МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Порядок перерахування міжбюджетних трансфертівМіжбюджетні трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам перераховуються з рахунків державного бюджету органами Державного казначейства України бюджетові Автономної Республіки Крим, обласним бюджетам, бюджетам міст Києва й Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення і районним бюджетам, іншим бюджетам місцевого самоврядування, для яких у державному бюджеті визначаються міжбюджетні трансферти. Перерахування міжбюджетних трансфертів здійснюють органи державного казначейства відповідно до положень Бюджетного кодексу України, закону про Державний бюджет на відповідний рік, рішення відповідної ради про місцевий бюджет і Порядку перерахування дотації вирівнювання та субвенцій із державного бюджету місцевим бюджетам, а також міжбюджетних трансфертів між місцевими бюджетами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 р. №490 (зі змінами та доповненнями). На рис. 19.6 представлено схему перерахування дотації вирівнювання місцевим бюджетам із державного бюджету. Дотація вирівнювання з державного бюджету бюджетові Автономної Республіки Крим, обласним бюджетам, бюджетам міст Києва та Севастополя, районним бюджетам та бюджетам міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, іншим бюджетам місцевого самоврядування, для яких у Державному бюджеті України визначені міжбюджетні трансферти, перераховують управління Державного казначейства у спосіб застосування нормативів щоденних відрахувань (додаток до закону про Державний бюджет України) від доходів загального фонду державного бюджету, що надійшли на аналітичні рахунки обліку доходів державного бюджету на відповідній території.
__________________ І Рахунок 3141 з обліку дотацій вирівнювання районного бюджету Рахунки з обліку надходжень загального фонду районного бюджету (3141) Акумуляція доходів Акумуляція доходів районного бюджету на:
рахунок 3141 з обліку дотації вирівнювання міських (селищних, сільських) бюджетів Акумуляція доходів місцевих бюджетів на рахунках 3142 Перерахування доходів на видаткові рахунки 3142 місцевих бюджетів
Перерахування доходів районному бюджету на рахунок 3142
Рис. 19.6. Схема перерахування дотації вирівнювання місцевим бюджетам із державного бюджету Для нарахування дотації вирівнювання в управліннях Державного казначейства бюджетам Автономної Республіки Крим, обласним та районним бюджетам відкриваються аналітичні рахунки обліку доходів загального фонду місцевих бюджетів. У випадках, якщо за нормативами щоденних відрахувань не забезпечується отримання місячної суми дотації вирівнювання відповідно до розпису Державного бюджету України, Державне казначейство зобов'язане перерахувати недоотриману місячну суму дотації вирівнювання із загального фонду державного бюджету не пізніше 10-го числа місяця, наступного за звітним. Дотація вирівнювання бюджетам районів у містах, сіл, селищ, міст районного значення та їх об'єднань перераховується органами казначейства у спосіб щоденних відрахувань від доходів загального фонду районних та міських (міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим) бюджетів з урахуванням дотації вирівнювання з державного бюджету та коштів, що передаються з місцевих бюджетів, які надійшли на аналітичні рахунки обліку доходів загального фонду місцевих бюджетів, відкриті в управліннях казначейства. Суми дотацій вирівнювання встановлюються рішеннями відповідних рад, нормативи відрахувань за ними доводяться до управлінь Державного казначейства. Перерахування коштів до державного бюджету (міських і районних бюджетів) із відповідних місцевих бюджетів здійснюють органи Державного казначейства України за рахунок фактичних надходжень кошика доходів відповідних місцевих бюджетів згідно з нормативами щоденних відрахувань, які визначені законом про Державний бюджет України на відповідний бюджетний рік (рішенням міської чи районної ради про місцевий бюджет). Схему перерахування коштів до державного та районного бюджетів із відповідних місцевих бюджетів демонструє рис. 19.7. Обсяг перерахування зазначених коштів за нормативами щоденних відрахувань наростаючим підсумком від початку року не повинен перевищувати однієї дванадцятої річної суми, визначеної законом про Державний бюджет України (рішенням міської чи районної ради про місцевий бюджет), помноженої на кількість місяців у звітному періоді. Кошти, що передаються до міських (міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення) та районних бюджетів із бюджетів районів