Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зарубіжний досвід застосування програмно-цільового методу

У різних країнах відомі різні назви методу бюджетування, який переносить наго­лос з ' ресурсів на результати з метою покращення прозорості бюджету і кращого розподілу бюджетних коштів, а саме: «бюджетування, спрямоване на результати», «управління продуктивністю» або «покращення продуктивності», а також «програм­но-цільове бюджетування». Наприклад, в Росії таку методологію запроваджують під назвою «Бюджет орієнтований на результат» (БОР).

Уперше програмно-цільовий метод у бюджетному процесі був застосований в 60- х роках минулого сторіччя. Протягом останніх десятиліть ПЦМ, як інструмент управління бюджетом, набув популярності в багатьох країнах світу. Сьогодні США, Канада, Австралія, Нова Зеландія та країни-члени Європейського Союзу активно ви­користовують компоненти цього методу під час складання та виконання бюджету. Елементи програмно-цільового методу використовуються в Литві та Естонії.

Запровадження ПЦМ в бюджетному процесі набуває надзвичайної актуальності і в умовах інтеграції України до Європейського Союзу, оскільки підготовка бюджету на кількарічній основі є однією з вимог до країн-членів ЄС та кандидатів до вступу до ЄС.

Застосування елементів ПЦМ у країнах, що межують з Україною, також свідчить про зацікавленість до впровадження цього методу та демонструє їх певні досягнен­ня. Успіхів в застосуванні ПЦМ досягли Румунія та Болгарія, в яких законодавчими актами регулюється поступовий перехід до практики складання бюджету за ПЦМ. Значні кроки в цьому напрямку здійснили Росія та Казахстан.

Кожна з цих країн має свої надбання в методології програмно-цільового бюдже­тування. Різниця в підходах спричиняється різницею політичних завдань кожної кра­їни, бюджетними інституціями та організацією бюджетного процесу, різницею у на­явності ресурсів.

В США ПЦМ був спочатку запроваджений на рівні Федерального уряду, а нара­ді застосовується урядами штатів і міст.

Всі 50 штатів США мають вимоги щодо застосування елементів ПЦМ, в тому числі стратегічного планування, моніторингу і оцінки ефективності використання коштів. Проте кожен штат має власний підхід при формуванні та виконанні бюдже­ту за ПЦМ. Наприклад, вони використовують різні процедури для розробки показ­ників виконання, звітності про ефективність виконання, а також для розподілу ре­сурсів між програмами.

Для забезпечення ефективного застосування програмно-цільового методу на фе­деральному рівні в США здійснюються наступні заходи:

- уряд визначає пріоритети державної політики на середньострокову перспек­тиву;

- до бюджету додаються плани видатків і доходів на поточний бюджетний рік та ще чотири роки. Це забезпечує узгодження запропонованої урядом політики з про­гнозними показниками і для відображення витрат на програми на майбутні роки.

Крім того, в 1993 році, з метою зосередження уваги на результатах діяльності мі­ністерств і відомств, був прийнятий Закон «Про ефективність і результати роботи Уряду», який фактично активізував процес вдосконалення методології застосування ПЦМ.

На виконання зазначеного закону всі міністерства і відомства здійснюють наступне:

- готують стратегічні плани на період не менше 5 років;

- у відповідності з встановленими стратегічними цілями розробляють плани ро­боти на поточний рік з визначенням обсягу коштів на досягнення цілей в конкрет­ному фінансовому році;

- згідно законодавства готують звіти про виконання річного плану. Ці звіти вклю­чають висновки щодо проведеної протягом фінансового року оцінки програм.

Особливості запровадження ПЦМ на федеральному рівні в США:

- з метою підвищення ефективності розподілу ресурсів здійснюється довгостро­кове прогнозування;

- застосовується методологія довгострокового планування для програм капітало­вкладень і це забезпечує безперервність фінансування багаторічних проектів і про­грам до моменту їх виконання;

- ефективно застосовуються інструменти оцінки результативності програм:

- з 1993 року вимоги щодо необхідності здійснення оцінки програм закріплені За­коном про ефективність і результати роботи Уряду;

- з 2004 року застосовується нова система оцінки результативності федеральних програм (РАКТ), яка доповнює собою положення вищезазначеного Закону;

- положення Закону про ефективність і результати роботи Уряду запроваджува­лися поступово протягом кількох років через цілий ряд пілотних проектів;

- забезпечується участь законодавчої влади на етапі формування цілей державної політики і, таким чином, визначається рівнозначна відповідальність виконавчої і за­конодавчої гілок за складання бюджету, полегшується проходження проекту бюдже­ту в конгресі;

- до недавніх часів лише виконавча гілка влади визначала цілі своєї діяльності, а у відповідності з новими правилами Конгрес також має визначати цілі своєї роботи, перш ніж розглядати і проводити голосування по законам для затвердження нових чи подовження існуючих програм.


Читайте також:

  1. D) методу мозкового штурму.
  2. Effects/Accessories - Ефекти/Аксесуари - Тут ви можете вибрати плагін для застосування його до ландшафту.
  3. I. Застосування похідної та інтеграла до роз’язування задач елементарної математики.
  4. III. Актуалізація опорних знань дітей та їхнього життєвого досвіду.
  5. IV етап. Практичне застосування одержаних даних.
  6. IV. ДІЯ ЦЬОГО ЗАКОНУ І ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО ЗАСТОСУВАННЯ
  7. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  8. V. Рекомендації щодо безпечного застосування сільськогосподарської техніки при виконанні основних агротехнологічних операцій у рослинництві
  9. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  10. Автомобільні ваги із застосуванням цифрових датчиків
  11. Акти застосування норм права
  12. Акти застосування норм права в механізмі правового регулювання.




Переглядів: 1214

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливі складові програмно-цільового методу у бюджетному процесі | Позитивні надбання і недоліки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.