Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Характеристика комах — збудників та переносників збудників хвороб

 

Назва представника Місце поширення Локалізація ектопаразита на тілі людини Морфологічні особливості Медичне значення
Blatta orientalis        
Blatella germanica        
Pediculus humanus capitis        
Pediculus humanus humanus        
Phthirus pubis        
Pulex irritans        
Cimex lectularius        
Triatoma infestans        

в) Інструкції до самостійної науково-дослідницької роботи:

 

1. На таблиці розгляньте зовнішню будову самця i самки чорного таргана (Blatta orientalis). Тіло блискуче овальне чорного кольору. Розмір його 18-30 мм. Довгі членисті вусики добре видно на голові. Ротовий oтвip розташований з черевного боку. Три пари членис­тих ходильних кінцівок на гру­дях. Черевце видовжене, сегментоване. У самки надкрила недорозвинені і на кінці черевця є церки, а у самця надкрила вкривають майже всю спи­ну і на кінці черевця є грифельки. Яйця самка відкладає в кокони. Замалюйте в зошиті самця і самки чорного таргана, відобразивши зовнішні статеві відмінності. Вкажіть тип ротового апарату, притаманний тарганам.

2. Дослідіть при допомозі світлового мікроскопа постійні мікропрепарати головної, платяної і лобкової вошей (Pediculus humanus capitis, Pediculus humanus humanus, Phthirus pubis). Зверніть увагу на колір, форму та розміри їх тіла, яке поділене на го­лову, груди, черевце ( за винятком лобкової). На голові є пара простих очей та одна пара вусиків. Грудний відділ не поділений на сегменти, він несе три пари членистих ходильних кінцівок. На останньому членику кінцівки є кігтик, що має форму гачка, за його допомогою вони чіпляються за волосся. Черевце сегментоване. Замалюйте в зошиті головну, платяну і лобкову вошей та позначте на малюнку: а) голову; б) гру­ди; в) черевце; г) кінцівки; д)вусики. Вкажіть тип ротового апа­рату, притаманний вошам.

3. Дослідіть при допомозі світлового мікроскопа постійний мікропрепарат людської блохи (Pulex irritans). Характерною особливістю є форма тіла комахи - воно стиснуте з боків. Грудний відділ чітко поділений на сегменти. На голові єкоротенькі вусики. Остання па­ра кінцівок стрибального типу, значно довша за передні. Крила відсутні. Замалюйте в зошиті блоху та позначте на малюнку: а) голову; б) груди; в) черевце; г) стрибальні кінцівки; д)вусики. Вкажіть, який тип ротового апарату притаманний блохам.

4. Розгляньте при допомозі світлового мікроскопа постійний мікропрепарат клопа постільного (Cimex lectularius). Тіло його стиснуте в спинно-черевному напрямку i почленоване на: голову, гру­ди i черевце. На передній частині голови є два членисті вусики, на груд­ному сегменті(зі спинного боку) - рудименти крил. У самки черевце симетричне, заокруглене із заднього кінця, а в самця — загострене i має неправильну форму. Вкажіть тип розвитку прита­манний клопу постільному. Замалюйте в зошиті клопа постільного та позначте на малюнку: а) голо­ву; б) груди; в) черевце;
г) рудименти крил; д) вусики. Вкажіть тип ротового апарату, притаманний клопу постільному та його медичне значення.

5. Складіть цикли розвитку тарганів, бліх, вошей і клопів використовуючи матеріали підручника, таблиць та посібника.

VI. Система навчаючих завдань:

А. Тести

Завдання 1 (I рівень складності)

Медичне значення воші головної:

А. Механічний переносник збудників кишкових інфекцій;

В. Специфічний переносник збудників висипного і поворотного тифів;

С. Збудників інфекційних захворювань не переносить;

D. Специфічний переносник чуми;

Е. Збудник фтіріозу.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  5. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  6. Автоімунні хвороби
  7. Автокореляційна характеристика системи
  8. АДЕНОВІРУСНА ХВОРОБА
  9. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  10. Аналіз розриву», його характеристика
  11. Анамнез хвороби
  12. Анатомо-біомеханічна характеристика положень і рухів тіла




Переглядів: 827

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
V. Орієнтовна основа дії | Еталон відповіді: В.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.