у містах, сіл, селищ, міст районного значення перераховують головні управління Державного казначейства за рахунок фактичних надходжень доходів, які враховуються під час визначення обсягів міжбюджетних трансфертів відповідних бюджетів, згідно з нормативами та в обсягах, установлених рішеннями відповідних рад (районних у містах, сільських, селищних, міст районного значення). Склад кошика доходів державного бюджету для надання міжбюджетних трансфертів визначено Бюджетним кодексом України. Субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам перераховує Державне казначейство на рахунки бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів, бюджетів міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення й районних бюджетів, інших бюджетів місцевого самоврядування, для яких у державному бюджеті визначаються міжбюджетні трансферти, відкриті в
управліннях казначейства. Субвенції перераховуються із загального фонду державного бюджету — згідно з розписом державного бюджету, зі спеціального фонду державного бюджету — пропорційно до планових річних обсягів та в межах і за рахунок відповідних надходжень, затверджених законом про Державний бюджет України. Субвенції з одного місцевого бюджету іншому перераховуються із загального фонду бюджету в межах річних бюджетних призначень згідно з розписом місцевого бюджету, з якого надаються субвенції, на рахунки з обліку доходів загального фонду бюджету, якому вони перераховуються. Субвенції з одного місцевого бюджету іншому зі спеціального фонду бюджету перераховуються пропорційно до планових річних обсягів, передбачених у рішеннях ради — надавача субвенції про бюджет на відповідний рік у межах і за рахунок відповідних надходжень на рахунки за надходженнями спеціального фонду бюджету, якому вони перераховуються. Суми субвенцій, зараховані як надходження загального та спеціального фондів відповідних місцевих бюджетів, у межах одного операційного дня зараховуються на видаткові рахунки цих бюджетів для подальшого здійснення видатків. Кабінет Міністрів України за погодженням із Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету може здійснювати перерозподіл обсягів субвенцій та додаткових дотацій із державного бюджету місцевим бюджетам (крім додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів) між місцевими бюджетами у межах загального обсягу відповідних субвенцій та додаткових дотацій. Обсяги субвенцій із державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення державних програм соціального захисту можуть перерозподілятися відповідно до вимог Бюджетного кодексу України. Установлений порядок перерахування дотації вирівнювання та субвенцій із державного бюджету місцевим бюджетам, коштів, що передаються до державного бюджету з місцевих бюджетів, а також міжбюджетних трансфертів між місцевими бюджетами дає змогу забезпечити своєчасність, рівномірність, гарантованість та повноту їх перерахування. Із метою стимулювання місцевих органів влади до нарощування доходів бюджетів усіх рівнів передбачено зарахування до загального фонду місцевих бюджетів 50- ти відсотків надходжень податку на прибуток підприємств та акцизного збору понад річні розрахункові обсяги, визначені в законі про Державний бюджет України, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Питання для самоконтролю 1. Які є види міжбюджетних трансфертів? Охарактеризуйте їх. 2. Із якою метою і яким місцевим бюджетам надається дотація вирівнювання ? 3. Які місцеві бюджети є отримувачами субвенцій? Із якою метою надається цей вид міжбюджетного трансферту? 4. Яке спрямування має такий вид міжбюджетних трансфертів, як »додаткові дотації» ? 5. Які види трансфертів може бути передбачено в Державному бюджеті України для місцевих бюджетів? 6. Яким чином здійснюється розподіл обсягу додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів між бюджетом Автономної Республіки Крим та обласними бюджетами? 7. Який порядок перерахування дотації вирівнювання з державного бюджету бюджетові Автономної Республіки Крим, обласним, міським (міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення) та районним бюджетам? 8. Який порядок перерахування дотації вирівнювання з районних та міських (міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення) бюджетів бюджетам районів у містах, сіл, селищ, міст районного значення та їх об'єднань? 9. Який порядок перерахування коштів, що передаються до державного бюджету з бюджету Автономної Республіки Крим, обласних, міських (міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення) та районних бюджетів? 