МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Концепція TQM в управлінні організаціями.Лекція 5. Сучасні концепції управління якістю. 1. Концепція TQM в управлінні організаціями. 2. Міжнародні стандарти якості ISO серії 9000. 3.Інтегрована система менеджменту як інструмент досягнення довгострокових цілей (ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, SA 8000).
TQM (Тotal Quality Маnаgement) – це підхід до управління організацією, спрямований на якість, базується на участі всіх її членів і спрямований на досягнення тривалого успіху шляхом задоволення вимог споживача і користі для членів організації і суспільства в цілому. В основі TQM лежить постійний розвиток організаційних процесів та прагнення досягнути досконалості. Родоначальниками ТQМ є всесвітньо відомі вчені в області якості: Шухард, Демінг, Джуран, Фейгенбаум, Кроссбі, Ісікава, Тагучі. Найважливіший внесок у створення і розвиток концепції ТQМ зробив Едвард Демінг, що представив у книзі „Якість, продуктивність, конкурентоздатність”, опублікованої в 1982 році, основні принципи даного підходу до управління якістю. Принципи Демінга цілком зруйнували стандартне уявлення про якість як компроміс інтересів виробника і споживача. Вони орієнтують виробника на постійний розвиток і прагнення досягти досконалості. В області якості – це прагнення до повної відсутності дефектів; в області витрат – відсутність непродуктивних витрат і здійснення управління ресурсами відповідно до принципу „точно в час”. Іноді ця філософія позначається спеціальним терміном „постійне поліпшення якості” (quality improvement). Формула Демінга: ПЛАНУВАТИ - РОБИТИ - ПЕРЕВІРЯТИ - УДОСКОНАЛЮВАТИ Найбільший розвиток і визнання цей новий науково-практичний підхід одержав у США, Німеччині, Великобританії, Швеції, Японії та інших країнах. І якщо в Європі основний акцент робиться на культуру виробництва, то в східних державах - на статистичні методи і групову діяльність в області якості. Зазначимо, що концепція ТQМ не містить чітких суворих вимог, а пропонує керівникам набір підходів, методів та інструментів повсякденної діяльності, що застосовуються для всебічного покращення якості процесів. TQM передбачає активізацію всіх учасників виробничого процесу: не передачу ідей зверху вниз, а активну участь кожного в процесі забезпечення якості. Ефективність дії даної системи багато в чому визначається роллю першого керівника , його вміннями, знаннями, навичками. Загальне управління якістю, як і будь-який процес управління, базується на відповідних принципах, до яких можна віднести наступні: – орієнтація всієї діяльності підприємства на споживачів; – постійне навчання персоналу; – розвинена система самоконтролю, всі виробничі відношення між персоналом будуються як відношення між споживачами та постачальниками; – правило роботи - запобігання дефектів, а не їх усунення; – безперервне удосконалення виробництва та діяльності у сфері якості; – постійна активна участь вищого керівництва в управлінні якістю; – спрямування діяльності організації на задоволення вимог замовників, співробітників організації та суспільства в цілому; – залучення усіх співробітників до робіт з якості; – заохочення освіти і самовдосконалення співробітників; – прийняття будь-яких рішень лише на основі фактів; – постійне поліпшення системи якості.
В межах ТQМ управління якістю тісно пов'язане з управлінням іншими аспектами діяльності підприємства - управлінням персоналом, фінансами, ресурсами, роботою щодо охорони навколишнього середовища. Реалізації принципів ТQМ сприяє підприємство премій з якості. Як свідчить досвід розвитку провідних країн світу, національні премії з якості є одним із законодавчих механізмів стимулювання високоефективних виробників щодо підтримання досягнутого рівня якості на належному рівні , а інших учасників ринку – обрання привального напрямку розвитку.
Читайте також:
|
||||||||
|