Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Section 2. GRAMMAR WORKOUT

Your best chance for refreshing your grammar in a short time is to skip through potential errors, and therefore pull up your total level. Although a wide range of grammar points are potentially vulnerable in EFL communication, there are certain points that appear again and again, and you can master these points with the information and practice this Manual provides. Grammar Section may seem less stressful for you because it is easier to do all the items if you have learned how to.

Grammar sentences are generally about academic subjects: linguistics or the social sciences. Any cultural references in the sentences are to the culture of nransnational interaction. Some sentences contain references to people, places, and institutions that you will not be familiar with. It's not necessary to know these references; you should simply concentrate on the grammar structure of the sentences. It's also not necessary to understand all the vocabulary in a sentence; you can often determine a grammar structure or form correctly without a complete understanding of that sentence.

There are two possible approaches to grammar problems: an analytical approach and an intuitive approach. A non-native speaker who uses the analytical approach quickly analyzes the grammar of a sentence to see what element is missing or which element is incorrect. Someone who uses the second approach simply chooses the answer that "sounds right" or the one that "sounds wrong". Although the first approach is recommended to graduate students, the second can be useful too, especially for ESP learners. If you aren't sure which approach works best for you, keep in mind that you can combine the two approaches: if you get "stuck" using one method, you switch to another.

A Tip:An excellent way to refresh your grammar is to write your own grammar pattern items. Write several items for each of the units in this part of the book. There's no better way to start thinking like a proficient EFL speaker.


Читайте також:

  1. A SIMPLE CONTEXT-FREE GRAMMAR
  2. B. Grammar Expansion: Participles (Participle I, Participle II) used as an attribute.
  3. Balance sheet. Sections and articles of the balance
  4. C. Grammar Expansion: Modal verbs
  5. C. Grammar Expansion: Modal verbs: the past.
  6. C. Grammar Expansion: Modals verbs of certainty, probability, possibility
  7. Check the knowledge of active vocabulary from this part with the help of “ACTIVE VOCABULARY” section.
  8. Combating Smuggling. Grammar: Phrasal Verbs
  9. Customs’ IPR Enforcement. Grammar: PhrasalVerbs
  10. D. Grammar Expansion: Suppositional meaning: Can, Could
  11. D. Grammar Expansion: The Gerund: its forms and functions.
  12. Free and Bound Use of Grammar Forms




Переглядів: 501

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
B/ The topic is the subject area the author chooses to bring her/his idea to the reader. Identify the main topic of the text. | Errors with articles

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.055 сек.