10. Який порядок перерахування коштів, що передаються до міських (міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення) та районних бюджетів із бюджетів районів у містах, сіл, селищ, міст районного значення та їх об'єднань? 11. Який порядок перерахування субвенцій із державного бюджету місцевим бюджетам? 12. Який порядок перерахування субвенцій з одного місцевого бюджету іншому? 13. Який порядок перерахування додаткової дотації з державного бюджету бюджетові Автономної Республіки Крим та обласним бюджетам на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів? 14. Який порядок перерахування додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів із районних та міських (міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення) бюджетів бюджетам районів у містах, міст районного значення, сіл, селищ (або їх об'єднань)? 15. Яким чином визначається дотація вирівнювання бюджетам міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення і районним бюджетам, іншим бюджетам місцевого самоврядування, для яких у державному бюджеті визначаються міжбюджетні трансферти ? 16. Які видатки враховуються при визначенні обсягів дотації вирівнювання бюджетам міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення і районним бюджетам, іншим бюджетам місцевого самоврядування, для яких у державному бюджеті визначаються міжбюджетні трансферти ? 17. Які види доходів включаються до розрахункового обсягу кошика доходів місцевих бюджетів під час визначення дотації вирівнювання для бюджетів міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, інших бюджетів місцевого самоврядування, для яких у державному бюджеті визначаються міжбюджетні трансферти? 18. Які види доходів включаються до розрахункового обсягу кошика доходів місцевих бюджетів під час визначення дотації вирівнювання для районних бюджетів ? 19. Яким чином визначається індекс відносної податкоспроможності під час розрахунку обсягу доходів місцевих бюджетів? 20. На яких основних засадах ґрунтується процес надання субвенцій на виконання інвестиційних програм (проектів) із державного бюджету місцевим бюджетам? Укажіть основні принципи реалізації цього процесу. 21. У складі яких бюджетів можуть передбачатися субвенції на проведення видатків бюджетів місцевого самоврядування, що не враховуються під час визначення обсягу міжбюджетних трансфертів?Які умови та порядок їх надання? 22. Висвітліть порядок перерахування міжбюджетних трансфертів із державного бюджету місцевим бюджетам. 23. Які види міжбюджетних трансфертів можуть передбачати у відповідних бюджетах міські (міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення) й районні ради для бюджетів районів у містах, сіл, селищ, міст районного значення? 24. Які вимоги слід враховувати під час визначення міжбюджетних трансфертів між районним бюджетом та бюджетами місцевого самоврядування? 25. Як визначається обсяг дотації вирівнювання з районного бюджету до бюджету місцевого самоврядування? 26. Що визначає індекс відносної податкоспроможності бюджету місцевого самоврядування ? 27. Чи може бути більшим прогнозний показник обсягу доходів, що враховуються під час визначення обсягу міжбюджетних трансфертів, зведеного бюджету району від такого показника, врахованого при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів між державним бюджетом та зведеним бюджетом району? 28. У який термін районна державна адміністрація здійснює розрахунки міжбюджетних трансфертів і подає їх Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для перевірки й надання висновку щодо відповідності Формулі розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів між районним бюджетом та відповідними бюджетами місцевого самоврядування? 29. У який термін обсяги міжбюджетних трансфертів між районним бюджетом та відповідними бюджетами місцевого самоврядування доводяться до відповідних органів місцевого самоврядування? 30. Як визначається обсяг міжбюджетного трансферту для відповідного бюджету місцевого самоврядування, якщо на території села, селища, міста районного значення недостатньо бюджетних установ, які забезпечують надання гарантованих послуг, в обсязі, визначеному фінансовими нормативами бюджетної забезпеченості? 31. За рахунок якого виду міжбюджетного трансферту проводяться видатки місцевих бюджетів на здійснення державних програм соціального захисту? 32. Яким чином надаються пільги населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам? 33. У яких обсягах затверджуються натуральні норми забезпечення населення твердим та рідким пічним побутовим паливом і скрапленим газом, відповідно до яких йому надаватимуться пільги й житлові субсидії готівкою для відшкодування витрат на їх придбання ? 