Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Державний борг

Державним (або урядовим) боргомназивається на­громаджена сума позичених урядом коштів для фінансування дефіцитів. Збільшення державного боргу протягом певного року дорів­нює дефіциту бюджету.

Державний борг- це сума заборгованості держави перед кредиторами.

Головними причинами створення і збільшення держав­ного боргу є:

̶ хронічний дефіцит Державного бюджету;

̶ перевищення темпів зростання державних видатків над темпами зростання державних доходів;

̶ дискреційна фіскальна політика направлена на змен­шення податкового навантаження без відповідного скорочення державних витрат;

̶ розширення економічної функції держави;

̶ дія автоматичних стабілізаторів (циклічне зменшення податкових надходжень та збільшення соціальних трансфертів під час економічної кризи);

̶ залучення коштів нерезидентів з метою підтримки стабі­льності національної валюти;

̶ вплив політичних бізнес-циклів (надмірне збільшення державних видатків напередодні виборів з метою завоювання популярності у виборців);

̶ мілітаризація, ведення війн та інші.

Державний борг складається з:

̶ заборгованості по випущених і непогашених внутрішніх державних позиках - внутрішній державний борг;

̶ фінансових зобов'язань країни по відношенню до інозем­них кредиторів на певну дату - зовнішній державний борг.

Загальний обсяг внутрішньої заборгованості державиможе бути поділений на дві частини:

1) Монетизований борг,який складається з боргів опосередкованих кредитними стосунками держави з банками.

2) Немонетизований борг,який складається:

а) з невиконаних державою фінансових зобов'язань, передбачених чинним законодавством (заборгованість по виплаті пенсій, стипендій, допомог, заробітній платі та інших видах соціальних виплат);

б) із заборгованості по господарських стосунках з реальним сектором економіки (заборгованість по державних замовленнях, наданню послуг державними установами та інші).

Зовнішній борг складається із зобов'язань держави перед не­резидентами, які виникають внаслідок міжнародних позик або продажу фінансових активів за кордон.

Темпи зростання зовнішнього боргу залежать від:

̶ частки зовнішніх запозичень у загальному обсязі наяв­ного боргу;

̶ процентної ставки (підвищення ставки процента, потре­бує збільшення зовнішніх позик).

Ступінь впливу державної заборгованості на внутрішній су­купний попит та сукупну пропозицію, зовнішньоекономічну рівновагу повною мірою визначається структурою державних доходів та видатків. Залежно від характеру наслідків впливу боргу на економіку, їх поділяють на короткострокові та довго­строкові.

Короткострокові наслідки бюджетного дефіциту і від­повідно державного боргу, існують як проблема «витіснення».

Довгострокові економічні наслідки державного бор­гу, відомі як «тягар» боргу.

У короткостроковому періоді витіснення виникає, коли ефек­тивність фіскальної політики внаслідок реакції ринку грошей зменшується. Збільшення структурного дефіциту через зниження податків чи збільшення урядових видатків може призвести до підвищення процентних ставок і відповідно до зменшення інвес­тицій. Тому ВНП, можливо, і не зростає, а більший структурний дефіцит витіснить інвестиціїІз сфери виробництва.

Довгострокові наслідки державного боргу пов'язані з його впливом на нагромадження капіталу та споживання майбутніх поколінь, тобто на довгострокове економічне зростання. Зрос­тання боргу зменшує виробничі потужності, призначені майбут­ньому поколінню, отже воно матиме нижчий рівень доходу.

Економічними наслідками державного боргу є:

̶ Скорочення споживання населенням країни.

̶ Витіснення приватного капіталу, що обмежує подальше зростання економіки.

̶ Збільшення податків для обслуговування державного бор­гу виступає антистимулом економічної активності.

̶ Перерозподіл доходу на користь власників державних об­лігацій.

Управління державним боргом- це сукупність заходів держави, пов'язаних з вивченням кон'юнктури на ринку позич­кових капіталів, випуском нових позик, з виплатою процентів по займам, проведенням конверсій (зміни умов доходності) та консолідацій (зміни строків) займів, визначенням ставок про­центів по державному кредиту, а також погашенням раніше ви­пущених позик, строк дії яких скінчився.

Рефінансування державного боргу- випуск нових по­зик для того, щоб розрахуватися з власниками облігацій старої позики.

 

 


Читайте також:

  1. В). Державний бюджет, розподіл ресурсів і суспільні блага.
  2. Влади з нагляду за охороною праці до середини 2005 р. був Державний комітет
  3. ВОПРОС 7Декларація про державний суверенітет України. Акт проголошення незалежності України. Правонаступництво України
  4. Глава 9 ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ ПРО ДЕРЖАВНИЙ БЮДЖЕТ УКРАЇНИ
  5. Декларація про державний суверенітет — основа затвердження суверенітету України
  6. Державний борг та управління ним
  7. Державний бюджет
  8. Державний бюджет як економічна категорія
  9. Державний бюджет. Фіскальна політика і фінансова стратегія
  10. Державний бюджет: сутність та призначення.
  11. Державний виконавець як суб’єкт виконавчого провадження.




Переглядів: 1306

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Державний бюджет | Тестові завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.