодових кліщів: A. Яйце-німфа-личинка-імаго; B. Яйце-личинка-імаго; C. Яйце-личинка-лялечка-імаго; D. Яйце-личинка-німфа-імаго; E. Яйце-личинка-декілька поколінь німф. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|