34. Як здійснює Кабінет Міністрів України перерозподіл обсягів субвенцій із державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення державних програм соціального захисту між їх видами та між місцевими бюджетами? 35. Які права мають місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування з питань надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу? Тестові задачі, ситуаційні вправи, екзаменаційні питання до 16, 17, 18 і 19 тем 1. Метою регулювання міжбюджетних відносин є: а) розмежування доходів та видатків між бюджетами; б) забезпечення відповідності повноважень на здійснення видатків, закріплених законодавчими актами за бюджетами, та фінансових ресурсів, які мають забезпечувати виконання цих повноважень; в) підтримка »бідних» у фінансовому розумінні територій (відповідних бюджетів) та вилучення коштів у «багатих» в фінансовому розумінні територій (з відповідних бюджетів). 2. Забороняється планувати та здійснювати з місцевих бюджетів такі видатки: а) видатки, не віднесені до місцевих бюджетів; б) видатки на функціонування бюджетних установ одночасно з різних бюджетів; в) видатки на функціонування бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, визначених Бюджетним кодексом. 3. Чи допускається фінансування окремих бюджетних установ одночасно з різних бюджетів: а) заборонено; б) заборонено, крім визначених Законом про Державний бюджет; в) заборонено, крім випадків, визначених Бюджетним кодексом. 4. Умовами здійснення видатків на функціонування бюджетних установ одночасно з різних бюджетів є: а) рішення відповідної місцевої ради про їх здійснення; б) наявність вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання загального фонду відповідного бюджету; в) відсутність заборгованості відповідного бюджету за захищеними статтями видатків протягом року на будь-яку дату; г) усі відповіді правильні. 5. Основними критеріями розмежування видів видатків між місцевими бюджетами є: а) принцип субсидіарності; б) критерій повноти надання гарантованих послуг; в) правильні відповіді а), б). 6. За рахунок яких коштів фінансується державна допомога сім'ям з дітьми: а) за рахунок доходів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів; б) за рахунок субвенцій з Державного бюджету; в) правильні відповіді а), б). 7. За рахунок яких коштів проводиться фінансування місцевих програм соціального захисту окремих категорій населення: а) за рахунок доходів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів; б) за рахунок субвенцій з Державного бюджету; в) правильні відповіді а), б). 8. Передача коштів між місцевими бюджетами на здійснення видатків місцевих бюджетів здійснюється на підставі: а) рішень відповідних місцевих рад; б) укладених договорів; в) правильні відповіді а), б). 9. В який термін повинні бути укладені договори на передачу коштів між місцевими бюджетами на здійснення видатків, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджет- них трансфертів: а) до 1 серпня року, що передує плановому; б) до 1 вересня року, що передує плановому; в) до ж овтня року, що передує плановому. 10. В який термін повинні бути укладені договори на передачу коштів між місцевими бюджетами на здійснення видатків, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюд- жетних трансфертів: а) до 1 серпня року, що передує плановому; б) до 1 вересня року, що передує плановому; в) до 1 жовтня року, що передує плановому. 11. Фінансовий норматив бюджетної забезпеченості використовується: а) для визначення бюджетних програм; б) для визначення розподілу міжбюджетних трансфертів; в) для визначення видаткових потреб. 12. Коригуючі коефіцієнти фінансових нормативів бюджетної забезпеченості враховують: а) відмінності у структурі видатків згідно із затвердженим розподілом; б) відмінності у вартості надання гарантованих послуг; в) відмінності у видатковій потребі соціальних послуг. 13. Коригуючі коефіцієнти фінансових нормативів бюджетної забезпеченості затверджує: а) Верховна Рада України; б) Кабінет Міністрів України; в) Міністерство фінансів України. 14. Трансферти — це: а) кошти, одержані від інших органів державної влади, органів влади АРК, органів місцевого самоврядування, інших держав або міжнародних організацій на безоплатній та безповоротній основі; б) обов 'язкові, безоплатні та безповоротні платежі органам державного управління; в) обов 'язкові, безоплатні та безповоротні платежі, отримані від інших органів державного управління; г) кошти на погашення основної суми боргу та повернення надміру сплачених до бюджету сум. 15. Міжбюджетні трансферти — це: а) кошти, які безоплатно і безповоротно передаються з одного бюджету до іншого; б) кошти, що передаються до Державного бюджету; в) кошти, які не враховуються при формуванні місцевих бюджетів. 