Використання концепції В. Тарасенка „64 стратегеми” в управлінні стратегічними змінами
Сучасний український учений-практик В. Тарасенко розробив оригінальну концепцію „64 стратегеми”, яку пропонується застосовувати для визначення поточного стратегічного потенціалу підприємства і вибору можливих варіантів
Рис .5.6. Застосування коду Адізеса на різних стадіях життєвого циклу організації
стратегічних змін. Обґрунтування поточного стратегічного потенціалу згідно цієї концепції залежить від того, на якій стадії життєвого циклу знаходить галузь, у якій працює підприємство, якою є стадія життєвого циклу самого підприємства та його керівників – лідерських груп. Отже, для того, щоб визначити можливі варіанти подальшого стратегічного розвитку підприємства необхідно врахувати три виміри існуючого стану підприємства (рис. 5.7).
Рис. 5.7. Три виміри змін стратегічного стану підприємства за концепцією В. Тарасенка „64 стратегеми”
Відомо, що зовнішнє середовище підприємства, його внутрішнє середовище і лідерська група проходять різні етапи розвитку. Ці етапи якісно розрізняються.
Згідно концепції «64 Стратегеми» від того, в якому актуальному стані (тобто на якій стадії життєвого циклу) знаходиться в даний момент підприємство з урахуванням таких компонентів, як:
· Лідерська група
· Внутрішнє середовище
· Зовнішнє середовище
і залежить вибір подальшої його стратегії.
Еволюція кожного з цих трьох компонентів простежуються у розрізі таких 4-х етапів розвитку або стадій життєвого циклу, як:
· Народження
· Розвиток
· Стабілізація
· Деградація
Можливі стани підприємства, лідерських груп і бізнес-середовища в залежності від стадій життєвого циклу представлені у вигляді матриці (табл. 5.7).