Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ФІНАНСУВАННЯ БЮДЖЕТУ (ДЕФІЦИТ, ПРОФІЦИТ) ТА ДЕРЖАВНИЙ (МІСЦЕВИЙ) БОРГ

§ 1. Дефіцит бюджету: його роль та методи обліку. § 2. Джерела фінансування дефіциту бюджету. § 3. Управління ліквідністю бюджету та фінансовими активами. § 4. Управління борговими зобов'язаннями. § 5. Державні та місцеві гарантії. § 6. Державний та місцевий борг.

Важливою та дискусійною темою у сфері державних фінансів є дефіцит бюдже­ту. Питання збалансування доходів і видатків бюджету має неоднозначний характер серед прихильників диферентних економічних теорій та представників різних еконо­мічних шкіл. Так прихильники кейнсіанської та неокейнсіанської економічної теорії вважають, що бюджетний дефіцит є головним стимулятором економічного зростан­ня. Дефіцит бюджету може зберігатися і при зростаючому виробництві для стимулю­вання економіки та досягнення ще вищих темпів її зростання. Прибічники фінансо­вої теорії "економіки пропозиції" пропагують ідею зменшення втручання держави в економіку, тому і стверджують, що використання бюджетного дефіциту і державно­го боргу не є найкращими стимуляторами економічного розвитку, а навпаки спри­яють збільшенню інфляції. Тому теорія "економіки пропозиції" уособлює пропози­ції бюджетної політики, яка має забезпечити збалансованість бюджету країни. Монетаризм пропагує мінімальне втручання держави в економіку, що надасть змогу ринковій економіці самостійно досягти стану макроекономічної рівноваги. Тому ак­туальними питаннями, які постають перед нами є: як впливає бюджетний дефіцит на економіку, чи варто приймати бюджет країни із дефіцитом, який має бути його оптимальний розмір при прийняті бюджету (до ВВП), як бюджетний дефіцит впли­ває на розмір державного боргу. І основним питанням, яке постає перед нами у кон­тексті вивчення даної дисципліни як ефективно управляти бюджетним дефіцитом.

Вивчення дисципліни "Бюджетний дефіцит та державний борг" передбачає опа­нування теоретичних та практичних навичок управління економічними процесами, що відбуваються на макроекономічному рівні, здійснення оцінки рівня бюджетного дефіциту, визначення основних показників "економічної безпеки", дослідження впливу дефіциту бюджету на стан економіки держави, визначення зв'язку між допус­тимими значеннями бюджетного дефіциту та державного боргу щодо конкретної економічної ситуації а також спроможності давати оцінку наслідкам рішень, що приймаються по даним питанням.

Метою викладення даної дисципліни є формування у студентів сучасного еконо­мічного мислення і системи спеціальних знань з питань бюджетного менеджменту, а саме: визначення ролі бюджетного дефіциту у системі державного регулювання, про­ведення оцінки рівня державного боргу щодо відповідності до його граничних значень, вивчення та імплементація зарубіжного досвіду з питань використання державних та місцевих гарантій з врахуванням реалій функціонування вітчизняної економіки.

Предметом дисципліни є економічний механізм функціонування системи управ­ління бюджетним дефіцитом та державним (муніципальним) боргом. Об'єктом дис­ципліни є дефіцит бюджету та державний борг в Україні, країнах що розвиваються та у високорозвинених країнах.

Дисципліна "Бюджетний дефіцит та державний борг" передбачає комплексне те­оретичне і практичне вивчення економічної природи і суті дефіциту бюджету та дер­жавного боргу і їх впливу на стабілізацію та розвиток економіки держави. Даний курс передбачає теоретичну та практичну підготовку студентів для вирішення конкретних завдань, зокрема:

- Визначення поняття та розкриття сутності дефіциту бюджету, дослідження ме­тодології його визначення;

- Аналіз основних джерел фінансування бюджетного дефіциту та визначення впливу дефіциту на стан економіки країни;

- Окреслення цілей системи управління ліквідністю бюджету та фінансовими ак­тивами;

- Визначення поняття державних та місцевих гарантій а також вивчення інозем­ного досвіду по використанню цих гарантій;

- Розкриття сутності системи управління борговими зобов'язаннями держави;

- Визначення поняття державного боргу, дослідження основних його складових та оцінка граничного значення державного боргу для країни.

Головне завдання лекції полягає в тому, щоб показати сукупність і взаємозалеж­ність змін, що відбуваються в державній фінансовій сфері, їх загальну спрямованість і цільову орієнтацію, можливі альтернативи у реалізації ринкових підходів до фінан­сового регулювання відтворювальних процесів в економіці.

При підготовці даної лекції було застосовано наступні методи економічного до­слідження — економічного аналізу та синтезу, спостереження, формалізації, абстра­гування, ідеалізації, економіко-математичного моделювання. Лекція складається із 6 логічних розділів, що дозволяє стверджувати що викладання матеріалу є структуро- ваним, послідовним, відповідає меті вивчення дисципліни а також розкриває у пов­ному обсязі завдання опанування даної дисципліни. Викладення матеріалів по всіх розділах базується на глибокому дослідженні сучасних економічних проблем, що ви­світлюються у наукових працях зарубіжних та вітчизняних дослідників, з урахуван­ням всіх останніх змін, які відбулись у вітчизняному законодавстві.

Поряд з висвітленням теоретичних питань лекція містить практикум з курсу, який вмішує тестові завдання та типові ситуаційні вправи. Завдання для практичної роботи дають змогу студентам краще освоїти матеріал та набути навичок щодо ре­ального обґрунтування та прийняття економічних рішень.


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. III. Виконання бюджету
  3. VIII. Джерела та напрямки фінансування
  4. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  5. А. Операції щодо виконання видаткової частини бюджету
  6. Автономну, незалежну від будь1якої іншої, систему фінансування.
  7. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування
  8. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  9. Альтернативні стратегії фінансування оборотних активів підприємства
  10. Аналіз бюджетних запитів і розробка проекту Державного бюджету України.
  11. Аналіз бюджету на предмет сумісності з нормами щодо забезпечення прав людини
  12. Аналіз співвідношення активів із джерелами їх фінансування




Переглядів: 523

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання №9. | Дефіцит бюджету: його роль та методи обліку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.054 сек.