16. Дотація вирівнювання — це: а) міжбюджетний трансферт на вирівнювання дохідної спроможності бюджету, який його отримує; б) міжбюджетний трансферт для використання на певну мету в порядку, визначеному тим органом, який прийняв рішення про її надання; в) кошти, що передаються до Державного бюджету України та місцевих бюджетів з інших місцевих бюджетів; г) безповоротне і безвідплатне виділення коштів з бюджету. 17. Індекс відносної податкоспроможності відповідного бюджету місцевого самоврядування — це: а) рівень податкоспроможності відповідного бюджету у порівнянні з аналогічним середнім показником по Україні у розрахунку на одну людину; б) рівень податкоспроможності бюджету, який розраховується з використанням економіко-математичних методів та коригуючих коефіцієнтів на основі даних про фактичне виконання відповідного бюджету за три останні бюджетні періоди; в) співвідношення між середньою податкоспроможністю по країні та податкоспро- можністю окремої території та в розрахунку на одну людину. 18. Індекси відносної податкоспроможності відповідних бюджетів не можуть змінюватися і переглядатися частіше, ніж: а) два рази на рік; б) один раз на рік; в) один раз на три роки; г) правильно а) і б). 19. Індекс відносної податкоспроможності визначається для: а) бюджетів міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, інших бюджетів місцевого самоврядування; б) бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів; в) правильні відповіді а), б). 20. Коефіцієнт вирівнювання враховує: а) середньорічний темп приросту контингенту; б) соціально-економічні особливості території; в) середньорічний темп приросту доходів, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів. 21. Коефіцієнт вирівнювання застосовується: а) до обчисленого за формулою обсягу дотації вирівнювання; б) до обчисленого за формулою обсягу коштів, що підлягають передачі до Державного бюджету; в) правильні відповіді а), б). 22. Формула розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів затверджується: а) Верховною Радою України; б) Кабінетом Міністрів України; в) Міністерством фінансів України. 23. В якому випадку передаються кошти з місцевих бюджетів до державного бюджету: а) при перевиконанні плану доходної частини місцевого бюджету; б) при перевищенні розрахункового обсягу доходів, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, над розрахунковим обсягом видатків, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів; в) правильні відповіді а), б). 24. Субвенція — це: а) міжбюджетний трансферт на вирівнювання дохідної спроможності бюджету, який його отримує; б) міжбюджетний трансферт для використання на певну мету в порядку, визначеному тим органом, який прийняв рішення про її надання; в) кошти, що передаються до Державного бюджету України та місцевих бюджетів з інших місцевих бюджетів; г) безповоротне і безвідплатне виділення коштів з бюджету. 25. Міжбюджетний трансферт на вирівнювання доходної спроможності бюджету називається: а) субсидія; б) субвенція; в) дотація вирівнювання; г) запозичення. 26. Міжбюджетний трансферт для використання на певну мету в порядку, визначеному органом, який прийняв рішення про їх надання називається: а) субсидія; б) субвенція; в) дотація вирівнювання; г) запозичення. 27. Порядок та умови надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам визначаються: а) Верховною Радою України; б) Міністерством фінансів України; в) Кабінетом Міністрів України; г) Президентом України. 28. У Державному бюджеті України затверджується обсяг дотації вирівнювання: а) окремо для кожного з відповідних місцевих бюджетів; б) разом для всіх місцевих бюджетів; в) дотація вирівнювання у державному бюджеті не затверджується; г) немає правильної відповіді. 29. Додаткова дотація на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів розподіляється для бюджету Автономної Республіки Крим у такому розмірі: а) не більше ніж 35 відсотків; б) не більше ніж 45 відсотків; в) не більше ніж 25 відсотків; г) не більше ніж 20 відсотків. 30. Додаткова дотація на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів розподіляється для бюджетів міст обласного значення у такому розмірі: а) не менше ніж 75 відсотків; б) не менше ніж 70 відсотків; в) не менше ніж 65 відсотків; г) не менше ніж 60 відсотків. 