Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Концепція TQM в управлінні організаціями.

Лекція 5. Сучасні концепції управління якістю.

1. Концепція TQM в управлінні організаціями.

2. Міжнародні стандарти якості ISO серії 9000.

3.Інтегрована система менеджменту як інструмент досягнення довгострокових цілей (ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, SA 8000).

 

 

TQM (Тotal Quality Маnаgement) – це підхід до управління організацією, спрямований на якість, базується на участі всіх її членів і спрямований на досягнення тривалого успіху шляхом задоволення вимог споживача і користі для членів організації і суспільства в цілому.

В основі TQM лежить постійний розвиток організаційних процесів та прагнення досягнути досконалості. Родоначальниками ТQМ є всесвітньо відомі вчені в області якості: Шухард, Демінг, Джуран, Фейгенбаум, Кроссбі, Ісікава, Тагучі.

Найважливіший внесок у створення і розвиток концепції ТQМ зробив Едвард Демінг, що представив у книзі „Якість, продуктивність, конкурентоздатність”, опублікованої в 1982 році, основні принципи даного підходу до управління якістю.

Принципи Демінга цілком зруйнували стандартне уявлення про якість як компроміс інтересів виробника і споживача. Вони орієнтують виробника на постійний розвиток і прагнення досягти досконалості. В області якості – це прагнення до повної відсутності дефектів; в області витрат – відсутність непродуктивних витрат і здійснення управління ресурсами відповідно до принципу „точно в час”. Іноді ця філософія позначається спеціальним терміном „постійне поліпшення якості” (quality improvement).

Формула Демінга: ПЛАНУВАТИ - РОБИТИ - ПЕРЕВІРЯТИ - УДОСКОНАЛЮВАТИ

Найбільший розвиток і визнання цей новий науково-практичний підхід одержав у США, Німеччині, Великобританії, Швеції, Японії та інших країнах. І якщо в Європі основний акцент робиться на культуру виробництва, то в східних державах - на статистичні методи і групову діяльність в області якості.

Зазначимо, що концепція ТQМ не містить чітких суворих вимог, а пропонує керівникам набір підходів, методів та інструментів повсякденної діяльності, що застосовуються для всебічного покращення якості процесів. TQM передбачає активізацію всіх учасників виробничого процесу: не передачу ідей зверху вниз, а активну участь кожного в процесі забезпечення якості. Ефективність дії даної системи багато в чому визначається роллю першого керівника , його вміннями, знаннями, навичками.

Загальне управління якістю, як і будь-який процес управління, базується на відповідних принципах, до яких можна віднести наступні:

– орієнтація всієї діяльності підприємства на споживачів;

– постійне навчання персоналу;

– розвинена система самоконтролю, всі виробничі відношення між персоналом будуються як відношення між споживачами та постачальниками;

– правило роботи - запобігання дефектів, а не їх усунення;

– безперервне удосконалення виробництва та діяльності у сфері якості;

– постійна активна участь вищого керівництва в управлінні якістю;

– спрямування діяльності організації на задоволення вимог замовників, співробітників організації та суспільства в цілому;

– залучення усіх співробітників до робіт з якості;

– заохочення освіти і самовдосконалення співробітників;

– прийняття будь-яких рішень лише на основі фактів;

– постійне поліпшення системи якості.

 

В межах ТQМ управління якістю тісно пов'язане з управлінням іншими аспектами діяльності підприємства - управлінням персоналом, фінансами, ресурсами, роботою щодо охорони навколишнього середовища.

Реалізації принципів ТQМ сприяє підприємство премій з якості. Як свідчить досвід розвитку провідних країн світу, національні премії з якості є одним із законодавчих механізмів стимулювання високоефективних виробників щодо підтримання досягнутого рівня якості на належному рівні , а інших учасників ринку – обрання привального напрямку розвитку.

 


Читайте також:

  1. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  2. Аналіз в управлінні портфелем цінних паперів.
  3. Аналітична психологія. Концепція Карла Юнга
  4. Англійська педагогіка XVII ст. Педагогічна концепція Дж.Локка
  5. Бюджетування в управлінні підприємством
  6. Види комунікації в управлінні
  7. Виконавча владабазується на певних принципах: пріоритет прав людини, демократизм, законність, рівноправність громадян у державному управлінні, гласність.
  8. Використання в управлінні показників фінансової звітності
  9. Використання в управлінні показників фінансової звітності
  10. Використання концепції В. Тарасенка „64 стратегеми” в управлінні стратегічними змінами
  11. Використання результатів атестації в управлінні розвитком персоналу організації
  12. ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ПРОГРАМНИХ КОМПЛЕКСІВ В УПРАВЛІННІ КОРПОРАТИВНИМИ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ




Переглядів: 1284

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз бойових дій пожежних підрозділів | Міжнародні стандарти якості ISO серії 9000.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.