Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні вказівки

Потрібно усвідомити різницю між чавуном і сталлю по хімічному складу, їх механічним і технологічним властивостям. Виписати: кількість вуглецю й основних домішок, що входять у сталь.

В даний час сталь одержують шляхом переділу чавуна. Вуглець і основні домішки, що входять у чавун і сталь, при високих температурах з'єднуються з киснем більш енергійно, чим залізо, і видалення цих домішок шляхом окислювання відбувається при невеликих втратах заліза. Основні способи одержання сталі; конверторний, мартенівський, електроплавка. Процес одержання сталі - це окисний процес. При будь-якому способі одержання сталі відбувається окислювання домішок чавуна. Окислювачем є закис заліза (Fе), що розчиняється в металі й у шлаку.

Вивчати способи виробництва сталі потрібно в такій послідовності; вихідні матеріали, пристрій плавильного агрегату, сутність способу, технологічні особливості процесу, способи інтенсифікації процесу, техніко-економічні показники процесу (продуктивність, якість сталі що утворюється, її застосування і т. ін. ). Вивчаючи конверторний спосіб одержання сталі, зверніть увагу на конструктивні особливості конвертора при повітряному і кисневому дутті (повітря подається знизу, а кисень через трубку зверху). При кисневому дутті майже всі нестачі конверторного способу практично усуваються. У кисневому конверторі можна одержувати якісні вуглецеві і низьколеговані сталі. Плавку в конверторах можна автоматизувати з використанням ЕОМ.

У мартенівській печі висока температура утворюється за рахунок горіння палива. Теплота від хімічних реакцій має другорядне значення. Випишіть хімічні реакції, що протікають в основній мартенівській печі, усвідомте процеси розкислення і видалення сірки і фосфору в основній печі. Потрібно знати основні способи інтенсифікації мартенівського процесу - застосування кисню, яким можна збагачувати повітряне дуття до 25-35% або вводити прямо в метал через водоохолоджуючі фурми в своді печі або обидва способи використовувати одночасно; автоматизація керування особливо теплого режиму; застосування високовогнетривкого магнезиту до цегли замість дінаса. Ці способи дозволяють збільшити продуктивністьпечі до 50%, зменшити витрату палива, витрату вогнетривких матеріалів.

Процес плавки сталі в електричних печах набуває все більшого значення в зв'язку із широким застосуванням високоякісної і легованої сталей у вітчизняному машинобудуванні і приладобудуванні. Плавку в електричних печах можна робити як у повітряному середовищі, так і у вакуумі. У вакуумних печах переплавляють сталеві заготовки, виплавлені в звичайних печах. Заготовка з катодом, а злиток очищеного металу - анодом. У вакуумі з рідкого металу видаляться гази і неметалеві включення. Цим способом одержують жароміцні сталі і сплави, сплави з особливими фізико-хімічними властивостями і тугоплавкі метали: молібден, титан, цирконій та ін. Недолік вакуумної плавки - складність устаткування і висока вартість металу що виплавляється. Значно більш дешевий спосіб підвищення якості стали - електрошлаковий переплав, що можна робити в повітряному середовищі. Цим способом одержують шарикопідшипникові, інструментальні та ін. сталі.

Підвищити якість сталі можна також шляхом її обробки в ковшах. Робиться вакуумна обробка в ковшах або обробка сталі в ковшах із синтетичними шлаками, що спеціально готують в інших печах.

Випишіть у конспект вплив способу одержання сталі на її якість. При вивченні розливання сталі насамперед розглянете, як впливає спосіб розливання на якість сталі. Потрібно знати різницю між киплячою і спокійною сталлю й область застосування киплячої стали. Найбільшу увагу приділіть безупинному розливанню стали, як найбільше прогресивному способу, випишіть переваги цього способу.

Питання для самоконтролю

1. Який сплав називається сталлю? 2. Яка різниця між чавуном і сталлю по вмісту вуглецю й основних домішок та їх механічних властивостей? 3. У чому відмінність кисневого конвертора від конвертора, що працює на повітряному дутті? 4.На якому паливі працюють мартенівські печі? Призначення регенераторів. 5. У чому полягає процес розкислення сталі? Для чого його роблять? 6. Зазначте якість конверторної сталі й область її застосування. 7. Які чинники сприяють одержанню високоякісної сталі в електричних печах? 8. По схемах, наявним у підручниках, поясніть будову і роботу дугових і індукційних електричних печей. 9. Порівняйте якість сталі, отриманої в різних плавильних агрегатах. 10. Яка різниця між сталями звичайної якості, якісними і високоякісними? 11. Зазначите способи позапічної обробки сталі. 12. У чому переваги електрошлакового переплаву стали? 13. Який спосіб розливання сталі найбільше прогресивний і чому?


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  4. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  5. В ході аудиту фінансової звітності аудитором застосовуються методичні прийоми документального та фактичного контролю.
  6. ВКАЗІВКИ ДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ
  7. Вказівки до виконання контрольної роботи
  8. ВКАЗІВКИ ДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
  9. Вказівки до виконання контрольної роботи
  10. Вказівки до виконання контрольної роботи ( РГР ).
  11. Вказівки до виконання контрольної роботи ( РГР ).
  12. Вказівки до компоновки міжповерхового Перекриття




Переглядів: 359

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3. 2 Виробництво стали | Тема 3. 3 Виробництво кольорових металів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.