МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПЕРЕДМОВАУ сучасних умовах визначальним є не тільки наявність диплома про вищу освіту, але і рівень професійних знань і навичок, уміння подолати стереотипи адміністративно-командного стилю спілкування, орієнтуватися в ситуації швидких соціальних змін, ерудованість, компетентність фахівця, його високий рівень професіоналізму. Переддипломна практика і стажування студентів спеціальності “Педагогіка вищої школи” є невіддільною складовою освітньо-професійної підготовки магістрів, основним завданням якої є закріплення теоретичних знань, отриманих у процесі навчання, формування у майбутнього педагога вищої школи професійного вміння приймати самостійні рішення в певних соціальних умовах, оволодіння студентами сучасними методами, формами організації своєї діяльності. У період практики закладаються основи досвіду професійної діяльності, практичних умінь і навичок, професійних якостей особистості майбутнього фахівця. Організацію практичної підготовки майбутніх психологів регламентують положення та накази про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України, затверджені Міністерством освіти і науки України. Неодмінною умовою підготовки магістрів з педагогіки вищої школи є різноманітна і достатня практика у відповідних установах і підприємствах. Так, під час навчання проводиться педагогічна практика – «практична підготовка та стажування». Поглиблення теоретичних знань студентів також досягається шляхом залучення до викладацької діяльності висококваліфікованих фахівців, які працюють в різноманітних галузях педагогіки вищої школи. Широко використовуються активні методи навчання (ділові дискусії, "мозковий штурм", рольова гра тощо), які максимально впроваджені в навчальний процес. Практика є найважливішою частиною підготовки висококваліфікованих фахівців, її мета - закріплення знань, отриманих студентами в процесі навчання, придбання та вдосконалення практичних навичок роботи за спеціальністю «педагогіка вищої школи». Практика, як найважливіша частина професійної підготовки майбутнього педагога ВНЗ, спрямована на досягнення наступних цілей: • освоєння умінь ставити цілі, формулювати завдання індивідуальної та спільної діяльності, кооперуватися з колегами по роботі; • закріплення теоретичних знань та отримання навичок їх практичного застосування; • навчання навичкам вирішення практичних завдань; • формування професійної позиції педагога, світогляду, стилю поведінки, освоєння професійної етики; • знайомство зі специфікою діяльності педагога у вищих навчальних закладах різного профілю. Зміст практики повинно відповідати рівню підготовленості студентів, при єтом на освоєння та закріплення студентами практичних навіков відводиться 324 год. Для організації практики кафедра: • розробляє і приймає Положення про проведення практики; • розробляє та затверджує програми практики; • розробляє форму звітної документації; • визначає базові організації та укладає з ними договори про проведення практики. Навички науково-дослідницької діяльності студенти отримують також у процесі підготовки та написання курсових робіт. Протягом навчання студенти повинні написати і захистити 1 курсову роботу. Важливою складовою забезпечення якості підготовки фахівців є саме практика. Практика магістрантів спеціальності «Педагогіка вищої школи» є складовою частиною основної освітньої програми вищої професійної освіти. Практики взаємопов'язана з іншими формами навчання і забезпечують безперервність і послідовність оволодіння студентами професійною діяльністю у відповідності з вимогами до рівня підготовки випускника. Обсяги практики, її цілі й завдання визначаються відповідними державними освітніми стандартами за напрямами підготовки і (або) спеціальностями вищої професійної освіти. Стажування та практика майбутніх магістрів з педагогіки вищої школи спрямована на отримання широкого уявлення про обраної спеціальності на основі професійної освітньої програми та державного освітнього стандарту, проводиться в нормативні терміни, метою практики є підготовка студентів до усвідомленого і поглибленого самовдосконалення, закріплення теоретичних знань, формування професійних навичок з обраної спеціальності, забезпечує формування первинних професійних умінь на базі навчально-допоміжних і дослідницьких об'єктів університету або на базі практики в залежності від особливостей і характеру тематики магістерської роботи. Тривалість робочого дня студентів на навчально-допоміжних об'єктах навчального закладу становить до шести академічних годин, а на базах практики - відповідно до законодавства України. Отже, практика проводиться з метою розвитку і закріплення професійних навичок, набуття студентами в період навчальної практики і дозволяє: • розширити і систематизувати знання, отримані при вивченні дисциплін спеціальності; • розвинути і закріпити професійні навички. Практика (або один з її етапів) проводиться, як правило, на базі організацій (баз практик), що відповідають профілю магістерської роботи, яку планують писати і захищати студенти. Переддипломна практика є завершальним етапом навчання і всіх форм навчання. Вона проводиться після освоєння студентом програм теоретичного та практичного навчання. Мета переддипломної практики майбутніх магістрів спеціальності «Педагогіка вищої школи» - узагальнення та вдосконалення знань і умінь студентів з майбутньої спеціальності, перевірка можливостей самостійної роботи в якості спеціаліста в умовах конкретної бази практики, підготовка матеріалів до дипломного проекту. Студенти направляються на підприємства для проходження переддипломної практики з метою збору матеріалів для дипломного проекту і безпосереднього ознайомлення з роботою за обраною спеціальністю. Зміст переддипломної практики визначається темою дипломного проекту. Під час переддипломної практики студенти виконують обов'язки у відповідності з посадами, визначеними кваліфікаційними вимогами спеціаліста, а при наявності вакантних посад можуть зараховуватися на них, якщо робота відповідає вимогам програми практики. Терміни проведення практики встановлюються відповідно до навчального плану і річним календарним навчальним графіком. Підсумковий контроль за проходженням студентом кожного виду практики здійснюється відповідальними за проходження стажування викладачами кафедри у формі диференційованого заліку на підставі поданого ним звіту про виконання індивідуального плану практики і поточного контролю за роботою студента у період практики. Таким чином, практична підготовка студентів забезпечує безперервність і послідовність в оволодінні студентами професійними навичками та вміннями у відповідності з вимогами до рівня підготовки випускника – магістра з педагогіки вищої школи.
Читайте також:
|
||||||||
|