Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Matching headings with paragraphs.

· Step 1. Survey the whole text.

· Step 2. Look over the 8 headings given in the table.

· Step 3. Skim each paragraph to identify the topic.

Match the given 8 headings with the 8 paragraphs of the text:

  Insertion and alternation
  The nature of the conversation
  A potential of LaRa
  Insights into Lingua Receptiva (LaRa)
  The role of proficiency
  Codeswitching
  Strategies in LaRa
  The degree of difference

Identifying where to find information.

· Step 1. Survey introductory and concluding paragraphs, and identify the core ideas of the passage.

· Step 2. Skim the rest of the passage to make sure.

· Step 3. Scan the text to find the correct wording of its main idea, the topic, and the purpose, write out the key words from each paragraph.

· Step 4. Skim the text for examples of descriptions, step-by-step explanations, directions, comparisons and contrasts, analyses, analogies, and definitions.

A/ The main idea is what the author has in mind when s/he is writing a text. Which one of the sentences given below most closely renders the main idea of the text?

1. Receptive Multilingualism activates understanding processes in intercultural and interlingual interactions in which the participants use different languages/varieties as speakers or as listeners.

2. LaRa has become an accepted mode of communication.

3. Creative verbal elements within LaRa result from receptive multilingual discourse.

4. LaRa has a potential for solving communicative problems both by overcoming ideological asymmetries and establishing discursive interculture(s).

5. LaRa enhances the idea of cultural and linguistic diversity and helps immigrants be integrated into 'dominant' society.


Читайте також:

  1. Complete the collocates below by matching a noun from A with a noun from B. Some can combine with more than one noun.
  2. E. Read and translate the text. Match the headings with the text.
  3. E. Write a detailed plan of the text giving headings to its paragraphs and using the words and word combinations in bold.
  4. Exercise 4. Look at the CV (curriculum vitae). Put the headings from the box in the correct place in the CV.
  5. F. Write a detailed plan of the text giving headings to its paragraphs and using the words and word combinations in bold.
  6. I. Summarize the information about Britain’s Economy. Use the headings below.
  7. Make notes about yourself under the headings, then talk about yourself.
  8. Match headings a-d to paragraphs 1-4.
  9. Match the headings from the box below with the gaps in the following text.
  10. Matching headings with paragraphs
  11. Matching headings with paragraphs
  12. Matching headings with paragraphs




Переглядів: 496

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Context clues | B/ The topic is the subject area the author chooses to bring her/his idea to the reader. Identify the main topic of the text.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.