31. Обсяги міжбюджетних трансфертів між районним бюджетом та відповідними бюджетами місцевого самоврядування доводяться до відповідних органів місцевого самоврядування: а) у дводенний строк з дня затвердження районного бюджету; б) у триденний строк з дня затвердження районного бюджету; в) у п 'ятиденний строк з дня затвердження районного бюджету; г) немає правильної відповіді. 32. Надання субвенцій на виконання інвестиційних програм (проектів) ґрунтується на таких основних принципах: а) об'єктивності та відкритості, єдності, збалансованого розвитку, цільового використання коштів; б) єдності, автономності, збалансованості, повноти, достовірності, гласності, наочності, субсидіарності, відповідальності учасників бюджетного процесу, справедливості, неупередженості; в) єдності, повноти, достовірності, гласності, наочності, самостійності, ефективності, публічності, прозорості, відповідальності учасників бюджетного процесу, демократизації; г) об'єктивності та відкритості, єдності, автономності, достовірності, цільового використання коштів. 33. За рахунок яких коштів здійснюються видатки на виплату щорічної разової грошової допомоги ветеранам війни: а) місцевих бюджетів; б) державного бюджету; в) державного та місцевих бюджетів. 34. Підставою для існування міжбюджетних відносин є: а) розподіл повноважень між державною виконавчою владою та органами місцевого самоврядування; б) невиконання місцевими органами влади зобов'язань щодо фінансування соціальних видатків; в) розмежування доходів і видатків між ланками бюджетної системи; г) гарантія з боку держави щодо фінансування наданих повноважень органам місцевого самоврядування. 35. Індекс відносної податкоспроможності розраховується: а) на основі даних про касове виконання відповідного бюджету, плюс недоїмка, мінус переплата; б) на основі даних про фактичне нарахування податків і зборів до відповідного бюджету; в) на основі даних про фактичне виконання відповідного бюджету, плюс втрати від пільг. 36. Кошти, які безоплатно передаються з одного бюджету до іншого, це: а) міжбюджетні трансферти; б) дотації вирівнювання; в) субвенції. 37. Які трансферти передбачені в Державному бюджеті? а) дотація вирівнювання, додаткова дотація, субвенції, інші додаткові дотації та субвенції; б) дотація вирівнювання, додаткова дотація, субвенції, інші додаткові дотації та субвенції, запозичення; в) дотація вирівнювання, додаткова дотація, субвенції. 38. Чи можуть надаватися субвенції на виконання інвестиційних проектів з одного місцевого бюджету іншому? а) ні, заборонено Бюджетним кодексом; б) так, на підставі договору; в) правильної відповіді немає. 39. Дотації вирівнювання для сільських, селищних бюджетів затверджуються: а) районною радою; б) Верховною Радою; в) обласною радою. 40. За рахунок якого бюджету утримується районне фінансове управління районної державної адміністрації: а) державний бюджет; б) місцеві бюджети; в) державний і місцеві бюджети. 41. Які витрати фінансуються за рахунок місцевого бюджету? а) утримання обласного контрольно-ревізійного управління; б) утримання районної ради; в) утримання санітарно-епідеміологічної станції. Ситуаційні вправи Ситуаційна вправа 1. Сільська рада рішенням сесії про бюджет на плановий рік затвердила видатки на утримання фельдшерсько-акушерського пункту. Чи відповідає прийняте рішення вимогам Бюджетного кодексу України? Ситуаційна вправа 2. Комунальний заклад «Міська лікарня» утримується за рахунок коштів міського бюджету. Рішенням сесії обласної ради при уточненні обласного бюджету за перше півріччя прийнято рішення про виділення коштів на поточний ремонт для міської лікарні за рахунок перевиконання доходної частини загального фонду обласного бюджету. Станом на 01 травня поточного року мала місце кредиторська заборгованість по обласному бюджету за енергоносії. Чи відповідає прийняте рішення вимогам Бюджетного кодексу України ? Ситуаційна вправа 3. При плануванні видатків міського бюджету до видатків, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, віднесені видатки на утримання комунального позашкільного навчального закладу «Дитячо-юнацька спортивна школа» міської ради. Чи відповідає прийняте рішення вимогам Бюджетного кодексу України ? Ситуаційна вправа 4. Сесією міської ради прийняте рішення про передачу комунального закладу »Міська поліклініка» на фінансування з районного (в місті) бюджету. Чи відповідає прийняте рішення вимогам Бюджетного кодексу України? Ситуаційна вправа 