Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



В) Зразки завдань для перевірки кінцевого рівня знань

1. В ембріогенезі всіх хребетних вздовж тіла (від головного кінця до клоаки) закладається пронефрична протока, похідними якої є вольфів і мюллерів канали. Вони виконують різні функції в різних представників хребетних залежно від статі. Вкажіть, яку функціональну роль виконує вольфів канал у ссавців:

А. У самців виконує роль сечоводу, а у самок - яйцеводу;

В. У самців і самок виконує роль сечоводу;

С. У самок виконує роль яйцеводу, а у самців є сім’япроводом;

D. У самок редукується, а у самців є сім’япроводом;

Е. Редукується у самок і самців.

 

 

2. Встановіть відповідність:

Органи виділення: Тварини:

1. Протонефридії; а) членистоногі;

2. Метанефридії; б) кільчасті черви;

3. Переднирка; в) плоскі черви;

4. Первинна нирка; г) круглороті;

5. Вторинна нирка. д) риби;

е) рептилії.

 

3. На одному із етапів еволюції видільної системи у тазовому відділі тіла формується нирка, яка складається із сотень тисяч нефронів складної будови, які втрачають зв’язок з целомом. Нефрон складається з капсули Шумлянського-Боумена, системи канальців, які диференційовані на звивисту частину, висхідну і низхідну частини петлі Генле та збірну трубку. Який тип нирки описаний і у кого з хребетних вона функціонує?

А. Вторинна, у плазунів і риб;

В. Первинна, у ссавців і птахів;

С. Переднирка, у круглоротих і риб;

D. Вторинна, у рептилій і ссавців;

Е. Переднирка, у земноводних і плазунів.

 

4. Еволюція видільної системи іде в напрямку:

А. Зменшення кількості нефронів, диференціації системи канальців на відділи;

В. Збільшення кількості нефронів, диференціації системи канальців на відділи;

С. Відокремлення видільної і статевої систем, поєднання секреторної і фільтрувальної частин;

D. Вірно А+ С;

Е. Вірно В + С.

 

5. Встановіть відповідність:

Частки гіпофіза: Класи хребетних:

1. Передня; а) риби;

2. Середня; б) амфібії;

3. Задня. в) рептилії;

г) ссавці;

д)круглороті.

 

6. В ембріогенезі всіх хребетних вздовж тіла (від головного кінця до клоаки) закладається пронефрична протока, похідними якої є вольфів і мюллерів канали. Вони виконують різні функції в різних представників хребетних залежно від статі. Вкажіть, яку функціональну роль виконує мюллерів канал у самців вищих хребетних:

А. Виконує роль сечоводу;

В. Формує мальпігієве тільце;

С. Виконує роль яйцеводу;

D. Є сім’япроводом;

Е. Редукується.

 

7. В умовах експерименту зруйнували аденогіпофіз. Синтез яких гормонів порушиться?

А. Адреналіну, норадреналіну;

В. Тироксину;

С. Мелатоніну;

D. Гонадотропіну, кортикотропіну, соматотропіну;

Е. Тестостерону.

 

8. Встановіть відповідність:

Вади розвитку матки: Їх морфологія:

1. Дворога матка; а) є дві матки і дві піхви;

2. Подвійна матка; б) є дві матки зрощені в області шийки;

3. Подвоєння матки. в) є дві матки, кожна з яких відкривається

самостійним отвором у піхву;

г) є дві матки, неповністю зрощені в області

маткових труб.

 

9. Встановіть відповідність:

Типи тварин: Типи нервових систем:

1. Кишковопорожнинні; а) вузлова нервова система;

2. Круглі черви; б) з тяжами (ортогон);

3. Кільчасті черви; в) черевний нервовий ланцюжок;

4. Молюски; г) нервова трубка;

5. Членистоногі; д) дифузна нервова система.

6. Хордові.

 

10. Основними функціями ендокринної системи є:

А. Регуляція всіх видів обміну речовин, контроль росту і розвитку організму;

В. Контроль геному клітини, реалізація генотипу у фенотип;

С. Виведення з організму продуктів метаболізму;

D. Газообмін між організмом і зовнішнім середовищем (зовнішнє дихання);

Е. Транспорт крові до всіх органів;

F. А + В.

 

11. При ультразвуковому обстеженні у жінки виявили дворогу матку. Така аномалія розвитку може виникати внаслідок:

А. Порушення редукції вольфових каналів;

В. Порушення зростання мюллерових каналів;

С. Порушення редукції мюллерових каналів;

D. Порушення розвитку пронефричного каналу;

Е. Порушення диференціювання статевих залоз.

 

12. Нирки у ссавців в нормі розміщуються в поперековій області. Проте, відомі випадки народження дітей з тазовим розміщенням нирок. Механізмом формування цієї аномалії є:

А. Порушення переміщення метанефроса з тазової в поперекову область;

В. Порушення формування пронефроса;

С. Порушення диференціації на відділи ниркових канальців;

D. Порушення переміщення мезонефроса з тазової в поперекову область;

Е. Порушення розвитку пронефроса.

 

13. В умовах експерименту у зародка пацюка блокували процес трансляції в клітинах заднього мозкового міхура. На розвитку яких структур це відіб’ється?

А. Порушиться розвиток мозочка і довгастого мозку;

В. Порушиться розвиток переднього і проміжного мозку;

С. Порушиться розвиток переднього і довгастого мозку;

D. Порушиться розвиток переднього мозку;

Е. Порушиться розвиток мозочку і переднього мозку.

 

14. Однією із вад розвитку головного мозку, що виникає внаслідок порушення ембріогенезу, є расхіхіз або платиневрія – відсутність замикання нервової трубки. В яких тварин в дорослому стані має місце незамикання нервової трубки?

А. Ссавців;

В. Безчерепних;

С. Риб;

D. Земноводних;

Е. Плазунів.

 

15. Характерні ознаки розвитку головного мозку у ссавців:

А. Значний розвиток півкуль;

В. Поверхня півкуль має складну систему борозен;

С. Кора має вищі чутливі і рухові центри;

D. Вірно А+В;

Е. Вірно А+В+С.

 

 


Читайте також:

  1. I. Актуалізація знань учнів
  2. I. Контроль і закріплення знань учнів
  3. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  4. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  5. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  6. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  7. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  8. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  9. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  10. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  11. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  12. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів




Переглядів: 637

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.