МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Аналіз лінійних моделей оптимізаційних задачАналіз лінійних моделей оптимізаційних задач спрямований на прийняття оптимального рішення. Лінійна оптимізаційна модель включає систему обмежень, цільову функцію, області допустимих рішень, критерії оптимальності. Цільова функція в загальному вигляді складається з трьох елементів: - змінних, які управляються; - змінних, які не управляються; - форми функції (виду залежності між змінними). Область допустимих рішень – це область, в межах якої здійснюється вибір рішень В економічних задачах вона обмежена наявними ресурсами і умовами, які записуються у вигляді системи обмежень, які складаються із рівнянь. Критерії оптимальності – це економічний показник, які визначається за допомогою цільової функції через інші економічні показники. Одному і тому ж критерію оптимальності можуть відповідати декілька різних, але еквівалентних цільових функцій. Моделі з однією і тією ж системою обмежень можуть мати різні критерії оптимальності й різні цільові функції. Для здійснення аналізу лінійних моделей необхідно побудувати економіко-математичну модель методика розробки якої полягає в тому, щоб економічну сутність задачі представити математично, використовуючи різні символи, змінні й постійні величини, індекси та інші символи. Всі умови задачі записують у вигляді рівнянь. Тому, в першу чергу, необхідно визначити систему змінних, які можуть для конкретної задачі висвітлювати вихідні значення економічних показників, наприклад, обсягу виробництва й реалізації продукції, кількість вантажу, який перевозиться постачальниками та інш. Слід відзначити, що будь-яку оптимізаційну задачу лінійного програмування можна привести до задач лінійного програмування в канонічній формі (див. розділ 2.2). Для цього в загальному випадку необхідно зводити задачу максимізації до задачі мінімізації, переходити від обмежень нерівностей до обмежень рівнянь і замінювати змінні, які не підходять умовам невід’ємності. Правило приведення оптимізаційної задачі лінійного програмування до канонічного вигляду полягає в наступному: 1) якщо в початковій задачі вимагається визначити максимум лінійної функції, то слід змінити знак і шукати мінімум цієї функції; 2) якщо в обмеженнях права частина негативна, то слід помножити це обмеження на -1; 3) якщо серед обмежень є нерівності, то шляхом введення додаткових від’ємних змінних вони перетворяться в рівняння; 4) якщо деяка змінна хі не має обмежень по знаку, то вона замінюється (в цільовій функції і у всіх обмеженнях) різницею між двома новими від’ємними змінними. Складність вирішення оптимізаційних задач лінійного програмування, побудови відповідних моделей та їх аналізу залежить: - від виду функціональних залежностей, тоб то від зв’язку функції з елементами рішення; - від розмірності задачі, тоб то від кількості елементів рішення; - від виду і кількості обмежень, які накладаються на елементи рішень. При аналізі лінійних оптимізаційних моделей важливим етапом є інтепритація отриманих економічних результатів. Саме на цьому етапі проявляється кваліфікація спеціалісту з напряму «Економіка і підприємництво». Інтепритація полягає в тому, що на базі розробленої лінійної оптимізаційної моделі визначаються зв’язки між економічними показниками, оптимізаційні рішення економічних проблем, пропонуються управлінські рішення щодо трансформаційних процесів переходу на підприємстві від економіки стагнації або, взагалі, падіння до економіки розвитку.
Питання і завдання для самоконтролю до змістового модуля 2 Питання для самоконтролю: 1. В чому сутність задач лінійного програмування? 2. Які особливості задач лінійного програмування Ви можете виділити? 3. Розкрийте сутність симплексного методу? 4. Розкрийте алгоритм використання симплексного методу при вирішенні задач лінійного програмування. 5. Які методи використовуються при вирішенні задач лінійного програмування. 6. Розкрийте змістовну постановку транспортної задачі. 7. Сформулюйте математичну модель транспортної задачі? 8. Встановіть особливості вирішення закритої транспортної задачі. 9. Охарактеризуйте алгоритм визначення початкового опорного плану в транспортній задачі методом північно-західного кута. 10. Визначте напрями формування оптимального опорного плану транспортної задачі? 11. Назвіть види транспортних задач і охарактеризуйте їх. 12. Охарактеризуйте поняття «достовірність». 13. Назвіть напрями оцінки достовірності. 14. По яким напрямам відбувається аналіз лінійних моделей оптимізаційних задач. 15. Охарактеризуйте область допустимих рішень і критерій оптимальності. 16. В чому полягає інтепритація отриманих економічних результатів, отриманих на основі лінійних оптимізаційних моделей.
