Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Функції політичної культури

І проблеми її формування

Функції політичної культури

Сучасні концепції політичної культури.

Психологічний підхід (школа Г. Алмонда):

політична культура розглядається, як набір психологічних орієнтацій на соціально-політичні об’єкти і процеси.

Комплексний узагальнений підхід. (Д.Мервік, Р.Такер, Л.Дітмер): політичній культурі приписується все, що відбувається в політиці. Вона або ідентифікується з політичною системою, або зводиться до політичних відносин.

Об'єктивістське (нормативне) трактування (Л.Пай, Д.Пол): політична культура визначається як сукупність прийнятих політичною системою норм і зразків політичної поведінки.

Евристична концепція (С.Ханпйнгтон): політична культура розуміється як гіпотетична нормативна модель бажаної поведінки

Соціопсихологічний підхід (Р. Карр, Д. Гарднер, Ю. Тихомиров): політична культура визначається як установча поведінкова матриця, в межах якої розташована і функціонує політична система.

Аксіологічне трактування:політична культура уявляється як сукупність цінностей певного порядку. Бінарний .варіант цього трактування включає в політичну культуру як позитивні, так і негативні цінності а «прогресивний» варіант характеризує її тільки як сукупність позитивних політичних цінностей.

 

 

Оскільки політична культура є складовою частиною політичної системи, в умовах однієї держави може існувати кілька домінуючих моделей політичної культури, виникає необхідність вивчення їхніх функцій. Одні можуть розглядатися як культурно-світоглядна надбудова політичної системи, т.б. бути функціональними. Інші, носії які по своїх переконаннях, політичним орієнтаціям, цілеспрямованою політичною діяльністю опозиційно або навіть вороже ставляться до існуючої політичної системи, є дисфункціональними.

1) пізнавальна функція- вивчає політичні уявлення, знання, міфи, чутки та політичну ідеологію;

2) інтегративна функція- досягнення на базі загальноприйнятих політико-культурних цінностей злагоди в межах існуючої політичної системи;

3) комунікативна функція - дозволяє встановити зв'язок між учасниками політичного процесу, а також передавати елементи політичної культури від покоління до покоління, накопичувати політичний досвід.

4) забезпечення інтересів відповідних соціальних спільнот людей;

5) регулююча- забезпечення ефективності функціонування політичної системи на основі притаманних їй ідеалів, норм, традицій;

6) виховна - формування «політичної людини» на ґрунті цінностей і норм, які» відповідають інтересам певних соціальних класів і груп;

7) прогностична- передбачення можливих варіантів розвитку класів, соціальних верств,
націй у певних соціально-політичних ситуаціях.

 

Впливаючи на думки й почуття людей, національна духовна культура інтегрує ту частину суспільства, у якої пробудилася національна самосвідомість. Ця суспільна група починає орієнтуватися на ті самі цінності, норми, політичні інститути, зразки й способи політичної дії. Отже, національна духовна культура поєднує представників різних соціальних шарів і класів, підвищує їхню цивільну активність, надає зміст і спрямованість їхньої політичної діяльності.

Збагачення, розвиток політичної культури діалектично взаємозалежно з розвитком особистості, інтелектуальним прогресом членів суспільства. Осмислюючи справжні, а не фальсифіковані історичні події й факти, глибше пізнаючи реальний мир, суспільство позбувається від ідеологічних стереотипів й ілюзій. На основі справжніх знань люди знаходять здатність пізнавати свої потреби, економічні, соціальні й політичні інтереси, формувати своє відношення до реальностей і порядків.

У демократичній правовій державі громадянин має конституційне право на достовірну інформацію. Разом з тим, демократичний режим припускає й політичний плюралізм. Тому, різні, нерідко конфронтуючі один одному політичні партії, суспільні рухи дають різні пояснення й оцінки подій, що відбуваються в суспільстві, прагнуть впливати на процес формування переконань, думок, політичних орієнтацій.

Пропагандистська активність багаторазово зростає напередодні й у період виборчих компаній. Влада , політична еліта, лідери політичних партій і суспільних рухів безкомпромісно суперничають у боротьбі за розум й серця людей, витончуються в популістських обіцянках різних благ. У результаті чого нерідко до влади демократичним шляхом пробиваються політичні авантюристи або бездарні й некомпетентні люди.

Засоби масової інформації є не тільки істотним компонентом демократії, але й важливим фактором формування політичної культури. І хоча нерідко вони поширюють сумнівні ідеї й політичні концепції, проте виконують необхідну для посттоталітарного суспільства роботу.

Політизація населення на етапі переходу від тоталітарної до демократичної системи, в умовах криз максимальної політичної активності при мінімальному ступені цивілізованості й культури веде до екстремістської діяльності людей, "паралічу" держави.

Можливі й інші наслідки політизації: коли замість одних ілюзій і міфів люди, що не володіють достатньою політичною культурою, раптом жагуче й безапеляційно переорієнтувалися на міфи інші. Наприклад, - руйнування командно-адміністративної системи, здійснена приватизація вселяла надії на миттєве підвищення добробуту. А коли ці ілюзії не виправдалися, одні ввірували в міфи недалекого минулого, інші - упали в стан цілковитої політичної апатії. Тому реальна демократизація здійснюється лише в тім суспільстві, громадяни якого засвоїли основні елементи політичної культури, пройшли через процес соціокультурної і політико-культурної соціалізації.

Освоєння культурно-політичної спадщини й досвіду називається політичною соціалізацією. У цьому процесі цілеспрямовано беруть участь багато державних інститутів, система виховання, засоби масової інформації. Певний вплив на ступінь сприйняття індивідом ідеологічних і політичних цінностей робить економічна сфера, матеріальний добробут людей, мікросередовище, родина й т.д.

Політична соціалізація формує певне емоційне відношення індивіда до політичних подій і процесів, чітку й принципову політичну позицію. політичні інтереси.

Суспільство, громадяни якого не пройшли через фази політичної адаптації і інтеріоризації не може бути справді демократичним, цивільним, правовим. Політична культура особистості й суспільства дозволяють створити діючий, а не декоративний механізм контролю за діяльністю чиновників, владних структур. Без такого, постійно діючого контролю "знизу", демократія трансформується в демократичний тоталітаризм. Тому, політична культура особистості є постійно діючим фактором керування й удосконалювання політичної системи.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  3. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  4. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ
  5. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  6. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .
  7. Альтернативні варіанти геополітичної орієнтації України
  8. Амстердам, Дельфт — осередки культури Нідерландів
  9. Аналіз коефіцієнтів цільової функції
  10. Артефакти культури. Знання, цінності і регулятиви як три основних види смислів культури.
  11. Архаїчні культури на території України. Трипільська культура та її здобутки.
  12. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА




Переглядів: 1135

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність і моделі політичної культури | Політичний процес – це сукупність дій суб'єктів політики по здійсненню своїх специфічних функцій у сфері влади й ведучих до розвитку або занепаду політичної системи суспільства.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.