5. На території міста обласного значення знаходиться комерційний заклад »Міська лікарня», до якої звертаються за наданням медичних послуг мешканці близько розташованих населених пунктів району, в якому недостатньо медичних закладів для надання цих послуг. На підставі рішень районної і міської ради та укладених договорів передбачено передача коштів з районного бюджету міському на надання медичних послуг. Якому бюджету враховуватись обрахований обсяг видатків на здійснення цих послуг при визначенні міжбюджетного трансферту? Ситуаційна вправа 6. На підставі рішень обласної та районної рад і укладених договорів передбачена передача коштів з районного бюджету обласному у вигляді міжбюджетного трансферту на отримання медичних послуг комунального закладу »Обласна лікарня». Чи відповідає прийняте рішення вимогам Бюджетного кодексу України? Ситуаційна вправа 7. Міська рада прийняла рішення про виділення коштів на преміювання студентів вищого навчального закладу міста за перемогу у міському конкурсі наукових робіт. Чи відповідає прийняте рішення вимогам Бюджетного кодексу України? Ситуаційна вправа 8. Міська рада затвердила тарифи теплопостачальним організаціям за надання послуг населенню з теплопостачання, які унеможливлюють отримання прибутку надавачам послуг. Рішенням сесії ради передбачені видатки з міського бюджету на відшкодування втрат підприємств, що пов 'язані з встановленням цих тарифів. Чи відповідає прийняте рішення вимогам Бюджетного кодексу України та до якого кошику вищевказані видатки можуть бути віднесені? Ситуаційна вправа 9. 1. Згрупувати видатки, наведенні в Додатку 1 до завдання, відповідно до розмежування видатків, визначеного Бюджетним кодексом України. Виділити видатки, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів. 2. Обґрунтувати доцільність саме такого розподілу видатків, визначивши критерії розмежування. Додаток 1 до ситуаційної вправи 9
Ситуаційна вправа 10. 1. Визначити обсяги видатків відповідно до завдань — див. додатки 1, 2 до завдання та Постанову Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2001 р. №1195 (зі змінами і доповненнями). (За додатком 1). Визначити показники обсягу видатків на охорону здоров'я по обласному бюджету (обласні), по бюджету району, міста обласного значення Ут())і (міста, райони). (За додатком 2). Визначити показники обсягу видатків на освіту по обласному бюджету (обласні), по бюджету району, міста обласного значення Ут())і (міста, райони). Додаток 1 до ситуаційної вправи 10
Додаток 2 до ситуаційної вправи 10
Виробничі ситуації, що стосуються розрахунку обсягів видатків бюджетів різних рівнів на освіту Приклад 1. Розрахуйте обсяг видатків бюджету Автономної Республіки Крим на освіту (умовні значення).
Приклад 2. Розрахуйте обсяг видатків на освіту бюджету району, який має статус гірського (умовні значення).
Приклад 3. Розрахуйте обсяг видатків на освіту м. Києва (умовні значення).
Виробничі ситуації, що стосуються розрахунку обсягів видатків бюджетів різних рівнів на культуру та мистецтво, фізичну культуру і спорт Приклад 1. Розрахуйте обсяг видатків на культуру і мистецтво бюджету Автономної Республіки Крим (умовні значення).
Приклад 2. Розрахуйте обсяг видатків на культуру і мистецтво м. Києва (умовні значення).
Приклад 3. Розрахуйте обсяг видатків на культуру і мистецтво бюджету міста обласного значення (умовні значення).
Приклад 4. Розрахуйте обсяг видатків на культуру і мистецтво бюджету району, до складу якого входять населені пункти, які за статусом віднесені до гірських (умовні значення).
Приклад 5. Розрахуйте обсяг видатків на фізичну культуру і спорт бюджету Автономної Республіки Крим (умовні значення).
Приклад 6. Розрахуйте обсяг видатків на фізичну культуру і спорт бюджету міста республіканського Автономної Республіки Крим (умовні значення).
Приклад 7. Розрахуйте обсяг видатків на фізичну культуру і спорт бюджету району, до складу якого входять населені пункти, які за статусом віднесені до гірських (умовні значення).
Приклад 8. Розрахуйте обсяг видатків на фізичну культуру і спорт м. Києва (умовні значення).
Виробничі ситуації, що стосуються розрахунку обсягів видатків бюджетів різних рівнів на управління Приклад 1. Розрахуйте обсяг видатків обласного бюджету на утримання органів управління (умовні значення).
Приклад 2. Розрахуйте обсяг видатків бюджету м. Києва на утримання органів управління (умовні значення).
Приклад 3. Розрахуйте обсяг видатків бюджету Автономної Республіки Крим на утримання органів управління (умовні значення). Генерація сторінки за: 0.071 сек. |