Ущільнення у вигляді саморухомих сальників і паперових прокладок служать для попередження витікання масла із вузлів і попадання в них бруду (пилу). Тому при їх монтажі необхідно проявляти велику обережність, щоб не пошкодити їх. Так, наприклад, при запресуванні саморухомих гумових сальників на валу з гострими кромками або шліцами надівають запобіжні оправки. Поверхня валів, яка сполучена із сальником, повинна бути гладкою, без задирок і забоїн.
Придатні до подальшої роботи повстяні сальники ретельно промивають в дизельному паливі, просушують, а потім проварюють в маслі. Після монтажу вони повинні торкатися валу по всій поверхні.
Прокладки виготовляють із картону, пароніту, пробки, металу, азбесту і т.п. Вони повинні бути рівними, без потовщень і пустот. Поверхні деталей, між якими розміщають прокладки, повинні бути рівними, без забоїн і задирок. При встановленні прокладок всі їхні отвори повинні співпадати з відповідними отворами сполучених деталей.
Контрольні питання
1. Суть операцій комплектування
2. Способи комплектування при ремонті
3. Вимоги до робочих місць комплектувальника
4. Способи складання агрегатів
Тема 2.5. Припрацювання і випробування агрегатів.
Загальні відомості про технологію обкатки
Обкатка агрегатів і автомобілів - одна із заключних стадій ремонту або їх виготовлення. В процесі обкатки припрацьовуються спряження поверхні деталей, виявляються дефекти складання і інші відхилення від технічних умов.
Після складання агрегати і механізми (двигуни, коробки передач, провідні мости та ін) піддають заробляння і випробуванню. Для цього використовуються спеціальні стенди і установки.
Припрацювання агрегатів проводиться для того, щоб підготувати їх до сприйняття експлуатаційних навантажень, все сполучені деталі припрацювались один до одного і їх знос у процесі експлуатації наростав менш інтенсивно, а випробування - з метою перевірки якості ремонту.
На величину початкового зношування деталей і на процес їх припрацювання впливають наступні фактори:
1) шорсткість оброблених поверхонь тертя;
2) форма сполучених деталей;
3) якість комплектування та складання вузлів і агрегатів;
4) якість і в'язкість мастила в період підробітки;