Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



І. Історико-геополітичне становище України. Національно-культурне відродження (20 хв.)

Кінець ХVIII – початок ХІХ ст. характеризується значними змінами в геополітичному становищі Центральної та Східної Європи. Зникають сусідні з Україною держави, що віками загрожували існуванню українського народу: припинила своє існування Річ Посполита в результаті її трьох поділів між Росією, Пруссією та Австрією (1793-1795); в наслідок чергової поразки Османської імперії від Росії (1774 р.) Кримський півострів увійшов до складу Російської імперії; також поступово слабішає Туреччина.

Так наприкінці ХVIII ст. етнічна й історична територія України залишалась розділеною між Російською та Австрійською імперіями. Характер колонізаційної політики цих імперій помітною мірою впливав на форми і сутність українського життя. Політична система царської Росії характеризувалась деспотизмом і посиленням уніфікації усіх сфер суспільного життя. Австрія, навпаки, з часом розпочала еволюцію в бік сприйняття конституційних та загальнодемократичних цінностей, що позитивно впливало на життя провінцій. Але повністю демократичною Австро-Угорщина так і не стала до самого розпаду в 1918 р.

Ці фактори сприяли виникненню та поширенню української національної свідомості, так наприкінці ХVIII ст. на східноукраїнських землях розпочалося українське національно-культурне відродження.

(Перегляд відео – «Культурне відродження ХVІІІ – ХІХ ст.»)

Українське національно-культурне відродженняпроцес становлення і розвитку культурно-освітнього та громадсько-політичного життя України упродовж кінця ХVIII – початку ХХ століть. Національне відродження як поняття окреслює процес набуття етносом таких рис, які дозволяють йому усвідомити себе нацією, дійовою особою історії і сучасного світу. Воно стимулювалося природними процесами культурного розвитку та необхідністю протидії політиці російського царизму.


Читайте також:

  1. I. Епоха Відродження
  2. VI. УКРАЇНСЬКЕ КУЛЬТУРНЕ ВІДРОДЖЕННЯ ХIХ ст.
  3. А/. Верховна Рада України.
  4. Адвокатура України.
  5. Адміністративно-територіальний устрій, економічне становище українських земель у першій половині ХІХ ст.
  6. Адміністративно-територіальний устрій, економічне становище українських земель у першій половині ХІХ ст.
  7. Актуальні проблеми економічної безпеки України.
  8. Аналіз бюджетних запитів і розробка проекту Державного бюджету України.
  9. Антиконкурентна поведінка у вигляді зловживання монопольним становищем
  10. Антична й середньовічна спадщина в культурі італійського Відродження
  11. Арбітраж у сфері інтелектуальної власності за законодавством України.
  12. Архаїчні культури на території України. Трипільська культура та її здобутки.




Переглядів: 487

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
VI. Специфіка національного варіанта бароко в театрі та музиці (20хв.) | ІІ. Українське просвітництво: громадські інституції. Філософія Ф. Прокоповича та Г. Сковороди. (20 хв.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.