Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальна характеристика дисципліни

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ХАРКІВСЬКА НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ МІСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА

Мамонов К.А., Скоков Б.Г., Чечетова Н.Ф.

 

НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК

З ДИСЦИПЛІНИ

«ЕКОНОМІКО-МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ»

(для студентів напряму 0305 «Економіка і підприємництво», спеціальності 6030509 «Облік і аудит»)

 

 

 
Харків - 2009

Мамонов К.А., Скоков Б.Г., Чечетова Н.Ф.Навчальний посібник з дисципліни «Економіко-математичне моделювання» (для студентів напряму 0305 «Економіка і підприємництво», спеціальності 6030509 «Облік і аудит»). – Харків: ХНАМГ, 2009. – 231 с.

 

Рекомендовано кафедрою обліку і аудиту

Протокол № від

Рецензенти: доцент, к.е.н. Димченко В.В.

професор, д.е.н. Гриньова В.М.

професор, д.е.н. Тридід О.М.

 

 

 
 
 


ЗМІСТ

ВСТУП……………………………………………………………………………….
Загальна характеристика дисципліни……………………………………………...
Робоча програма курсу……………………………………………………………...
Змістовий модуль 1. Організація економіко-математичного моделювання…….
Тема 1. Концептуальні аспекти математичного моделювання економіки……...
Тема 2. Оптимізаційні економіко-математичні моделі…………………………...
Змістовий модуль 2. Лінійне програмування в економічних процесах…………
Тема 3. Задача лінійного програмування та методи її розв’язування…………...
Тема 4. Теорія достовірності та аналіз лінійних моделей оптимізаційних задач
Змістовий модуль 3. Цілочислове програмування і нелінійні оптимізаційні моделі…………………………………………………………………………………  
Тема 5. Цілочислове програмування……………………………………………….
Тема 6. Нелінійні оптимізаційні моделі економічних систем……………………
Змістовий модуль 4. Оцінка і управління ризиком в економіці………………….
Тема 7. Аналіз та управління ризиком в економіці……………………………….
Тема 8. Система показників кількісного оцінювання ступеня ризику…………..
Змістовий модуль 5. Економетричне моделювання………………………………
Тема 9. Принципи побудови економетричних моделей. Парна лінійна регресія.
Тема 10. Лінійні моделі множинної регресії………………………………………
Тема 11. Узагальнені економетричні моделі………………………………………
Тема 12. Економетричні моделі динаміки…………………………………………
Приклад тестових завдань…………………………………………………………..
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………………………………….
   

 

ВСТУП

Загальна характеристика дисципліни

В сучасних економічних умовах господарювання України формування фундаментальних засад розвитку підприємств є актуальним завданням. В цьому аспекті виникає необхідність використання інструментарію, який органічно поєднує математичні методи для вирішення економічних проблем з метою отримання кількісних оцінок і моделей в процесі прийняття ефективних управлінських рішень.

Для спеціалістів з напряму «Економіка і підприємництво» запропонована дисципліна «Економіко-математичне моделювання». В умовах трансформаційних процесів вивчення цієї дисципліни дає можливість спеціалістам в цій сфері заволодіти сучасними інструментами і підходами для формування фінансової й економічної політики, укріплення потенціалу підприємства та виробничої бази.

Зміст курсу «Економіко-математичне моделювання» для студентів з напряму «Економіка і підприємство» представлено в темах:

1. Концептуальні аспекти математичного моделювання економіки.

2. Оптимізаційні економіко-математичні моделі.

3. Задача лінійного програмування та методи її розв’язування.

4. Теорія достовірності та аналіз лінійних моделей оптимізаційних задач.

5. Цілочислове програмування.

6. Нелінійні оптимізаційні моделі економічних систем.

7. Аналіз та управління ризиком в економіці.

8. Система показників кількісного оцінювання ступеня ризику.

9. Принципи побудови економетричних моделей. Парна лінійна регресія.

10. Лінійні моделі множинної регресії.

11. Узагальнені економетричні моделі.

12. Економетричні моделі динаміки.

В рамках цього курсу виділяють 5 змістових модулів:

Організація економіко-математичного моделювання.

Лінійне програмування в економічних процесах.

Цілочислове програмування і нелінійні оптимізаційні моделі.

Оцінка і управління ризиком в економіці.

Економетричне моделювання.

В результаті вивчення дисципліни студент повинен

Знати:

v Основні підходи до організації аналітичної роботи на підприємстві.

v Застосування методику і техніку економіко-математичного моделювання в фінансово-господарській діяльності.

v Особливості проведення економіко-математичного моделювання на вітчизняних підприємствах в сучасних економічних умовах господарювання.

v Інформаційно-методичне забезпечення економіко-математичного моделювання.

v Місце та роль економіко-математичного моделювання в системі управління економікою підприємства.

Вміти:

v Використовувати інструментарій економіко-математичного моделювання для прийняття управлінських рішень.

v Застосовувати методи економіко-математичного моделювання в економічних процесах.

v Проводити економіко-математичне моделювання на підприємстві.

v Застосовувати результати економіко-математичного моделювання для прийняття управлінських рішень.

v На основі розроблених економіко-математичних моделей, будувати ефективно діючий організаційно-економічний механізм управління підприємством.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  4. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  5. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  6. IV. Загальна схема поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів
  7. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  8. V.3. Общая характеристика кадрового состава муниципальной службы в республике Коми на 2004 год.
  9. VII. Відповідальність за порушення трудової дисципліни
  10. VII. ТЕСТИ З ДИСЦИПЛІНИ «МІЖНАРОДНА
  11. VIІІ. ПЕРЕЛІК ЗАПИТАНЬ ДЛЯ КОНТРОЛЮ З КОЖНОГО МОДУЛЯ І ДИСЦИПЛІНИ В ЦІЛОМУ
  12. Абстрактна (загальна) форма




Переглядів: 352

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Робоча програма курсу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.