Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПЕРЕДМОВА

У сучасних умовах визначальним є не тільки наявність диплома про вищу освіту, але і рівень професійних знань і навичок, уміння подолати стереотипи адміністративно-командного стилю спілкування, орієнтуватися в ситуації швидких соціальних змін, ерудованість, компетентність фахівця, його високий рівень професіоналізму.

Переддипломна практика і стажування студентів спеціальності “Педагогіка вищої школи” є невіддільною складовою освітньо-професійної підготовки магістрів, основним завданням якої є закріплення теоретичних знань, отриманих у процесі навчання, формування у майбутнього педагога вищої школи професійного вміння приймати самостійні рішення в певних соціальних умовах, оволодіння студентами сучасними методами, формами організації своєї діяльності. У період практики закладаються основи досвіду професійної діяльності, практичних умінь і навичок, професійних якостей особистості майбутнього фахівця. Організацію практичної підготовки майбутніх психологів регламентують положення та накази про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України, затверджені Міністерством освіти і науки України.

Неодмінною умовою підготовки магістрів з педагогіки вищої школи є різноманітна і достатня практика у відповідних установах і підприємствах. Так, під час навчання проводиться педагогічна практика – «практична підготовка та стажування». Поглиблення теоретичних знань студентів також досягається шляхом залучення до викладацької діяльності висококваліфікованих фахівців, які працюють в різноманітних галузях педагогіки вищої школи. Широко використовуються активні методи навчання (ділові дискусії, "мозковий штурм", рольова гра тощо), які максимально впроваджені в навчальний процес.

Практика є найважливішою частиною підготовки висококваліфікованих фахівців, її мета - закріплення знань, отриманих студентами в процесі навчання, придбання та вдосконалення практичних навичок роботи за спеціальністю «педагогіка вищої школи».

Практика, як найважливіша частина професійної підготовки майбутнього педагога ВНЗ, спрямована на досягнення наступних цілей:

• освоєння умінь ставити цілі, формулювати завдання індивідуальної та спільної діяльності, кооперуватися з колегами по роботі;

• закріплення теоретичних знань та отримання навичок їх практичного застосування;

• навчання навичкам вирішення практичних завдань;

• формування професійної позиції педагога, світогляду, стилю поведінки, освоєння професійної етики;

• знайомство зі специфікою діяльності педагога у вищих навчальних закладах різного профілю.

Зміст практики повинно відповідати рівню підготовленості студентів, при єтом на освоєння та закріплення студентами практичних навіков відводиться 324 год.

Для організації практики кафедра:

• розробляє і приймає Положення про проведення практики;

• розробляє та затверджує програми практики;

• розробляє форму звітної документації;

• визначає базові організації та укладає з ними договори про проведення практики.

Навички науково-дослідницької діяльності студенти отримують також у процесі підготовки та написання курсових робіт. Протягом навчання студенти повинні написати і захистити 1 курсову роботу. Важливою складовою забезпечення якості підготовки фахівців є саме практика.

Практика магістрантів спеціальності «Педагогіка вищої школи» є складовою частиною основної освітньої програми вищої професійної освіти. Практики взаємопов'язана з іншими формами навчання і забезпечують безперервність і послідовність оволодіння студентами професійною діяльністю у відповідності з вимогами до рівня підготовки випускника.

Обсяги практики, її цілі й завдання визначаються відповідними державними освітніми стандартами за напрямами підготовки і (або) спеціальностями вищої професійної освіти. Стажування та практика майбутніх магістрів з педагогіки вищої школи спрямована на отримання широкого уявлення про обраної спеціальності на основі професійної освітньої програми та державного освітнього стандарту, проводиться в нормативні терміни, метою практики є підготовка студентів до усвідомленого і поглибленого самовдосконалення, закріплення теоретичних знань, формування професійних навичок з обраної спеціальності, забезпечує формування первинних професійних умінь на базі навчально-допоміжних і дослідницьких об'єктів університету або на базі практики в залежності від особливостей і характеру тематики магістерської роботи.

Тривалість робочого дня студентів на навчально-допоміжних об'єктах навчального закладу становить до шести академічних годин, а на базах практики - відповідно до законодавства України.

Отже, практика проводиться з метою розвитку і закріплення професійних навичок, набуття студентами в період навчальної практики і дозволяє:

• розширити і систематизувати знання, отримані при вивченні дисциплін спеціальності;

• розвинути і закріпити професійні навички.

Практика (або один з її етапів) проводиться, як правило, на базі організацій (баз практик), що відповідають профілю магістерської роботи, яку планують писати і захищати студенти.

Переддипломна практика є завершальним етапом навчання і всіх форм навчання. Вона проводиться після освоєння студентом програм теоретичного та практичного навчання. Мета переддипломної практики майбутніх магістрів спеціальності «Педагогіка вищої школи» - узагальнення та вдосконалення знань і умінь студентів з майбутньої спеціальності, перевірка можливостей самостійної роботи в якості спеціаліста в умовах конкретної бази практики, підготовка матеріалів до дипломного проекту. Студенти направляються на підприємства для проходження переддипломної практики з метою збору матеріалів для дипломного проекту і безпосереднього ознайомлення з роботою за обраною спеціальністю. Зміст переддипломної практики визначається темою дипломного проекту.

Під час переддипломної практики студенти виконують обов'язки у відповідності з посадами, визначеними кваліфікаційними вимогами спеціаліста, а при наявності вакантних посад можуть зараховуватися на них, якщо робота відповідає вимогам програми практики.

Терміни проведення практики встановлюються відповідно до навчального плану і річним календарним навчальним графіком.

Підсумковий контроль за проходженням студентом кожного виду практики здійснюється відповідальними за проходження стажування викладачами кафедри у формі диференційованого заліку на підставі поданого ним звіту про виконання індивідуального плану практики і поточного контролю за роботою студента у період практики.

Таким чином, практична підготовка студентів забезпечує безперервність і послідовність в оволодінні студентами професійними навичками та вміннями у відповідності з вимогами до рівня підготовки випускника – магістра з педагогіки вищої школи.

 

 



Читайте також:

  1. І.Передмова
  2. ПЕРЕДМОВА
  3. ПЕРЕДМОВА
  4. ПЕРЕДМОВА
  5. ПЕРЕДМОВА
  6. ПЕРЕДМОВА
  7. Передмова
  8. Передмова
  9. ПЕРЕДМОВА
  10. ПЕРЕДМОВА
  11. ПЕРЕДМОВА
  12. Передмова




Переглядів: 391

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПЕРЕДМОВА | ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ПРАКТИЧОЇ ПІДГОТОВКИ ТА СТАЖУВАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.