МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ФІНАНСУВАННЯ БЮДЖЕТУ (ДЕФІЦИТ, ПРОФІЦИТ) ТА ДЕРЖАВНИЙ (МІСЦЕВИЙ) БОРГ§ 1. Дефіцит бюджету: його роль та методи обліку. § 2. Джерела фінансування дефіциту бюджету. § 3. Управління ліквідністю бюджету та фінансовими активами. § 4. Управління борговими зобов'язаннями. § 5. Державні та місцеві гарантії. § 6. Державний та місцевий борг. Важливою та дискусійною темою у сфері державних фінансів є дефіцит бюджету. Питання збалансування доходів і видатків бюджету має неоднозначний характер серед прихильників диферентних економічних теорій та представників різних економічних шкіл. Так прихильники кейнсіанської та неокейнсіанської економічної теорії вважають, що бюджетний дефіцит є головним стимулятором економічного зростання. Дефіцит бюджету може зберігатися і при зростаючому виробництві для стимулювання економіки та досягнення ще вищих темпів її зростання. Прибічники фінансової теорії "економіки пропозиції" пропагують ідею зменшення втручання держави в економіку, тому і стверджують, що використання бюджетного дефіциту і державного боргу не є найкращими стимуляторами економічного розвитку, а навпаки сприяють збільшенню інфляції. Тому теорія "економіки пропозиції" уособлює пропозиції бюджетної політики, яка має забезпечити збалансованість бюджету країни. Монетаризм пропагує мінімальне втручання держави в економіку, що надасть змогу ринковій економіці самостійно досягти стану макроекономічної рівноваги. Тому актуальними питаннями, які постають перед нами є: як впливає бюджетний дефіцит на економіку, чи варто приймати бюджет країни із дефіцитом, який має бути його оптимальний розмір при прийняті бюджету (до ВВП), як бюджетний дефіцит впливає на розмір державного боргу. І основним питанням, яке постає перед нами у контексті вивчення даної дисципліни як ефективно управляти бюджетним дефіцитом. Вивчення дисципліни "Бюджетний дефіцит та державний борг" передбачає опанування теоретичних та практичних навичок управління економічними процесами, що відбуваються на макроекономічному рівні, здійснення оцінки рівня бюджетного дефіциту, визначення основних показників "економічної безпеки", дослідження впливу дефіциту бюджету на стан економіки держави, визначення зв'язку між допустимими значеннями бюджетного дефіциту та державного боргу щодо конкретної економічної ситуації а також спроможності давати оцінку наслідкам рішень, що приймаються по даним питанням. Метою викладення даної дисципліни є формування у студентів сучасного економічного мислення і системи спеціальних знань з питань бюджетного менеджменту, а саме: визначення ролі бюджетного дефіциту у системі державного регулювання, проведення оцінки рівня державного боргу щодо відповідності до його граничних значень, вивчення та імплементація зарубіжного досвіду з питань використання державних та місцевих гарантій з врахуванням реалій функціонування вітчизняної економіки. Предметом дисципліни є економічний механізм функціонування системи управління бюджетним дефіцитом та державним (муніципальним) боргом. Об'єктом дисципліни є дефіцит бюджету та державний борг в Україні, країнах що розвиваються та у високорозвинених країнах. Дисципліна "Бюджетний дефіцит та державний борг" передбачає комплексне теоретичне і практичне вивчення економічної природи і суті дефіциту бюджету та державного боргу і їх впливу на стабілізацію та розвиток економіки держави. Даний курс передбачає теоретичну та практичну підготовку студентів для вирішення конкретних завдань, зокрема: - Визначення поняття та розкриття сутності дефіциту бюджету, дослідження методології його визначення; - Аналіз основних джерел фінансування бюджетного дефіциту та визначення впливу дефіциту на стан економіки країни; - Окреслення цілей системи управління ліквідністю бюджету та фінансовими активами; - Визначення поняття державних та місцевих гарантій а також вивчення іноземного досвіду по використанню цих гарантій; - Розкриття сутності системи управління борговими зобов'язаннями держави; - Визначення поняття державного боргу, дослідження основних його складових та оцінка граничного значення державного боргу для країни. Головне завдання лекції полягає в тому, щоб показати сукупність і взаємозалежність змін, що відбуваються в державній фінансовій сфері, їх загальну спрямованість і цільову орієнтацію, можливі альтернативи у реалізації ринкових підходів до фінансового регулювання відтворювальних процесів в економіці. При підготовці даної лекції було застосовано наступні методи економічного дослідження — економічного аналізу та синтезу, спостереження, формалізації, абстрагування, ідеалізації, економіко-математичного моделювання. Лекція складається із 6 логічних розділів, що дозволяє стверджувати що викладання матеріалу є структуро- ваним, послідовним, відповідає меті вивчення дисципліни а також розкриває у повному обсязі завдання опанування даної дисципліни. Викладення матеріалів по всіх розділах базується на глибокому дослідженні сучасних економічних проблем, що висвітлюються у наукових працях зарубіжних та вітчизняних дослідників, з урахуванням всіх останніх змін, які відбулись у вітчизняному законодавстві. Поряд з висвітленням теоретичних питань лекція містить практикум з курсу, який вмішує тестові завдання та типові ситуаційні вправи. Завдання для практичної роботи дають змогу студентам краще освоїти матеріал та набути навичок щодо реального обґрунтування та прийняття економічних рішень. Читайте також:
|
||||||||
|