Зав¢ялов П.С. вважає, що основні принципи маркетингу – це:
- Орієнтація на споживача.
- Комплексність.
- Гнучкість і адаптивність.
- Концентрація зусиль.
- Націленість на перспективу.
- Поєднання адаптивності з впливом на споживача.
- Програмно-цільовий підхід.
Кретов І.І. стверджує, що основними принципами маркетингу що випливають з його сутності є наступні:
1. Націленість на кінцевий практичний результат виробничо-збутової діяльності підприємства.
2. Орієнтація підприємства на довгострокові результати ринкової діяльності.
3. Застосування у поєднанні і взаємозв'язку тактики і стратегії активного пристосування виробництва до вимог актуальних і потенційних споживачів при одночасному цілеспрямованому і активному впливі на них.
Зав¢ялов П.С., Демидов В.Є. підкреслюють, що з сутності маркетингу випливають основні принципи:
1. Націленість на досягнення кінцевого практичного результату виробничо-збутової діяльності. Ефективна реалізація товару на ринку (зовнішньому ринку) в наміченій кількості означає, по суті, оволодіння його певною часткою у відповідності з довгостроковою метою, наміченою підприємством.
2. Концентрацію дослідних, виробничих і збутових зусиль на вирішальних напрямках маркетингової діяльності.
3. Спрямування підприємства не на сьогочасний, а на довгостроковий результат маркетингової роботи. Це вимагає особливої уваги до прогнозних досліджень, розробки на основі їхніх результатів товарів ринкової новизни, що забезпечують високоприбуткову господарську діяльність.
4. Застосування в єдності і взаємозв'язку стратегії і тактики активного пристосування до вимог потенційних покупців з одночасним цілеспрямованим впливом на них.