Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приклад

Узагальнимо в табл. 2.7 вплив факторів, що впливають на зміну показника рентабельності власного капіталу.

Таблиця 2.7

Вплив факторів на рентабельність власного капіталу

Показник Вплив Відносний вплив
Чиста рентабельність капіталу -0,245 96%
Ресурсовіддача 0,0035 -1%
Коефіцієнт фінансової залежності -0,013 5%
Усього (відхилення коефіцієнту рентабельності власного капіталу) -0,2545 100%

 

Таким чином, за рахунок зниження коефіцієнта чистої рентабельності капіталу і показника фінансової залежності показник рентабельності власного капіталу знизився на 0,258 процентних пункту, що склало 101%. У розрахунках просліджується обратнопропорціональна залежність між коефіцієнтом фінансової залежності підприємства і рентабельністю власного капіталу: збільшення ступеня фінансової автономії приводить до зниження рентабельності власного капіталу. Зміна показника ресурсовіддачи призвело до часткової нейтралізації негативного впливу коефіцієнта чистої рентабельності продажів і показника фінансової залежності на 0,0035 процентних пункту, і такім чином загальне зниження показника рентабельності власного капіталу склало на 26%.

Таблиця 2.8

Факторний аналіз прибутку

Показник Код строки Попередній рік (2009) Звітний рік (2010) Відхилення (+/-)
Виторг від реалізації продукції без урахування ПДВ, акцизного збору та інших відрахувань з доходу (В) 035 953468,00 1087584,00 134116,00
Собівартість реалізованої продукції (С) 040 842279,00 979374,00 13709,00
Адміністративні витрати (А) 070 39853,00 43970,00 4117,00
Витрати на збут (З) 080 14870,00 24636,00 9766,00
Інші доходи (Ід) 060+ 120+130 363336,00 438939,00 75603,00
Інші витрати (Ів) 090+140+ 150+160 355644,00 491042,00 135398,00
Податок на прибуток (ПНП) 180 6183,00 3122,00 -3061,00
Чистий прибуток (ЧП) 220 57975,00 -15621,00 -73596,00

 

У такому випадку вплив факторних показників на прибуток можна представити у вигляді адаптивної моделі:

 

ЧП=В-С-А-З-О+Ід-Ір-ПНП (2.29)

 

Як відомо, розмір виторгу залежить від наступних факторів – ціна продукції, доля кожного виду продукції в загальному обсязі реалізації, та кількість реалізованої продукції.

 

, де (2.30)

 

УД – показник структури реалізованої продукції,

N – обсяг реалізованої продукції,

Ц - ціна одиниці продукції.

Факторну модель собівартості реалізованої продукції можна представити в наступному вигляді:

 

, де (2.31)

 

УД – показник структури реалізованої продукції,

N – обсяг реалізованої продукції,

Вт - витрати на виробництво одиниці продукції.

 

При проведені факторного аналізу прибутку будемо виходити з припущення, що обсяг та структура реалізованої продукції не змінилися, а також не змінилися витрати на виробництво продукції. Будемо вважати що на обсяг чистого прибутку вказує вплив індекс цін, обсяг виробленої та реалізованої продукції.

Таким чином загальна зміна виторгу від реалізації знаходиться по формулі:

 

. (2.32)

 

Така зміна є результатом впливу двох факторів- ціни та обсягу реалізації. Розрахунок впливу ціх факторів можна здійснити наступним шляхом:

 

, (2.33)

. (2.34)

 

Аналогічно розраховується вплив факторів на зміну собівартості продукції.

 

. (2.35)

, (2.36)

. (2.37)

 

Таким чином, зміна цін вплинула на зміну прибутку в складі виторгу, та в складі собівартості, але цей вплив різного напрямку. Підвищення цін в складі собівартості зменшує прибуток, а підвищення цін в складі виторгу від реалізації підвищує прибуток.

Таким чином, сумарний вплив зміни цін на прибуток буде розраховуватися за формулою:

 

(2.38)


Читайте також:

  1. Абсолютні синоніми (наприклад, власне мовні й запозичені) в одному тексті ділового стилю вживати не рекомендується.
  2. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  3. Аналіз структури та динаміки необоротних активів за даними Ф№1 «Баланс» (на прикладі ВАТ «Горизонт»)
  4. Базові та прикладні класифікації
  5. В Додатку до диплома (приклад)
  6. В процесі читання виділіть маркером або підкресліть приклади дії променів на живі організми.
  7. В чому полягає явище тунелювання через потенціальний бар’єр, наведіть приклади.
  8. Визначення і приклади
  9. Виокремте з обраної програми концептуальну ідею, мету, наведіть 1-2 приклади форм і методів її реалізації.
  10. Вільсон О. Г. Охорона праці в галузі (на прикладі будівництва). Навчальний посібник. – К.: «Основа». 2006. – 204 с.
  11. ВПРАВА 11. Ознайомтеся з фрагментами наукових текстів, знайдіть приклади для характеристики синтаксичних особливостей викладу інформації українською мовою.
  12. Врахування витраті втрат електроенергії. Приклад складання електробалансу.




Переглядів: 447

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Приклад | Приклад

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.