При цьому коефіцієнт націнки для марки визначається за формулою:
Коефіцієнт націнки =
Оптимальна ціна марки розраховується за формулою:
Ц опт = Прямі витрати на одиницю продукції * Коефіцієнт націнки
Ц опт =
Де:
Ц опт - оптимальна ціна;
З – прямі витрати на одиницю продукції;
Ец – цінова еластичність.
3. Ринок олігополістичної конкуренції. Ринок олігополістичної конкуренції виникає між деякими великими фірмами, товари яких можуть бути як однорідними і взаємозамінними (сталь, одяг, пластмаси), так і відмінними один від одного (електротехніка, автомобілі). На такий ринок новій фірмі проникнути складно. В цих умовах кожен учасник ринку гнучко реагує на маркетингову діяльність конкурентів і дуже обережно відноситься до зміни цін.
4. Ринок чистої монополії. На ринку чистої монополії володарює тільки один продавець. Це може бути приватна фірма або державна організація. Використовуючи державну монополію, можна різко збільшити споживання товару тими групами населення, які не зможуть його купити за повною вартістю (встановив ціну нижче за собівартість), і навпаки, ціна встановлюється високою з метою обмеження споживання продукту.
Володіючи свободою встановлення цін, фірма визначає оптимальний рівень ціни виходячи з попиту на свою продукцію [5].
Можна зробити короткі висновки щодо впливу конкуренції на ціноутворення в різних конкурентних ситуаціях: цінова незалежність фірми в умовах монополії - велика, в умовах олігополії і монополістичної конкуренції – часткова, а в умовах чистої конкуренції – мінімальна.