Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні компоненти державного внутрішнього фінансового контролю

Внутрішній контроль складається із п'яти взаємопов'язаних компонентів: середо­вище контролю, оцінка ризиків, контролююча (управлінська) діяльність, інформа­ційне забезпечення, моніторинг.

Середовище контролю — це існуючі в організації процеси, операції та розподіл повноважень щодо їх виконання, які спрямовані на забезпечення реалізації законо­давчо закріплених за організацією функцій. Середовище контролю повинно забезпе­чувати в організації структурованість та дисциплінованість.


Оцінка ризиків — це процес визначення (ідентифікації) і аналізу ризиків діяльнос­ті організації, розробки та запровадження контрольних процедур з метою їх поперед­ження чи обмеження (управління ризиками).

Ідентифікація ризиків здійснюється з метою визначення найбільш ризикових сфер діяльності, зосередження наявних ресурсів для управління найбільш суттєвими з них, встановлення відповідальних працівників за управління ризиками у відповід­них сферах. Ідентифікація ризиків повинна бути постійним процесом, що здійсню­ється з урахуванням змін у економічному та нормативно-правовому середовищі.

Аналіз ризиків передбачає визначення суттєвості впливу ідентифікованих ризиків на діяльність організації, їх наслідки та ймовірність виникнення. Однією з основних цілей проведення аналізу ризиків є інформування керівництва щодо ризикових сфер, у яких мають бути вжиті заходи для попередження чи обмеження таких ризиків, а також визначення пріоритетності таких заходів.

Управління ризиками — це комплекс заходів з передачі, прийняття або поперед­ження (обмеження) ідентифікованих та проаналізованих ризиків.

Контролююча (управлінська) діяльність — це сукупність запроваджених в організа­ції дій, регламентів та процедур для управління ризиками, повноти досягнення мети діяльності організації та виконання покладених завдань.

Контрольні процедури повинні постійно функціонувати на всіх рівнях управління.

Контрольні процедури повинні включати:

- авторизацію та підтвердження;

- розподіл обов'язків та повноважень;

- контроль за доступом до ресурсів та їх обліку;

- контроль за достовірністю проведених операцій;

- звірку облікових даних з фактичними;

- оцінку загальних результатів діяльності організації;

- оцінку окремих операцій, процесів та видів діяльності;

- нагляд.

Контрольні процедури повинні періодично оцінюватися на предмет результатив­ності та при необхідності переглядатися.

Інформаційне забезпечення—це система збору, документування, передачі інформа­ції та користування нею для прийняття управлінських рішень. Керівництво та пра­цівники організації для прийняття рішень, належного здійснення операцій та конт­ролю за ними повинні мати повну, своєчасну, достовірну та доступну інформацію фінансового і не фінансового характеру як про зовнішні, так і про внутрішні події. Для забезпечення отримання такої інформації необхідно, щоб всі операції, важливі події та процедури контролю були повно, своєчасно та достовірно задокументовані.

Моніторинг — це постійний процес проведення оцінки якості функціонування системи внутрішнього контролю у часі. Інформація про недоліки функціонування внутрішнього контролю повинна надаватися керівництву відповідного рівня. Моні­торинг повинен забезпечити адекватне та невідкладне запровадження рекомендацій і пропозицій для усунення наявних та попередження можливих недоліків системи внутрішнього контролю.

Внутрішній аудит — це діяльність з надання незалежних і об'єктивних гарантій і консультацій, спрямованих на удосконалення діяльності організації. Внутрішній аудит допомагає керівнику у досягненні поставленої перед організацією мети, вико­ристовуючи систематизований і послідовний підхід до оцінки та підвищення ефек­тивності системи внутрішнього контролю.

Реалізація такої діяльності передбачає створення в кожному органі державного сектору функціонально незалежного підрозділу внутрішнього аудиту.

Підрозділ внутрішнього аудиту в жодному разі не можна ототожнювати з відом­чим контрольно-ревізійним підрозділом, більш того, неприпустимим є поєднання цих функцій в одному структурному підрозділі. У внутрішнього аудиту інша приро­да, цілі та завдання, ніж у ревізії. Внутрішній аудит допомагає керівнику здійснюва­ти управління, але не може і не повинен підміняти управлінців і керівників — він не може замінити собою систему внутрішнього контролю.

Основною метою діяльності підрозділу внутрішнього аудиту в органах державно­го і комунального секторів є забезпечення керівника організації гарантіями адекват­ності та результативності системи внутрішнього контролю.

Для досягнення цієї мети працівники підрозділу внутрішнього аудиту повинні:

- розуміти діяльність організації, аналізувати систему внутрішнього контролю, за­провадити стратегічне, річне та періодичне планування аудиту;

- виявляти та оцінювати існуючі контрольні заходи у найбільш економний та ефективний спосіб;

- відображати в аудиторських звітах знахідки, висновки та, по можливості, реко­мендації з удосконалення;

- відображати судження (думку) про надійність заходів контролю для загальної системи, функції чи локальної системи/підсистеми, що досліджується;

- забезпечувати гарантії, які базуватимуться на оцінці системи внутрішнього кон­тролю в організації в цілому.

На перший погляд нововведення 26 статті Бюджетного кодексу стосуються на­самперед головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня. Водночас фактично її вимоги закладають законодавче підґ­рунтя для побудови нової моделі ДВФК в Україні, а перебудова системи управління державними фінансами передбачена в усіх вітчизняних органах державного і кому­нального сектору, до яких згідно з вимогами Концепції розвитку державного внут­рішнього фінансового контролю, затвердженої розпорядженням Уряду від 24.05.2005 №158-р із змінами та доповненнями, відносяться:

- міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи міс­цевого самоврядування, інші розпорядники бюджетних коштів;

- державні і комунальні підприємства, установи та організації;

- акціонерні, холдингові компанії, інші суб'єкти господарювання, у статутному фонді яких частка державно або комунальної власності перевищує 50 відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі або органам місцевого самоврядування право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів;

- державні цільові фонди;

- інші підприємства, установи та організації, які отримують бюджетні кошти, кре­дити, залучені державою або під державні гарантії, чи міжнародну технічну допомо­гу, використовують кошти, що залишаються у їх розпорядженні у разі надання їм по­даткових пільг, державне чи комунальне майно (далі—державні фінанси) лише під час провадження ними діяльності з використання державних фінансів.


Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  3. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  4. II. Основні засоби
  5. II. ОСНОВНІ ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВИХ КОЛЕКТИВІВ
  6. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  7. III. КРИТЕРІЇ ДОПУСКУ ДО СКЛАДАННЯ ПІДСУМКОВОГО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ (ЕКЗАМЕНУ).
  8. III. Основні обов'язки робітників та службовців
  9. IV. Загальна схема поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів
  10. IV. Основні обов'язки адміністрації
  11. IV. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ
  12. IV. Питання самоконтролю.




Переглядів: 371

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Складові державного внутрішнього фінансового контролю | Закордонний досвід державного фінансового контролю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.