Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

 

для проведення: практичних занять
з дисципліни: Основна іноземна мова: усна та писемна практика мовлення (англійська)
з теми: «Describing appearance. Character»
для студентів: І курсу
напряму підготовки: 0203 «Філологія»
спеціальності: 6.020303 «Переклад»
факультету: Міжнародних економічних відносин

 

 

Херсон 2011


Методичні рекомендації для проведення практичних занять з дисципліни «Основна іноземна мова: усна та писемна практика мовлення (англійська)» з теми «Describing appearance. Character» для студентів І курсу напряму підготовки 0203 «Філологія» спеціальності 6.020303 «Переклад». – Херсон, ХНТУ, 2011р. – 140с.

 

Укладачі: ст. викладач Сидоренко Л.С.

ас. Суханова В.С.

 

Рецензент:доцент Радецька С.В.

 

Обговорено і схвалено на засіданні кафедри теорії та практики перекладу

 

Протокол № 4 від « 16 » листопада 2011р.

 

 

Завідувач кафедри Н.В. Возненко

PRE-INTERMEDIATE & INTERMEDIATE LEVEL

Describing people.Look at your group mate/ friend:

HEIGHT/WEIGHT

       
   
 
   
 
 
 

 


FACE/HAIR

 


       
   

 


Describing people`s appearance

General descriptions

positive: beautiful is generally used to describe women; handsome is used to describe men; good-looking and attractive are used for both. Pretty is another positive word to describe a woman (often a girl), meaning `attractive and nice to look at`.

negative: ugly is a very negative word; plain is negative but more polite.

neutral: I`m not ugly or beautiful, I`m just ordinary-looking.

 

Height and build

How many metres?

Mary Pimm is a very tall woman. [NOT Mary Pimm is a very high woman.]   Tom Jakes is quite short. [NOT Tom Jakes is quite low.]   If you aren’t tall or short, you are medium height. To ask if someone is tall or short, we say: How tall is Mary? She is 1.60 metres tall.

 

How many kilos?

Dolly Ryan is really slim.   I was very thin when I was in hospital. (more negative word)   A rather fat man opened the door. (quite negative)   The doctor said I`m overweight. (=more kilos than is good for me)   How much do you weigh? I weigh 62 kilos.

 

Another word for slim is thin, but with a more negative meaning, e.g. John is lovely and slim, but his brother is very thin. It is not polite to say someone is fat; overweight is a bit less rude.

Special features

The man on the left has very pale skin (a light skin). He also has broad shoulders, with a scar on his forehead. The other man has dark skin. He also has a beard and moustache.

 

More words to describe physical appearance

Asking questions about a person`s appearance

Q: What does she look like? A: She`s tallish, with short fair hair.
Q: How tall is she? A: About 1 metre 65.
Q: How much does she weigh? A: I don`t know – roughly 50 kilos, I guess.  

 

We can use about and roughly to mean `more or less` when talking about height (= how tall someone is), weight (= how heavy is someone) or age. The suffix `-ish` can be used at the end of some adjectives to mean `quite` and at the end of some numbers to mean `more or less`.

 

She`s got longish hair. He`s twentyish. She`s roughly 40.

 

 


Describing people`s character

positive negative
warm and friendly kind (= cares about others) nice, pleasant generous (= happy to give/share) optimistic (= thinks positively) easy-going (= relaxed, calm) sensitive (= thinks about people`s feelings) honest (= always tells the truth) good fun (= enjoyable to be with) broad-minded cheerful (= happy, smiling) strong cold and unfriendly unkind horrible, unpleasant mean (= never gives to others) pessimistic (= thinks negatively) tense (= nervous, worries a lot, not calm) insensitive dishonest boring narrow-minded (= unable to accept new ideas) miserable (= always seems unhappy) weak

 

Jane is very tense at the moment because of her exams, but she`s usually quite relaxed and easy-going about most things.

I think the weather influences me a lot: when it`s sunny I feel more cheerful and optimistic: but when it`s cold and raining I get very miserable.

He seemed a bit unfriendly at first, but now I`ve got to know him I realize he`s very warm and kind.

The shop assistant told me that the dress I tried on looked better on people younger than me. I thought that was insensitive of her, but at least she was being honest, I suppose.

What`s he/she like?

He`s very self-confident (= feels he can do things, and is relaxed in social situations)

When you first meet her she seems shy. (= finds it difficult to talk to people and make conversation)

She doesn`t show her feelings. (= you don’t know what she is thinking or feeling)

He`s got a great sense of humor. (= laughs a lot and sees the funny side of life)

 

Describing character in work situations

positive negative
hard-working punctual (= always on time)   reliable clever flexible ambitious has lots of common sense (= thinks in a practical way, doesn’t do stupid things)   emotional lazy (= never does any work) not very punctual, always late   unreliable (= you cannot trust/depend on someone like this)   stupid inflexible (= a fixed way of thinking and unable to change)   not ambitious (= no desire to be successful/get a better job)   has no common sense   reserved (= do not show their feelings)

 

Some important qualities are expressed through nouns.

One of her great qualities is that she uses her initiative. (= she can think for herself and take the necessary action; she does not need to wait for orders all the time)

That boy has got no common sense (= he does stupid things and doesn’t think what he is doing). His sister, on the other hand, is very sensible. (= has lots of common sense)

 

First impression

We use impression to talk about the effects that a person has on another person.

She made a very good impression at her interview. (= had a positive effect in the interviewer)

My first impression of him was a bit negative.

She comes across as (= appears to be) quite serious.


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  4. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  5. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  6. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  7. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  8. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання
  9. ВСТУПНІ МЕТОДИЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
  10. Глава 4 Методичні рекомендації щодо розв’язання задач
  11. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  12. Деякі рекомендації керівному складу МНС під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт




Переглядів: 751

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | PRACTICE

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.111 сек.