Завдання для самоконтролю: 1. Підприємство випускає протягом планового періоду 2 виду продукції столи і стільці. При їх виробництві використовуються три виду ресурсів. Дані по їх витратам на випуск одного виробу, запаси ресурсів, а також прибуток від реалізації одиниці продукції наведено в табл. 4.3. Таблиця 4.3. Дані по витратам на випуск одного виробу, запасів ресурсів, прибутку від реалізації одиниці продукції
Необхідно спланувати кількість виробляємих столів і стільців таким чином, щоб при цих умовах виробництва прибуток був максимальним.
2. Припустимо, що денний раціон тварин повинно входити поживні речовини двох видів в кількості, яка представлена в табл. 4.4. Є можливість складати раціон із кормів двох видів, для яких задано змістопоживних речовин в одиниці корму і ціні однієї одиниці кожного з видів кормів. Таблиця 4.4. Дані про поживні речовини і вартість кормів на підприємстві
При задоволенні умов по необхідному змісту поживних речовин в цьому раціоні необхідно досягти його мінімальної вартості. 3. Фірма виробляє дві моделі А і В збірних книжкових полиць. Їх виробництво обмежено наявністю сировини (високоякісних дощок) і часом машинної обробки. Для кожного виробу моделі А потрібен 2 м2 дощок, а для моделі В - 5 м2. Фірма може одержувати від своїх постачальників до 1300 м2 дощок в тиждень. Для кожного виробу моделі А потрібно 15 хв. машинного часу, а для виробу моделі В - 30 хв. В тиждень можна використовувати 180 годин машинного часу. Скільки виробів кожної моделі слід випускати фірмі в тиждень, якщо кожний вироб моделі А приносить 4 грн. прибутку, а кожний виріб моделі В - 2 грн. прибутку? 4. Скласти оптимальний план перевезень цегли між трьома заводами і п’ятьма об’єктами будівництва, якщо відстані (в км) між заводами і об’єктами будівництва визначаються матрицею , Відомі потужності заводів і об’єктів будівництва. Дані про потужність заводів і об’єктів будівництва студентом вибираються із табл. 4.5 і табл. 5.6 відповідно до його варіанту. Варіант вибирається за останньою цифрою номеру залікової книжки студента. Таблиця 4.5. Потужність цеглових заводів (тис.шт. за добу)
Таблиця 4.6. Потужність об’єктів будівництва (тис.шт. за добу)
5. Скласти оптимальний план забудови мікрорайону міста, якщо відомо, що він повинен забудовуватися житловими будинками трьох серій. Характеристики житлових будинків кожної серії подані в табл. 4.7. З огляду на демографічний прогноз населення проектування мікрорайону, необхідно, щоб кількість квартир відповідала проектному завданню, що представлено в табл. 4.8. Дані про проектну кількість квартир вибираються із табл. 4.8 відповідно до варіанту студента. Варіант визначається за останньою цифрою залікової книжки студента. Таблиця 4.7. Склад квартир і кошторисна вартість житлових будинків різних серій (для всіх варіантів однакові)
Таблиця 4.8. Проектна кількість квартир у мікрорайону на 2, 3 і 4 чоловіки
5. Встановіть достовірність розрахунків моделі: , (4.10) де - коефіцієнт оборотності матеріальних запасів; - коефіцієнт оборотності дебіторської заборгованості. на основі встановленої погрішності. Вихідні статистичні дані визначених економічних показників представлено в табл. 4.9.
Таблиця 4.9. Вихідні статистичні дані економічних показників моделі (4.10)
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|