Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Характеристика кліщів — збудників i переносників збудників хвороб

 

Назва представника Локалізація в організмі людини Морфологічні особливості Життєвий цикл Заходи профілактики
Demodex folliculorum        
Sarcoptes scabiei (Acarus siro s.)        
Ixodes ricinus          
Ixodes persulcatus        
Ornithodoros papillipes        
Dermanyssus gallinae        

 

в) Інструкції до самостійної навчально-дослідницької роботи:

 

1. Розгляньте при допомозі світлового мікроскопа постійний мікропрепарат циклопа. Тіло його поділяється на головогруди яйцеподібної форми (кілька зрослих і 3-4 вільних членика) та черевце (4-5 члеників), яке закінчується вилочкою. Непарне око, антенули та антени розташовані на голові. У самки по обидва боки від черевця є яйцеві мішки. Замалюйте в зошиті циклопа та позначте на малюнку: а) головогруди; б) черевце; в) вилочку; г) око; д) антенули; е) антени; є) яйцевий мішок у самки.

2. Розгляньте при допомозі світлового мікроскопа постійний мікропрепарат личинки тайгового кліща (Ixodes persulcatus) зі спинного боку. Тіло личинки овальне не поділене на відділи. Ротовий апарат, утворений хеліцерами та педипальпами розташований на передньому кінці тіла. Щиток покриває передню частину спинної поверхні личинки. Характерною ознакою личин­ки є кількість ходильних кінцівок (у німфи та імаго їх кількість інша). Замалюйте в зошиті личинки тайгового кліща зі спинного боку та позначте на малюнку: а) щиток; б) ходильні кінцівки; в) ротовий апарат.

3. Розгляньте при допомозі світлового мікроскопа постійний мікропрепарат німфи тайгового кліща (Ixodes persulcatus) зі спинного боку. Німфа схожа на личинку формою тіла, але має більші розміри. Відмінною ознакою німфи від личинки є кількість хо­дильних кінцівок. Замалюйте в зошиті німфу тайгового кліща зі спинного боку та позначте на малюнку:
а) ротовий апарат; б) ходильні кін­цівки.

4. При допозі лупи розгляньте імагінальну стадію тайгового кліща (Ixodes persulcatus). Та визначте його стать за положенням спинного щитка: у самки він прикриває лише передню частину тіла, а в самця - усю поверхню. Зверніть увагу на те, що у представників цього ряду тіло не почленоване на відділи, має овальну форму, спереду виступає ротовий апарат, з обох боків розташовані ходильні кінцівки (їх кількість відмінна ознака імаго). На таблицях розгляньте зображення тайгового кліща з черевного боку. Відмітьте розташування на тілі дихальних отво­рів (стигм), анального та статевого(розташований біля основи другої пари ходильних) отворів. У личинки i німфи статевий отвір відсутній Замалюйте в зошиті імагінальну стадію тайго­вого кліща зі спинного боку (самки і самця) та позначте на малюнку: а) спинний щиток (у сам­ки); б) ходильні кінцівки; в) ротовий апарат; г) стигми; д) статевий отвір; е) анальний отвір. Визначте тип ротового апарату в тайгового кліща.

5. На таблиці розгляньте зображення аргасового кліща (Ornithodoros papillipes). Він має не почленоване на відділи тіло трапецеподібної форми. Відмінна ознака відсутність щитка на спині у обох статей та наявність там візерунка і ранта по краю тіла. На черевному боці хеліцери та педипальпи утворюють хоботок; є 4 пари ходильних кінцівок. Замалюйте в зошиті тіло аргасового кліща зі спинного боку та позначте на малюнку: а) ротовий апарат; б) ходильні кінцівки.

6. На таблиці розгляньте зображення збудника корости - коростяного свербуна (Acarus siros, Sarcoptes scabiei). Форма тіла кліщ кругло-овальна з короткими кінцівками. Зверніть увагу на ротовий апарат, розташований на передній частині тіла. Замалюйте в зошиті коростяного свербуна та позначте на малюнку: а) ротовий апарат; б) ходильні кінцівки. Визначте тип його ротового апарату.

7. Вивчіть і складіть цикли розвитку іксодових і аргасових кліщів, при допомозі підручника і таблиць, та замалюйте їх у зошиті.

VI. Система навчаючих завдань:

А. Тести

Завдання 1 (I рівень складності)

Вкажіть стадії розвитку іксодових кліщів:

A. Яйце-німфа-личинка-імаго;

B. Яйце-личинка-імаго;

C. Яйце-личинка-лялечка-імаго;

D. Яйце-личинка-німфа-імаго;

E. Яйце-личинка-декілька поколінь німф.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  5. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  6. Автоімунні хвороби
  7. Автокореляційна характеристика системи
  8. АДЕНОВІРУСНА ХВОРОБА
  9. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  10. Аналіз розриву», його характеристика
  11. Анамнез хвороби
  12. Анатомо-біомеханічна характеристика положень і рухів тіла




Переглядів: 1261

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
V. Орієнтовна основа дії | Еталон відповіді: D.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.