Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Характеристика двокрилих комах — збудників та переносників збудників хвороб

 

Двокрилі Географія поширення Морфологічні особливості Медичне значення
Москіт Phlebotomus papatasii      
Хатня муха Musca domestica      
Осіння жигалка Stomoxys calcitrans      
Вольфартова муха Wohlfahrtia magnifica      
Муха це-це Glossina palpalis      
Комарі роду Anopheles      
Комарі роду Culex      
Комарі роду Aedes      
Родина мошки Simuliidae      
Рoдина мокреці Ceratopogonidae      
Родина сліпні Tabanidae      

в) Інструкції до самостійної науково-дослідницької роботи:

 

1. Розгляньте при допомозі світлового мікроскопа постійний мікропрепарат ротового апарату кімнатної мухи (Musca domestica). Він лижуче-сисного типу. Основа - це нижня губа (хоботок). На дистальному боці якої знаходиться дві сисні лопаті з численними дрібними борознами, якими рідка їжа потрапляє в ротовий отвір. Верхня губа зверху прикриває жолобок нижньої губи. Між губами є язик. Посередині хоботка є одна пара ко­ротких нижньощелепних щупиків.

2. Розгляньте при допомозі світлового мікроскопа постійний мікропрепарат личинки ко­мара роду Culex. Тіло поділене на голову, груди, черевце, яке складається із сегментів. Кожен сегмент грудей та черевця несе пучки щетинок. Передостанній сегмент черевця несе дихальний сифон, розміщений під деяким кутом до тіла і має вигляд конусоподібної трубки. Повітря потрапляє в сис­тему трахей через дихальний отвір (стигму) розміщений на кінці сифона. Анальні зябра листоподібної форми знаходяться на останньому членику. Замалюйте у зошиті личинку Culex та позначте на малюнку: а) голову; б) груди; в) черевце; г) анальні зябра; д) дихальний сифон; е) стигму.

3. Розгляньте при допомозі cвiтлoвoгo мікроскопа постійний мікропрепарат личинки кома­ра роду Anopheles. Порівняйте личинку Anopheles з личинкою Culex. У личинки Anopheles на передостанньому членику черевця є одна пара дихалець (стигм), через які повітря потрапляє в дихальну систему.Це є основною відмінністю ли­чинки малярійного комара ві немалярійного. Замалюйте у зошиті личинку Anopheles та позначте на малюнку: а) голову; б) груди; в) черевце; г) анальні зябра; д) стигми.

4. Розгляньте при допомозі світлового мікроскопа постійний мікропрепарат лялечки комара роду Culex. Тіло лялечки за формою нагадує кому. Потовщена передня частина відповідає голові та грудям; черевце вужче і сегментоване. На передній частині тіла добре помітні очі та два дихальні сифони у вигляді циліндричних трубочок. Замалюйте у зошиті лялечку Culex та позначте на малюнку дихальні трубки.

5. Розгляньте при допомозі світлового мікроскопа постійний мікропрепарат лялечки ко­мара роду Anopheles. Порівняйте лялечку Anopheles з лялечкою Culex. Відмінною ознакою лялечки малярійного ко­мара конусоподібна трубка дихального сифона. Замалюйте у зошиті лялечку Anopheles та позначте на малюнку дихальні трубки.

6. Розгляньте при допомозі світлового мікроскопа постійні мікропрепарати голівок комарів Culex i Anopheles. Ротовий апарат цих комарів складається з хоботка, вусиків (сяжки) i нижньощелепних щу­пиків. Порівняйте голівки самок Culex i Anopheles. Відмінною ознакою є те, що хоботки й сяжки у самок однакової довжини, але нижньо­щелепні щупики самки Anopheles довші за щупики самки Cu­lex. Замалюйте у зошиті голівки самок Culex i Anopheles та позначте на малюнку: а) хоботки; б) вусики (сяжки);
в) нижньощелепні щупики.

7. Розгляньте на таблиці москіта (Phlebotomus papatasii). Тіло його густо вкрите волоска­ми, чітко почленоване на голову, груди та черевце. На голові є очі, вусики, колюче-сисний ротовий апарат. Грудний відділ потовщений. На спинному боці грудей є широкі опушені по краю крила (одна пара), а на черевному боці - три пари видовжених ходильних кінцівок. Замалюйте у зошиті москіта та позначте на малюнку: а) голову; б) груди; в) черевце; г) крила; д) кінцівки; е) ротовий апа­рат; є) вусики.

VI. Система навчаючих завдань:

А. Тести

Завдання 1 (I рівень складності)

Де живуть личинки кімнатної мухи?

А. Гниючі рештки рослинного і тваринного походження;

В. Постільна білизна;

С. Стоячі забруднені водойми;

D. Чисті водойми;

Е. Під шпалерами.

Завдання 2 (II рівень складності)

В поліклініку звернувся хворий, який приїхав з закордонного відрядження в Африку, з скаргами на пропасницю. Аналіз крові виявив наявність в еритроцитах малярійного плазмодія. Які комахи є причиною зараження цього хворого? Чи є цей хворий небезпечним для оточуючих?

A. Wohlfahrtia magnifica, так;

B. Glossina palpalis, ні;

C. Anopheles, так;

D. Musca domestica, ні;

E. Glossina morsitans, так.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  5. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  6. Автоімунні хвороби
  7. Автокореляційна характеристика системи
  8. АДЕНОВІРУСНА ХВОРОБА
  9. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  10. Аналіз розриву», його характеристика
  11. Анамнез хвороби
  12. Анатомо-біомеханічна характеристика положень і рухів тіла




Переглядів: 1233

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
V. Орієнтовна основа дії | Еталон відповіді: C.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.